בכותל המערבי בירושלים התקיים אתמול (רביעי) טקס ההשבעה של מחזור אוגוסט 2021 של חטיבת גולני. בין הלוחמים הצעירים שהשתתפו בטקס היה גם רב"ט עילי אפללו מעפולה שלו קשר עמוק, אפילו "קשר דם", לחטיבה החומה.
2 צפייה בגלריה
רס"ן דוד אפללו ובנו עילי בטקס ההשבעה
רס"ן דוד אפללו ובנו עילי בטקס ההשבעה
רס"ן דוד אפללו ובנו עילי בטקס ההשבעה
(צילום: דובר צה"ל)
אביו של רב"ט אפללו הוא לא אחר מאשר סמח"ט ב' של חטיבת גולני רס"ן דוד אפללו - הקצין הוותיק ביותר בחטיבה נכון להיום. רס"ן אפללו הוא אגדה בגולני והוא משרת בה כבר 39 שנים.
עבור רס"ן אפללו העובדה שבן הזקונים שלו התגייס לשירות משמעותי כלוחם בחטיבת גולני היא סגירת מעגל מרגשת ואתמול בהשבעה בכותל המערבי הוא ליווה אותו, כאחד ההורים, וליבו התפוצץ מגאווה, אושר ושמחה.
"זה היה רגע מרגש מאוד", הודה רס"ן אפללו האגדי, "הוא הבן הקטן שלנו ולפני ארבעה חודשים הוא הפתיע אותנו כשהחליט לוותר על לימודי יג'-יד' ולהתגייס לגולני. ביתי האמצעית, שיר, שירתה בבא״ח גולני בתור מש״קית הדרכה ורצה איתי את מרוץ גולני. זה היה מרגש, אבל ההשבעה של עילי כלוחם בחטיבה זה אירוע הרבה יותר מרגש".
עילי התגייס לפני חודשיים ושובץ לגדוד 13, בדיוק כמו אבא שלו. "מרגש אותי להיות בגולני", אמר אפללו ג'וניור, "רציתי מאוד להיות פה. הקדשתי שנה וחצי של אימונים כדי להיות מוכן. כבוד להיות בגולני. זו החטיבה מספר אחת. אושר להיות פה".
זה שאבא הוא סמח"ט ב' של החטיבה יתרון או חיסרון?
עילי: "יש יגידו יתרון, אבל מבחינתי זה לא יתרון. אין ספק שיש עלי איזה משקל על הכתפיים כי מצפים ממני ליותר. אני מרגיש שליחות להיות פה. לא באתי להיות פה סתם אלא להמשיך את מה שעשו לפני ולהיות מודל לאלה שיהיו אחריי".
2 צפייה בגלריה
רס"ן אפללו ובנו עילי בילדותו
רס"ן אפללו ובנו עילי בילדותו
רס"ן אפללו ובנו עילי בילדותו
(צילום: פרטי)
קראו גם >>>
האבא היה מאושר ונרגש מאוד לראות את בנו נשבע בכותל. "אני החייל הכי וותיק בגולני והבן שלי הוא החייל הכי צעיר בגולני", אמר רס"ן אפללו בחיוך, "אתה יודע מה ראשי התיבות של גולני? 'גוף בנפש למען נצח ישראל'. אין היום יותר מאושר ממני שהבן שלי התחיל עכשיו את תקופת ההכשרה כלוחם בגולני. חינכתי את הילדים שלי ואת כל החיילים שעברו דרכי לנתינה, עזרה, הושטת יד ואהבת המדינה".
דוד, נתת לו כמה טיפים איך לצלוח את תקופת ההכשרה?
רס"ן אפללו: "נתתי לו טיפ אחד - להיות הוא עצמו. הוא החליט להיות חייל קרבי וזה אומר להתמודד עם הרבה מאוד דברים. המשמעת לא קלה בהכשרה אבל יש למפקדים יעד - להפוך אותו ואת חבריו ללוחמים מקצועיים בחטיבת גולני כדי שישמרו על המדינה שלנו. ומה שיקבלו בגולני ובכלל בצה"ל ימשיך איתם גם באזרחות - הם יהיו אזרחים טובים".
אתה כבר דואג לו?
רס"ן אפללו: "אני גאה בו כי הוא החליט ללכת בדרך של גולני. לאחרונה דיבר איתי אחד האלופים ושאל אותי: 'סמח"ט ב, איך זה להיות אבא של חייל בגולני?' עניתי לו: 'זה לא אותו דבר. אני יודע מה הם עוברים ומה הם עושים'. האמת, זה לא קל. אמא שלו דואגת. אני דואג לו כי הוא הבן שלי. אבל הוא לא שונה מאף אחד אחר. הוא מתמודד ויתמודד עם הדברים והאתגרים שהוא יקלע אליהם. מהרגע שעילי בגולני אני הרבה יותר גאה".
עילי בהצלחה וחשוב שאמא לא תדאג.
עילי: "אמא דואגת. היא הייתה רגילה שאני כל הזמן בבית ועכשיו אני לא נמצא. בשעת ת"ש השיחה הראשונה שלי היא תמיד אליה".