אמיר קליין ז"ל מקיבוץ רמות מנשה, ששימש כמנהל בית הספר לג'ודו של רשת המת"נסים בעפולה 'שחקים', הלך לעולמו בשבת האחרונה בגיל 38 בלבד והותיר אחריו משפחה, חברים ומכרים רבים כואבים והמומים.
3 צפייה בגלריה
אמיר קליין ז"ל
אמיר קליין ז"ל
אמיר קליין ז"ל
(צילום: דני כתרי)
מי שעבדה אתו בשנים האחרונות קרוב מאוד היא הדס לב מעפולה, שעבדה אתו יחד במתנ"ס שחקים בעפולה. את קליין היא הכירה לפני 17 שנים כילדה בת 10 שהחלה ללמוד בבית הספר לג'ודו ולאחר מכן אימנה לצידו במתנ"ס שחקים. "מה שמיוחד באמיר שברגע שהוא ראה אותי, ילדה צעירה בת 10, הוא מיד קלט שאני עומדת בצד ולבד. אמיר נתן לי מקום ומטרה, הוא כל הזמן גרם לי להרגיש שאני חלק ושאני חשובה, הוא היה המנטור שלי".
ללב קשה לעכל עדיין את מותו הטראגי של המאמן האהוב: "קיבלתי את זה קשה. עדיין קשה לי. אנחנו היינו בקשר כמעט יומיומי, עבדתי אתו ודיברנו כל הזמן. בפעם האחרונה דיברנו על החופשה שלו ושל משפחתו שהם מתכננים לקפריסין. התחלתי בתור חניכה ועכשיו אימנתי איתו בשחקים. הוא ידע להחזיק את תשומת הלב של כולם. קצת קשה לי לדבר על זה. אמיר היה אהוב על כולם".
איזה מאמן הוא היה?
"הכי מקצועי שיש, הוא תמיד ראה דברים שאחרים לא רואים וידע איך לנתב את זה ותמיד חידש דברים ולימד בצורה שכולם יכולים להבין. הוא אהב מאוד את הג'ודו ותמיד שאף להתפתח וללמוד אפילו שהוא היה מורה".

3 צפייה בגלריה
אמיר קליין ז"ל
אמיר קליין ז"ל
אמיר קליין ז"ל
(צילום: פייסבוק)

הילדים בחוג הג'ודו אהבו אותו והוא החזיר להם אהבה. "לפני שנתיים קיבלנו המלצה לחוג ג'ודו אצל אמיר קליין בשחקים עפולה", סיפר הורה לילד שהתחנך אצלו בחוג, "לפני שהתקשרנו אליו קראנו עליו קצת וראינו שהוא מדריך מאות ילדים באזור ופנינו אליו. הופתענו מתשומת הלב הרבה שהוא נתן לנו כבר בשיחה הטלפונית הראשונית ומהמקצועניות שפרצה ממנו בתרומה המשמעותית של החוג לילדים בכלל ולילד שלנו בפרט.
"למחרת הגענו לחוג ואמיר קיבל את הילד בחמימות ואכפתיות, בהמשך ראינו שהוא מעניק יחס אישי ולבבי לכל אחד מילדי החוג וזה לא היה מובן מאליו, הכרנו אדם חרוץ ואכפתי ומקצוען עם גישה מדהימה לילדים. ידענו שהילד בידיים הכי טובות שיש".

3 צפייה בגלריה
אמיר קליין
אמיר קליין
אמיר קליין
(צילום מדף הפייסבוק של רשת שחקים)

קראו גם:

ומוסיף ההורה: "כחובב ספורט תמיד סיקרן אותי להבין למה דווקא מדינת ישראל מדינה של 10 מיליון תושבים נחשבת למעצמת ג'ודו עולמית וזוכה להישגים באולימפיאדות יותר מכל ענף אחר בישראל. כאשר הכרתי את אמיר קיבלתי את התשובה לכך.
"הוא גילם בתוכו את כל מה שמרכיב את המקצוענות וההישגיות, אדם שהדביק באהבה לענף הזה ילדים ונוער שעוד יגיעו להישגים בעתיד בזכות האדם היקר הזה, שידע בתבונתו לתת לילדים לאהוב את הספורט כל אחד בדרכו שלו".