אל שורות צוות הנהגים בחברת סופרבוס בטבריה הצטרפה בימים האחרונים נהגת חדשה ולא סתם נהגת אלא נהגת חרדית - לא בדיוק המקצוע שמצפים לראות אישה חרדית עובדת בו. ובכל זאת נעמה פרץ מטבריה היא פורצת דרך ומצפה להיות מודל לחיקוי עבור נשים נוספות ולהוכיח שהכול אפשרי.
2 צפייה בגלריה
נעמה פרץ
נעמה פרץ
נעמה פרץ
(צילום: אפי שריר)
"לפי דעתי צריך שיהיו עוד הרבה נהגות אוטובוס. זה מקצוע טוב לאישה ואני בטוחה שיש עוד הרבה נשים במיוחד מהמגזר החרדי שרוצות ואין להן אומץ. אני רוצה להעביר מסר לנשים 'תעשי רק מה שאת אוהבת'", היא אומרת.
פרץ (28), נשואה ואם לחמישה, נולדה וגדלה בטבריה. מאז שהתחתנה בגיל 18 עבדה במגוון עבודות אך לא הרגישה כי היא מגשימה את עצמה, עד שפגשה את אנה ברוורמן, שעובדת אף היא כנהגת בחברת סופרבוס, ובזכותה היא מספרת שעשתה את הצעד. "עד היום לא הרגשתי סיפוק אמיתי באף עבודה שעבדתי בה", מספרת פרץ, "עד שיום אחד פגשתי את אנה והיא זו שדחפה אותי והובילה אותי לעשות את הצעד הזה וגרמה לי להאמין שאישה יכולה להיות כל מה שתרצה".

2 צפייה בגלריה
נעמה פרץ
נעמה פרץ
פרץ. פורצת דרך
(צילום: אפי שריר)

עכשיו מרגישה פרץ כי הגשימה את ייעודה. "רציתי שתהיה לי עבודה עם סיפוק שאני אוכל לקום בכל בוקר לעבודה עם חיוך".
הדרך להוצאת הרישיון לאוטובוס היתה קשה בהתחלה; את לימודי הרישיון התחילה בתקופת הקורונה שעצרה הכול, אבל בחודשים האחרונים זה זרם. "ברגע שהקורונה נעלמה קיבלתי מלגת לימודים מלשכת התעסוקה והתחלתי את הקורס העיוני במכללת קדמת גליל", היא משתפת, "את שיעורי הנהיגה עשיתי אצל המורה יורם טל. עברתי תיאוריה ראשונה וטסט שני, הכל הלך מהר כל כך".
המשפחה והסביבה תומכת בה בצעד שעשתה. "בהתחלה היה לבעלי קצת קשה, אבל אחר כך הוא היה איתי לאורך כל הדרך. הוא אמר לי 'כל מה שאת בוחרת לעשות שעושה לך טוב, אני הגב שלך', גם הילדים נתנו לי את הכוחות לעבור את התהליך. סבתא שלי סיטה הכי פרגנה מתחילת הדרך וגם דודים שלי תמכו ופרגנו".

קראו גם >>>

בשבוע שעבר התחילה פרץ את עבודתה כנהגת והיא מופקדת על הקווים העירוניים בטבריה. "להיות הנהגת החרדית הראשונה בסופרבוס מרגיש לי סבבה וכיף לי שאני הראשונה. אני מקווה שאחריי יהיו עוד. כשנוסעים עולים לאוטובוס הם חושבים שזה נהג, אבל אז הם מופתעים וקולטים שאני נהגת וכשהם רואים שאני דתייה הם בכלל מופתעים. כולם מפרגנים ובמיוחד המגזר החרדי שחשבתי שהם לא יקבלו את זה, הם מברכים אותי ומאחלים לי בהצלחה".
עם זאת, לא הכול ורוד וכבר ביומה הראשון לעבודה נתקלה פרץ במקרה של שוביניזם כלפיה. "נהגתי בקו 5 ובתחנה בטבריה עילית חיכה מישהו חרדי. עצרתי ופתחתי דלתות והמתנתי לו שיעלה, אבל ברגע שהוא ראה שאישה נוהגת הוא ירד וחיכה לאוטובוס הבא".
בחודשים האחרונים התרחשו כמה מקרים של תקיפת נהגים, אך פרץ לא חוששת. "אני מאמינה באלוקים שהוא שומר עליי, כמו שעד עכשיו הוא שמר ועזר לי להוציא את רישיון הנהיגה על האוטובוס. תמיד הייתי מדברת עם הקב"ה אם זה לפני הטסט ובכל דבר אחר, תמיד הוא עזר לי".