שנתיים לפני חגיגות ה־100: בית העם ההיסטורי של מושב כפר ברוך עובר לראשונה שיפוץ יסודי ומקיף. העבודות צפויות להסתיים בדצמבר ובסיומן בית העם ישוב להיות הלב הפועם של כפר ברוך.
2 צפייה בגלריה
בית העם בשיפוצים
בית העם בשיפוצים
בית העם בשיפוצים
(צילום: יוסי וקנין)

התקציב לשיפוץ בסך מאות אלפי שקלים התקבל מכפר ברוך וברובו הגדול מהמועצה האזורית עמק יזרעאל. אגף ההנדסה במועצה אחראי על ניהול הפרויקט. "זה נראה שנעמוד בלוח הזמנים ועד סוף השנה יהיה לנו בית העם מחודש. אנחנו מחכים לזה בכיליון עיניים", אמר דני עידן - יו"ר הוועד המקומי והאגודה הקהילתית בכפר ברוך.
השיפוץ המקיף כולל שיפוץ של שתי הקומות של בית העם מבפנים שפורקו לגמרי ונבנו מחדש. "60 שנה בית העם לא שופץ ברמה הזאת", אמר עידן, "הכל נעשה טלאי על טלאי. השאירו רק את הקירות החיצוניים כדי לא לפגוע במבנה האדריכלי מבחוץ. הפנים יותאם לצרכי היישוב שהשתנה לגמרי. יש לנו ארבע הרחבות חדשות ועכשיו בית העם ייתן מענה לכלל התושבים, גם לצעירים וגם לוותיקים. תהיה גם במה ומקום לחוגי הילדים. אסיפת התושבים תחזור אליו וגם הפעילויות בחגים".
מושב כפר ברוך נוסד בשנת 1926. בית העם נבנה רק בשנת 1964 ונקרא על שם יעקב וייס ז"ל, החלל הראשון של המושב שנפל במלחמת קדש. עד לפני השיפוץ שימש המקום להתכנסויות בחגים ובאירועים. "בעבר נערכו בו אסיפות של התושבים ואפילו חתונות", מספר עידן, "הוא היה המרכז של הכפר ונערכו בו פגישות, הוקרנו בו סרטים והתקיימו בו הצגות ופעילויות של הנוער. זה היה הבניין היחידי והמרכזי של התושבים שהיה כמו מדורת השבט לכל מי שרצה להתעדכן ולהיות ביחד".

2 צפייה בגלריה
המבנה בשנתו הראשונה
המבנה בשנתו הראשונה
המבנה בשנתו הראשונה
(צילום: באדיבות סבינה מרש ברק)
קראו גם:

"אנחנו מאוד מאושרים מהשיפוץ הזה. לא היה לנו שיפוץ כזה מקיף עד היום", מסכם עידן, "אנחנו נהנים לראות כל פעם עוד שלב ושלב של השיפוץ מתקדם. בית העם יחזור להיות מדורת השבט וכל הטקסים, אירועי התרבות וכל הוועדות ואסיפות התושבים יחזרו אליו".
ראשת המועצה שלומית שיחור רייכמן: "עוד התחדשות קהילתית מבורכת בכפר ברוך. בית העם ישוב לפעול כמרכז חינוכי - תרבותי - יישובי, לרווחת התושבות והתושבים במושב. כפר ברוך הוא יישוב מתפתח ומשפחות צעירות רבות בוחרות לקבוע בו את בתיהן. אנו ממשיכים לקדם את היישוב, לפתח אותו ולהשקיע בו. בית העם המשופץ יהיה מקום ראוי ומכבד, בו יוכלו להתקיים פעילויות תרבותיות וחינוכיות מגוונות. תודה לכל השותפים והעושים במלאכה על הוצאת הפרויקט החשוב אל הפועל".