מושב תל עדשים בעמק יזרעאל מציין בימים אלה 100 שנים להיווסדו ולרגל האירוע הוצבו שלטי מורשת בפתחם של שישה מבנים היסטוריים במושב. על הפרויקט המיוחד אחראי ד"ר אריק גלזר, שעכשיו בתום ארבע שנים של הכנה ועשייה על הפרויקט, הוא יכול לברך על המוגמר.
3 צפייה בגלריה
מגדל המים
מגדל המים
מגדל המים
(צילום: יוסי וקנין)
ד"ר גלזר (89), מומחה למדעי התנהגות, יליד ירושלים, עבר להתגורר בהרחבה בתל עדשים לפני 12 שנים ומיד החל להתנדב בפרויקטים שונים ביישוב בנוסף להתנדבותו כמגשר קהילתי בארגון פעמונים.

3 צפייה בגלריה
ד"ר אריק גלזר ליד בית העם
ד"ר אריק גלזר ליד בית העם
ד"ר אריק גלזר ליד בית העם
(צילום: באדיבות מושב תל עדשים)

לקראת שנת ה-100 לתל עדשים החל גלזר בתהליך פרויקט השילוט שהושלם כאמור לאחרונה. "אני גר ביישוב שיש לו היסטוריה של מעל ל-100 שנה. הצעירים והנוער ואפילו אנשי ההרחבה לא מכירים את ההיסטוריה העשירה של יישוב בן 100", מספר גלזר על הרעיון שהוביל לפרויקט, "מאחר והקמתי כבר כמה פרויקטים קהילתיים ביישוב היה אכפת לי מאוד שהדור החדש יכיר את ההיסטוריה של היישוב. בשלב הראשון הסתובבתי בארץ לראות מה עשו במקומות אחרים וראיתי שאפילו במקומות שכמעט ואין היסטוריה, יצרו היסטוריה והציבו שלט מעניין".
בשלב הבא הוא קיבל סיוע כספי מהמועצה לשימור אתרים, הוועד המקומי, אגש"ח היישוב וכן מהמועצה האזורית עמק יזרעאל. "קראתי ולמדתי את ההיסטוריה של תל עדשים ולמדתי על ההתחלות הקשות ולאט-לאט התגבש הרעיון. כל שלב ההכנה ארך כשנה", סיפר.

3 צפייה בגלריה
מגדל השמירה
מגדל השמירה
מגדל השמירה
(צילום: יוסי וקנין)
קראו גם:

ששת המבנים ההיסטוריים שנבחרו לפרויקט הם בית העם ההיסטורי, מגדל המים, בית הכנסת, בית הספר הראשון, מבנה אסם התבואה ומגדל השמירה. בפתחו של כל אחד מהמבנים הוצב שלט בקרקע. כל אחד מלווה בטקסט קצר ותמונה של המבנה הישן "זוהרה שרוני מהוועד המקומי עזרה לי לבחור את המבנים ולמצוא את התמונות הישנות בארכיון ומגיע לה על כך כל הכבוד", אמר גלזר, "אני רוצה שהפרויקט הזה יהפוך למשהו חינוכי, שהנוער ילמדו את ההיסטוריה דרכו ויעברו דרך התחנות האלה במושב".