תנועת 'תנופה לעפולה' בראשותו של עו"ד יצחק מירון המתמודד לראשות העיר עפולה ותנועת 'אחדות' בראשות דימה ברוק, שמתמודד למועצת העיר, חתמו השבוע ביניהם על הסכם קואליציוני. במסגרת ההסכם הכולל עשרות סעיפים לחיזוק ושיפור העיר, הוסכם כי סיעתו של ברוק תמליץ לתומכיה להצביע למירון לראשות העיר בבחירות.
1 צפייה בגלריה
יצחק מירון ודימה ברוק חותמים על ההסכם
יצחק מירון ודימה ברוק חותמים על ההסכם
יצחק מירון ודימה ברוק חותמים על ההסכם
(צילום: מטה תנופה לעפולה)
הצדדים הצהירו בהסכם בין השאר כי הם מתחייבים להמשיך לשמור על צביונה היהודי של עפולה ועל הסטטוס קוו השורר בה מאז הקמתה.
על פי ההסכם, במידה ומירון ייבחר לראשות העיר ותנועת אחדות תמנה חבר אחד במועצת העיר ימונה הנציג מטעמה כמחזיק תיק הקליטה, כיו"ר ועדת שיקום ופיתוח חזות העיר, כיו"ר ועדה לקידום ההייטק והתעסוקה המתקדמת בעיר וכחבר בוועדת משאבי אנוש. עוד הוסכם על הקמת ועדה 'חברים לבעלי חיים'. בנוסף לכך במידה ותנועתו של ברוק תזכה בשני מושבים ומעלה במועצה הוסכם כי ימונו שניים מנציגיה כיו"ר וחבר דירקטוריון של המרכזים הקהילתיים בעיר.
בנוסף כולל ההסכם מעל ל-50 סעיפים בקידום ופיתוח תחומים רבים, ביניהם: קליטת עלייה והפיכתה של עפולה לעיר מבוקשת ומותאמת לקליטת עולים חדשים; קידום החינוך על ידי הקצאת תקציבים לשיפוץ מוסדות חינוך ובהקצאת מתחמים למועדונים לבני נוער בעיר; פיתוח תעסוקה על ידי הקמת אגף לפיתוח כלכלי בעירייה לעידוד קליטת חברות הייטק בעיר; וכן סעיפים נוספים בפיתוח עירוני, פנאי תרבות וספורט, פיתוח תשתיות ועוד לרווחת כלל תושבי העיר.
"ההסכם נוגע בכלל ההיבטים בעיר שמטרתם להחזיר את עפולה לחיים", אמר ברוק לאחר חתימת ההסכם, "אני ויצחק מירון רואים עין בעין את המהלכים לטובת העיר וממליצים למצביעים שלנו לבחור ביצחק מירון לראשות העיר. רוב הציבור הרוסי בעיר רוצה לראות את מירון חוזר לכיסא ראש העיר, עם זאת אנחנו דואגים לכולם ולא רק לדוברי הרוסית".

קראו גם:

כפי שאמר ברוק בראיון שהעניק לפני כחודש ל'ידיעות העמק' הוא וסיעתו אינם מתכוונים לדרוש תפקידי סגנות ותפקידים בשכר במועצה. "זה בכלל לא בסדר העדיפויות שלנו", הוא חוזר ומדגיש, "סדר העדיפויות שלנו הוא החיים שלנו בעפולה וחזרתה של עפולה לחיים".
מירון הוסיף: "המנהיגות הצעירה והחדשה של תנועת 'אחדות' מבטאת את הרצון המשותף להם ולנו, לשינוי בעפולה בכלל ובקרב קהילת יוצאי בריה"מ בפרט. מדובר במנהיגות איכותית של צעירים משכילים, בראשות דימה ברוק, שרואים את טובת העיר והקהילה ולא את טובתם האישית. קהילת יוצאי בריה"מ היא הגדולה ביותר בעיר, קהילה שמאז עלייתם לישראל בסוף שנות השמונים, נקלטה היטב ותרמה רבות לעיר כמעט בכל תחומי החיים. ההסכם הקואליציוני שנחתם בין 'תנופה לעפולה' לתנועת 'אחדות', מהווה בסיס רחב לשיתופי פעולה".