בימים אלה מסיימת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את שלב ניסוי השטח של החזרה הכללית למפקד האוכלוסין של מדינת ישראל, שנערך גם באזור. שלב ניסוי השטח החל ב- 10 אוקטובר 2021 לאחר שנדחה בשל הקורונה והוא צפוי להסתיים ב- 2 בדצמבר 2021.
פרופ' דני פפרמן, הסטטיסטיקן הלאומי ומנכ"ל הלמ"ס: "החזרה הכללית תאפשר ללמ"ס להיערך טוב יותר לביצועו של מפקד האוכלוסין השביעי של מדינת ישראל".
1 צפייה בגלריה
פרופ' דני פפרמן- הסטטיסטיקן הלאומי ומנכ"ל הלמ"ס
פרופ' דני פפרמן- הסטטיסטיקן הלאומי ומנכ"ל הלמ"ס
פרופ' דני פפרמן- הסטטיסטיקן הלאומי ומנכ"ל הלמ"ס
(צילום: דוברות למ"ס.)
בחזרה הכללית למפקד השתתפו 26 יישובים. 25 מאזור חדרה- נוף הגליל ונצרת, והיישוב הבדואי כסייפה ופזורת אל פורעה בנגב.
קראו גם:
מעל ל- 2,500 נדגמים השיבו לשאלון המפקדי עד כה בדיגיטל ובראיון פנים אל פנים. במהלך השבוע יצרו פוקדי שטח מטעם הלמ"ס קשר עם נדגמים שטרם השיבו לשאלון המפקדי, ויעודדו אותם להשיב על השאלון בכניסה עצמאית לאתר אינטרנט או באמצעות קיום ראיון פיזי יחד אתם.
החזרה הכללית היא ניסוי מקדים למפקד האוכלוסין השביעי והחדשני של ישראל הצפוי להתחיל באפריל 2022. במפקד ישתתפו כ- 700,000 נדגמים מתושבי ישראל המהווים 7% מכלל האוכלוסייה החיה בישראל.
מפקד האוכלוסין הוא פרויקט לאומי בעל חשיבות ממלכתית, המתקיים בישראל אחת לעשור, כמו ברוב מדינות העולם המתקדמות ותוצאותיו משמשות לתכנון ולשיפור עתיד החברה הישראלית לעשור הקרוב בהיבטים דמוגרפיים- חברתיים וכלכליים עד לרמת אזור סטטיסטי. מדינת ישראל מחולקת למעל ל- 3,000 אזורים סטטיסטיים.
פרטים נוספים על המפקד בערוצי הדיגיטל של מפקד האוכלוסין בפייסבוק, באינסטגרם וביוטיוב של הלמ"ס, כמו גם באתר האינטרנט ובשיחת חינם- 077-9903000.