בערב יום הכיפורים נפרד איש התקשורת אברי גלעד מאמו בת ה-93, אורה קווסטלר לבית וינוגרד. בפוסט מרגש שכתב בפייסבוק הוא סיפר על הרגע שבו קיבל את ההודעה בטלפון, ההגעה אל הדיור המוגן שבו היא מתגוררת ולבסוף פטירתה המצערת.
2 צפייה בגלריה
אברי גלעד
אברי גלעד
אברי גלעד. שבוע של פרידות
(צילום ארכיון: דנה קופל)
היום (חמישי), במהלך השבעה, אברי גלעד נפרד ממקום נוסף שהיה קשור אליו במשך שנים רבות. מדובר על רשת 13, שהיה הבית שלו למגוון רחב של תוכניות. אברי גלעד עובר לשדר בקשת 12 וסיפר על "משבר עמוק ביחסים" שלו עם הערוץ שהיה כל כך מזוהה איתו.

להלן הפוסט שכתב אברי גלעד בפייסבוק על הפרידה מרשת 13:


"זמן של פרידות בחיי. אתמול נפרדתי סופית מאמי, ומחר אני נפרד מ"רשת 13". לצערי הרב כבר לא אשדר את תכנית הבוקר האחרונה לגמרי במסגרת הערוץ, כי יושב שבעה מקוצרת בגלל החג, אבל חייב לומר כמה מילים גם על הפרידה הזאת. אני כותב בהפסקת הצהריים בשבעה, מנהג מעולה שאני ממליץ לכולם לאמץ. סוגרים באחת, פותחים שוב בארבע.
עבדתי ב"רשת" מיום הקמת ערוץ 2 נוחו עדן. חוץ מהפסקה ארוכה שבה עברתי לטלעד ואחר כך לערוץ 10, עשיתי את רוב הקריירה שלי ב"רשת". התכנית הראשונה שלי היתה "מהקליפייה באהבה", אחר כך "עשינו עסק", אחר כך "קטן עלינו", אחר כך יצאתי לגלוֹּת רק כדי לשוב אל תכנית הבוקר בה שירתתי 15 שנים, ובמקביל עשיתי את "אחד נגד מאה", "אל תפילו את המיליון" ועוד כמה פורמטים שלא התרוממו.
"רשת" היתה הבית שלי, ואני הייתי עמוד תווך שלה. עשינו דברים טובים ביחד, ניסינו גם דברים פחות מוצלחים, אבל תמיד הרגשנו שייכים. יש בי מידת נאמנות גבוהה למקומות עבודה, ומבחינתי "רשת" היתה לתמיד. מודה, כשערוץ 2 התפצל ל- 12 ול-13, היה לי מורכב להשתלב אידאולוגית בקו של חברת החדשות של ערוץ 10 שנכנסה לערוץ "שלי", ולהם היה לא פשוט לאכול אותי. כל מנכ"ל חדש שהגיע לחברה שמע ממני את הנאום על הצורך הקריטי לשבור ימינה, וכולם לא שמעו לי.

2 צפייה בגלריה
אורה קווסטלר
אורה קווסטלר
אורה קווסטלר ז"ל, אמו של אברי גלעד
(צילום: מתוך הפוסט שפרסם אברי גלעד בפייסבוק)

קראו גם:

לפני שנה וחצי התרחש משבר עמוק ביחסים שלי עם הערוץ, ממנו לא קמנו. לא יודע למה בדיוק, זה כבר לא משנה. "רשת" עמדה בכל פרטי החוזה שהיתה חתומה עליו, שנגמר עכשיו. אני ניסיתי לתת מה שיכולתי, בין היתר בבוקרי שישי ובעונה של "אל תפילו את המיליון". אבל היה לי ברור ומורגש שאני כבר לא רצוי בחברה שלי.
לכן, כשהגיעה פניה מ"קשת", היריבה הוותיקה מעבר לרחוב, התגברתי על הקושי הנפשי לעבור למתחרים שעשו לי חיים קשים כל כך הרבה שנים, ונעניתי בחיוב. אז הנה אני נפרד היום מ"רשת", מודה לה על כל מה שנתנה לי, על האמון, ההזדמנויות, התמיכה, הפרנסה, מקבל בהכנעה את סוף יחסינו ועובר למערכת היחסים הבאה. תודה לכל החברים והחברות שלי ב"רשת", אנשי התוכן, הביוטי, האולפנים, חברי הפאנלים, המרואיינים, המנהלה, לכל המנכ"לים, מנהלי התכניות, ולכל השומרים ואנשי הניקיון. ניפגש בשידורים החוזרים".
כאמור, אברי גלעד יחל בקרוב להופיע על המסך בקשת 12. נאחל לו מעתה רק ימים טובים ורגועים.