הזמרת אור אדי מהמושב ניר יפה פרצה לתודעה בשנת 2017, אז הייתה חלק מהצמד 'קייט ואור' ויחד הן הוציאו להיטים שחרכו את תחנות הרדיו וזכו למיליוני צפיות בפלטפורמות המוזיקה השונות.
3 צפייה בגלריה
אור אדי
אור אדי
אור אדי בשדות של מושב ניר יפה
(צילום: שרון צור)

הצמד התפרק לאחר שנה ועכשיו, לאחר הפסקה של 4 שנים, במהלכן היא נישאה ונולד לה ילד, הוציאה השבוע אדי סינגל חדש והיא מרגישה בשלה לפרוץ שוב אבל הפעם כזמרת עצמאית ולהגשים את כל החלומות. "אני רוצה להמשיך את הקריירה שלי כזמרת ולכבוש כל במה אפשרית", אמרה, "אני רוצה פשוט לרגש אנשים ולשמח אנשים. זה התפקיד שלי".

חלום ילדות

אדי (29) ילידת חיפה, נשואה ואם לילד, התחילה כבר כילדה בת 7 לשיר בכל הזדמנות שנקרתה לה. "הייתי בלהקה של בית הספר והופעתי בכל הטקסים". היא מספרת. בגיל 17 היא השתתפה בתוכנית הריאליטי דה ווייס בעונתה הראשונה, היא עלתה לנבחרת של שרית חדד והגיעה לרבע הגמר. לאחר מכן התגייסה ללהקה צבאית במשטרה הצבאית ולאחר השחרור הוציאה מספר סינגלים.
הפריצה הגדולה של אדי הייתה כאמור ב-2017 יחד עם הזמרת קים קייט רוז שיחד הן הרכיבו את הצמד 'קייט ואור'. "מי שניהלו אותנו היו דולי ופן ויעקב למאי. הכרנו באולפן. היינו במשך שנה צמד, הוצאנו להיטים והופענו בכל הארץ. זו הייתה שנה מטורפת מבחינת עשייה, כי יצא לי להיחשף לקהל ולאנשים והופענו במלא מקומות. הוצאנו קליפים. זו שנה שאני לא אשכח וחוויה שזכורה לי ממש לטובה. אחרי שנה דרכינו נפרדו. זו הייתה החלטה של המנהלים שלנו שהחליטו שנכון לנו שניפרד ושהצמד מיצה את עצמו".

3 צפייה בגלריה
אור אדי
אור אדי
סינגל חדש ומרגש
(צילום: שרון צור)

ב-2019 התחרתה שוב אדי בריאליטי מוזיקלי בתוכנית 'הכוכב הבא לאירוויזיון' ושוב הגיעה לשלב הנבחרת והייתה אחת מבין 20 המתמודדים האחרונים. מאז היא מופיעה בעיקר בחתונות ושרה שירי חופות. עכשיו היא בשלה לפרוץ שוב כזמרת עצמאית. "מהתחלה ידעת שזה הכיוון שאני רוצה להיות זמרת. מגיל קטן היה ברור לי שזה הייעוד. אני רוצה לחזור לתודעה בתור אור אדי".
מאז שהתפרק הצמד הוציאה סינגל ראשון כשהתחתנה ב-2020 אותו גם שרה בחופתה והשבוע היא הוציאה את הסינגל השני 'שקיעות וזריחות' אותו כתב והלחין חן הררי מעפולה. "את הסקיצה לשיר הקלטתי בספטמבר, זה שיר ממש יפה אבל הוא שיר פרידה קשה והמילים היו מאוד כבדות, ואז קרה ה־7 באוקטובר והכל היה נראה אחרת. פתאום המילים קיבלו משמעות שונה ואז הבנתי שזה הזמן המתאים וזה הרגע להוציא אותו. זה שיר פרידה ואני מקדישה אותו לכל מי שאיבד את היקר לו ב־7 באוקטובר ובמלחמה הזאת. השיר מתאים לבוקר הקשה הזה של השבת הארורה".
איך היו התגובות לסינגל החדש?
"השיר יצא השבוע והתגובות 'וואו'. לא הוצאתי שיר הרבה זמן ואנשים שמחים לשמוע שחזרתי. זה ממש מרגש. מבחינתי אני מרגישה ביום חג. אני ממש מתרגשת לשמוע את כל הדעות".

להותיר חותם

מה הייחודיות שלך כזמרת?
"אני משלבת משהו שהוא מהדור החדש, שזו מוזיקה מאוד ישראלית, אבל לא בהכרח מוזיקה ים תיכונית או מוזיקה שאפשר להכניס אותה לקטגוריה מסוימת. אני סוג של מיקס של הכל שזה מה שמייחד את הדור שלנו של היום. זה לא בהכרח מזרחית, זה שילוב. זאת מי שאני".
יש דמות שמעוררת בך השראה ומודל לחיקוי בשבילך?
"יש הרבה. מהזמרים החדשים יש את אושר כהן שאני מאוד אוהבת ומעריצה את הדרך שלו. שרית חדד מבחינתי היא המנטורית שלי עדיין מ'דה ווייס' ועד היום".
יש מישהו שהאמין בך לאורך כל הדרך ואת חבה לו את ההצלחה שלך?
"אבא שלי משה. בתור ילדה קטנה הוא היה המנהל שלי והוא תמיד זה שהאמין בי. המשפחה דחפה אותי להגשים את החלום, זה הכי חשוב בעיניי. הם תמיד היו שם בשבילי ותמיד תמכו בי מבחינה כלכלית ומבחינה נפשית".

3 צפייה בגלריה
אור אדי
אור אדי
מאמינה בעצמה
(צילום: שרון צור)

מה התוכניות שלך להמשך?
"כרגע אני מופיעה רק בחתונות. ככה יצא. לשם כיוונתי אבל עכשיו אני מכוונת לקהל ולנסות להופיע בכל במה אפשרית ולפרוץ כזמרת ולא רק כזמרת חתונות. אני עובדת על עוד שירים חדשים. אני רוצה לחזור לעולם המוזיקה ולחזור לבמה ולקהל".
איפה את הכי רוצה להופיע?
"יש הרבה במות, אבל בוא נתחיל מקיסריה ונתקדם משם".
מה החלום הגדול שלך?
"אני רוצה להותיר חותם במוזיקה הישראלית. להופיע על כל במה אפשרית בארץ ולהמשיך ולהגשים את הייעוד שלי, לשמח ולרגש אנשים ולגעת להם בלב".
איך זה ליצור מהעמק שמרוחק מהתעשייה המוזיקלית במרכז?
"זה משהו שאני רגילה אליו כי גם כשהייתי צעירה הייתי נוסעת לחיפה להקליט שירים. אני עדיין רגילה לנסיעות ולמרחק, אני לא חושבת שהמדינה שלנו כל כך גדולה שזה כזה קושי. הכל אפשרי. לגור במושב זה רמה אחרת".
לדעתך מבחינה כלכלית אפשר להסתדר רק מקריירה של מוזיקה?
"אם אתה עובד קשה ועובד שזה יקרה אני לא רואה שום סיבה שלא. פשוט צריך להמשיך ולהתמיד ואז זה יקרה. אני יודעת שזה לוקח זמן. לי זה לקח הרבה זמן וזה לא פשוט".
תרצי להופיע גם בעמק?
"בוודאי, זה גם אחד מהחלומות שלי, להופיע בפני כל המשפחה, החברות והאנשים שאני אוהבת. אני בטוחה שזה יקרה".

אור אדי בשדות של מושב ניר יפה.
מעריצה את שרית חדד צילום: שרון צור