מערכת הבחירות במועצה האזורית מגידו באוקטובר 2023 צפויה להיות שונה מבחירות אוקטובר 2018, בהן נבחר ראש המועצה המכהן איציק חולבסקי לקדנציה שנייה. חולבסקי הוא ראש המועצה הראשון מבין ראשי המועצה האזורית מגידו מאז הוקמה המועצה שמתכונן להתמודד בבחירות הקרובות לקדנציה שלישית, זאת לעומת כל ראשי המועצה הקודמים שכיהנו לא יותר משתי קדנציות.
1 צפייה בגלריה
איציק חולבסקי
איציק חולבסקי
איציק חולבסקי
(צילום: שרון צור)
בבחירות 2018 התמודדו שני מועמדים על תפקיד ראש המועצה האזורית מגידו - ראש המועצה המכהן איציק חולבסקי מעין השופט ושחם מיטלר מקיבוץ דליה. חולבסקי נבחר לתקופת כהונה שנייה, לאחר שהשיג רוב של 73.25 אחוז (3,740 קולות) מקולות המצביעים.
המערכת הפוליטית במגידו לקראת בחירות 2023 עדיין מנומנמת ונכון ליוני 2022 רק ראש המועצה המכהן חולבסקי יתמודד במטרה להיבחר לקדנציה שלישית.
קראו גם >>>
"שלוש קדנציות בעיניי זה בהחלט סביר", אמר חולבסקי, "פרקי הזמן שבהם לוקח במדינה לתכנן דברים הם ארוכים; רק בקדנציה השנייה שלי חוץ מהקורונה שהקשתה עלינו אנחנו כבר סופרים חמש מערכות בחירות לכנסת שתוקעות את המדינה בלי תקציבים ובלי קולות קוראים ועוצרות הרבה מאוד עשייה ברשויות המקומיות. צריך כמה שנים טובות בשביל להוביל ולייצר הישגים. השגתי הרבה מאוד הישגים בשמונה וחצי שנים שאני בתפקיד ואני חושב שאני חייב עוד קדנציה כדי לבסס את ההישגים ולהעמיק את ההצלחות. יש תנופה אדירה במועצה בכל התחומים: בחינוך, בתרבות, בספורט, בביטחון. מעבר לזה יש מאבקים גדולים מאוד שאני בעיצומם ואני במצב טוב מאוד, כמו המאבק בנושא השטחים שנמשך חמש וחצי שנים ולא הולך להסתיים בשנה הקרובה.
"אנחנו הרשות המקומית היחידה בארץ שהצליחה לבלום את ועדת השרים לדיור מלהעביר תוכנית לותמ"ל. אם לא היינו מונעים את זה לפני ארבע שנים, עכשיו היה נבנה כבר רובע ענק ליד עין העמק", הוסיף חולבסקי, "הצלנו את עמק השלום וצמצמנו את השטח ששרת הפנים החליטה להעביר וגם על זה אנחנו נאבקים ועותרים לבג"ץ. יש מאבקים נוספים שהצלחנו בהם כמו המאבק בהקמת מתקן הגז חגית שהצלחנו להעביר לים והמאבק על כביש 66 שהגעתי בו להישגים אדירים והשדרוג שלו נכנס לתוכנית החומש. יש פה תנופה של עשייה וגם מאבקים ופרויקטים אדירים שאני מוביל. אני מעריך שאני האיש הכי מתאים ונכון להמשיך את התנופה והמאבקים האלה".
שחם מיטלר הצהיר השבוע כי אין בכוונתו להתמודד שוב לראשות המועצה. "הספיק לי מכל מי שאמרו לי להתמודד ובסוף הם עברו לצד השני וקיבלו את אותו הדבר", אמר מיטלר.