עו"ד ענבל ששי אפללו, כלתו של אלי אפללו שר העלייה והקליטה לשעבר מטעם מפלגת 'קדימה', מצטרפת לפוליטיקה. היא שובצה במקום השלישי ברשימתו של ראש העיר אבי אלקבץ 'עפולה אחת' למועצת העיר בבחירות הקרובות.
3 צפייה בגלריה
עו"ד ששי אפללו
עו"ד ששי אפללו
עו"ד ששי אפללו
(צילום: פרטי)
"אהיה הקול הנשי של נשות עפולה היוצרות ופורצות הדרך. הרעיות והאימהות שצריכות לתמרן בין כל כך הרבה מטלות יומיומיות, ובאופן אישי ברמת ההגשמה העצמית", היא מצהירה, "אני כחברת מועצה אראה במה אני יכולה להקל ולהועיל עבורן ועבור כולנו".

בעלת משרד מצליח

ששי אפללו (38), נשואה ואם לילד, ילידת עפולה היא בת לאיש קבע בחיל האוויר ("בתור ילדה נדדתי בין בסיסים") ולאמה דליה ששי, המורה וסגנית המנהלת המיתולוגית של בי"ס אלון יזרעאל. בילדותה החינוך היה מושרש בביתה וכנערה שימשה יו"ר מועצת הנוער העירונית של עפולה במשך 4 שנים והייתה פעילה במועצת הנוער המחוזית והארצית. בצבא שירתה כסמב"צית ובהמשך כמפקדת בקבע של נהגים ומאבטחי מתקנים בבסיס רמת דוד. כשסיימה את שירותה הצבאי למדה משפטים במכללת נתניה והוסמכה כעורכת דין. לפני כעשור פתחה משרד עצמאי לעריכת דין בעפולה. כיום המשרד המתמחה במגוון תחומים מונה שמונה עורכות דין.
בחודשים האחרונים גמלה בליבה ההחלטה להצטרף לפוליטיקה המקומית והיא חברה לרשימתו של ראש העיר אלקבץ למועצת העיר. "תמיד הפוליטיקה בערה בי", היא מסבירה, "ניסיתי לכבות את הלהבה, אבל זה חזק ממני. לשבת מהצד היה פחות נכון לי ורציתי להיכנס לזירה הפוליטית, לתרום מהידע והזמן שלי, להוסיף לעשייה המאוד מוצלחת בעפולה ולתת את הפן הנשי שלי בכל מיני מקומות שאני רואה לנכון שאפשר להשפיע".

3 צפייה בגלריה
עו"ד ששי אפללו
עו"ד ששי אפללו
עו"ד ששי אפללו
(צילום: פרטי)

כמי שעומדת בראש משרד מצליח לעריכת דין חשוב לששי אפללו לקדם את הנשים העצמאיות בפרט ואת העסקים העצמאיים בעיר בכלל. "כאישה אני מקבלת הרבה פידבקים מנשים נוספות בעיר. יש הרבה נשים חזקות בעפולה שהן בעלות עסק, קמות יום יום לעבודה ויוצרות כל פעם מחדש. אני חושבת שצריך להביא למועצה את הבמה הזאת ואדאג לקדם באופן אישי נשים בעיר וכמובן את כלל העסקים העצמאיים בעפולה".

החינוך אצלה בראש

ששי אפללו הצטרפה לרשימתו של אלקבץ ותהיה כאמור מספר 3 במפלגתו. "בראש ובראשונה אני חושבת שהוא ראש עיר מצוין. עפולה הגיעה לממדים מטורפים בשנים האחרונות ואני זוקפת את זה לזכותו של אבי אלקבץ", היא מסבירה את החלטתה לחבור אליו, "עולם התרבות בעיר מעולם לא היה כפי שהוא היום. אני זוכרת את עצמי כנערה שהיינו רוצים לצאת ולא היינו מוצאים מקומות לצאת ולבלות והיינו צריכים לצאת מחוץ לעפולה, אבל היום יש לנו לאן ללכת: לשוק הישן ולברים, מה שאף פעם לא היה לנו. גם בנושא התרבות, העיר עשתה קפיצת מדרגה ומגיעות לכאן הצגות איכותיות ברמה גבוהה והאמנים הטובים ביותר שבאים להופיע בעיר. אני לא יודעת בכלל אם יש סיבה היום לצאת מעפולה. עוד מעט הולך להיפתח פה בית קולנוע וכמובן פארק המים 'גליצ'', שזה פתרון מדהים בעיניי להורים וילדים במחיר הולם ושווה לכל כיס והשמים הם הגבול".
יש טענה כלפי הקדנציה הזו של אבי אלקבץ שהעיר לא נקייה. נכון או לא נכון?
״שטויות במיץ. עפולה נחשבת לעיר נקייה ומטופחת. אתה יודע מה האינדיקציה הכי טובה לכך? אורחים שמגיעים לבקר בעיר. אני מזמינה אותך לעשות סיבוב ואתה תיווכח בעצמך. ברור שאין עיר מושלמת, וברור שמדובר בנושא פוליטי. הרי הכי קל לצעוק עיר מלוכלכת. זה הנושא הכי נדוש בכל מערכת בחירות ובכל עיר. אם עפולה הייתה עיר מוזנחת היא הייתה העיר המתפתחת ביותר בצפון ואחת המתפתחות בישראל כבר כמה שנים ברציפות? הרי מחירי הדירות כאן יקרים ובכל זאת 17,000 משפחות וזוגות צעירים קבעו פה את ביתם בארבע השנים האחרונות".
מה תרצי לשנות במידה ותהיי חברת מועצה?
"אני אתרום מהידע שלי ומהמקצועיות שלי בשני תחומים עיקריים: האחד, נושא החינוך הקרוב לליבי שיבוא לידי ביטוי גם בגנים וגם בבתי הספר. אני לא מתביישת לומר שאני צריכה עוד ללמוד מהו הגבול המוניציפלי ומה הגבול של משרד החינוך, מה אנחנו כן יכולים לבצע ואילו שינויים אנחנו יכולים לעשות. למשל הייתי רוצה להציב את השפה האנגלית בקדמת הבמה ולתת דגש גם לפעילויות ספורט. הנושא השני הוא נושא היהדות בעפולה. אני אישה שומרת מסורת והייתי רוצה לראות איך אנחנו משלבים אירועים מסורתיים פה בעפולה וגם אירועים לנשים".
מה עמדתך לגבי הקמת שדה תעופה בינלאומי ברמת דוד?
"הייתי מעדיפה ללמוד את הנושא לעומק בטרם אשיב, אבל שדה תעופה הוא בהחלט אפיק פרנסה נוסף וחשוב לאזור. יחד עם זאת הייתי דורשת פגיעה מזערית ככל האפשר בתושבים".

מורה דרך טוב

ששי אפללו הולכת בדרכו של החם שלה אלי אפללו, איש רב פעלים שכיהן כחבר מועצת העיר ובהמשך כחבר כנסת ושר העלייה והקליטה לשעבר, השר הראשון מעפולה, יו"ר עמית קק"ל, יו"ר הקואליציה, ראש מועצת תפן ועוד תפקידים רבים. "דיברתי אתו על הריצה שלי. יש לי תמיכה מלאה מחמי וחמותי וגם מהוריי".

3 צפייה בגלריה
עו"ד ששי אפללו
עו"ד ששי אפללו
עו"ד ששי אפללו
(צילום: פרטי)
קראו גם:

את תרצי לעשות את המסלול של חמיך ולהתקדם בהמשך גם לפוליטיקה הארצית ולכנסת?
"הלוואי. מי שמכוון אותי זה הקב"ה. מה שצריך לקרות קורה. אני מקווה שאיהנה מהדרך ואצליח בה והשמים הם הגבול. אני מקווה לעמוד בציפיות ולהתקדם לאט-לאט. אני ראיתי את חמי נותן מעצמו בזמנים לא זמנים, לילות כימים ועובד למען הציבור. אני מעריצה אותו על כך. אני תומכת מאוד בגישה שלו ואני חושבת שהוא ידען גדול. עפולה זכתה שהוא היה נציג מטעמה בממשלה ובכנסת. אנחנו צריכים לראות בפוליטיקה הישראלית הרבה אנשים כמוהו ואני בטוחה שאז יהיה ממש טוב. הלוואי ואגיע ממש לקמצוץ מהעשייה שהוא עשה".
איזה טיפ הוא נתן לך?
"להיות אני כפי שאני. הוא מכיר אותי מספיק. הוא הרבה זמן עודד אותי להצטרף ואמר לי 'קדימה' אבל לא הרגשתי מספיק בשלה לזה. עכשיו אני מרגישה שזה הזמן הנכון מבחינתי. כמובן שאני מתייעצת אתו המון ושואלת אותו. הוא מורה הדרך הכי טוב שיכול לדעתי בתחום הפוליטי ובכלל בתחום של העשייה הציבורית".
מכוונת להיות סגנית ראש העיר?
"זה לא יהיה רציני לענות על זה. קודם אבחר למועצה, אלמד את העבודה, אקרע זוג נעליים אחד או שניים ורק בעוד כמה שנים תשאל אותי שוב את השאלה הזו".