בעקבות העלייה במספר התושבים בטבריה, החל מהבחירות הקרובות יכהנו 17 חברים במליאת מועצת העיר.
2 צפייה בגלריה
מועצת העיר של טבריה אחרי בחירות 2018
מועצת העיר של טבריה אחרי בחירות 2018
מועצת העיר של טבריה אחרי בחירות 2018
(צילום: דניאל דדון)
לאחרונה חתם שר הפנים משה ארבל על קביעת מספר חברי המועצה העומדים לבחירה ברשויות ברחבי הארץ. מספר התושבים בעיר טבריה שעמד ערב הבחירות הקודמות ב-2018 על 48,458 תושבים זינק משמעותית והיום רשומים בטבריה 54,216 תושבים, עלייה של כ-6,000 תושבים תוך חמש שנים, שהצדיקה את העלאת מספר חברי המועצה בשני חברים נוספים שישרתו את הציבור שיבחר בהם.
המשמעות בעלייה של מספר חברי המועצה היא בעיקר סיכוי לבחירתם של יותר מפלגות למועצת העיר, מה שיכול לפצל את המועצה ובמקרים מסוימים אף להקשות על ראש עיר נבחר לגבש קואליציה. עם זאת שני המנדטים הנוספים יכולים להיות בסבירות גבוהה שני מנדטים של הקהילה החרדית, שכן זו הקהילה שגדלה באופן הכי משמעותי בטבריה בחמש השנים האחרונות.
בתוך כך, כל המועמדים לראשות העיר מחכים להחלטת בג"ץ בעקבות העתירות שהוגשו בשבוע שעבר נגד התיקון לחוק הרשויות המקומיות, שמאפשר ליו"ר הוועדה הממונה בועז יוסף להתמודד בבחירות. כאמור, יוסף עדיין לא הצהיר רשמית שהוא יתמודד אבל סביר להניח שברגע שבג"ץ ייתן את תשובתו לעתירות, עתידו הפוליטי של יוסף יהיה ברור. אם העתירה תידחה, מן הסתם יוסף מייד יכריז על התמודדותו ואם בג"ץ יפסול את התיקון לחוק אז הוא לא יתמודד.

2 צפייה בגלריה
בניין עיריית טבריה
בניין עיריית טבריה
בניין עיריית טבריה
(צילום: דניאל דדון)
קראו גם:

המערכת הפוליטית בטבריה כאמור נמצאת בחוסר וודאות עד החלטת בג"ץ וגם החיבורים שכנראה יקרו בהמשך בין המועמדים נמצאים בהמתנה. עם זאת המועמד לראשות העיר דודיק שטרית הצהיר כבר השבוע שהוא אינו מתכוון להתחבר עם אף אחד מהמועמדים.
"אני פחות בקטע של חיבורים. קיבלתי כבר המלצה מפרופסור בעל שם שהמליץ עלי לראשות העיר וערכתי כנס גדול במלון קיסר בהשתתפות 250 תושבים", אמר שטרית השבוע, "אני רץ בכל הכוח ואני לא מחפש ג'וב או משכורת. אני משלם מחיר אישי מאוד גדול ואני הולך להפסיד הרבה כלכלית בשביל להיות ראש עיר, אבל אני יודע שאני הולך לעשות שינוי ומהפכה רצינית בטבריה ולכן אני רץ לראשות".
בתוך כך, בימים האחרונים נחשף כי שני המועמדים לראשות העיר יוסי בן דוד ומאיר אלמקייס ניהלו מגעים לקראת חיבור עתידי וריצה משותפת.