בחירות 2023 בעפולה: חיזוק למאבק נגד הקמת שדה תעופה בעמק יזרעאל: המועמד לראשות העיר עפולה פרופ' רמי יוסף מצהיר כי אם ייבחר יצטרף למאבק וירתום אליו גם את תושבי העיר.
2 צפייה בגלריה
פרופסור רמי יוסף
פרופסור רמי יוסף
פרופסור רמי יוסף
(צילום: שרון צור)
"אני מתנגד נחרצות להקמת שדה תעופה בינלאומי ברמת דוד", הצהיר יוסף, "שדה תעופה כזה יפגע נואשות באיכות החיים של תושבי עפולה. אני רוצה שאנשים פה ידמיינו מטוס מסוג דרימליינר מנמיך לקראת נחיתה מעל עפולה. אם קשה להם, שיבקרו ביישובים שמסביב לנתב"ג. מדובר ברעש נוראי. אין בזה שום דבר טוב. זה שינוי לרעה וקיצוני באיכות החיים ואני כראש העיר של בירת העמק לא אתן יד להקמת שדה תעופה בעמק".
בפגישות עם תושבים מעלה יוסף את נושא שדה התעופה ומסביר למה הוא מתנגד לו. לדבריו הוא זוכה לתגובות של תמיכה. "בחוגי בית, לאחר שאני מסביר את המשמעויות אנשים מוחאים לי כפיים. הם מיד מבינים איזו פגיעה צפויה להם באיכות החיים. בשבוע שעבר בגבעת המורה אמר לי תושב המקום: 'לא מספיק אני חי בג'יפה 40 שנה ושום דבר לא משתנה אז עכשיו יביאו לי מטוסים מעל הראש? לא מסכים'".
המועמד לראשות העיר דוחה את הטענות כי שדה תעופה בעמק יוביל לפריחה כלכלית ולמאות מקומות תעסוקה. "אילו מקומות תעסוקה יש בשדה תעופה. בודק ביטחוני? בלי לזלזל בעבודה הזו, אבל זו העבודה שמייחלים לצעירים של עפולה? זו הבשורה התעסוקתית למי שתומך בעיר בשדה תעופה? אני רוצה להביא לכאן תעשייה טכנולוגית מתקדמת כדי שבני העיר ילמדו להיות מהנדסים, מתכנתים ואנשי סייבר. אני רוצה שהצעירים שלנו יהיו בעלי תואר ראשון ושני".
2 צפייה בגלריה
שלט של המאבק בעמק יזרעאל
שלט של המאבק בעמק יזרעאל
שלט של המאבק בעמק יזרעאל
(צילום: יוסי וקנין)
קראו גם:

בחירות 2023 בעפולה הן לא סביב בעד או נגד שדה תעופה ברמת דוד, אך מבחינת יוסף אכן מדובר בסוגיה משמעותית שהתושבים צריכים להכיר, בגלל ההשלכות המשמעותיות. "אם תושבי עפולה יבחרו בי אני מתחייב לעשות הכול כדי לבטל את ההחלטה להקים שדה תעופה בעמק", הצהיר יוסף, "אני אצטרף למאבק של עמק יזרעאל ואתמוך בחלופת נבטים. בנגב רוצים אותו. אנחנו לא רוצים אותו ולכן הוא צריך לקום בנבטים. אני מודע לזה שחיל האויר מתנגד לנבטים, אבל חיל האויר מתנגד להרבה דברים. לא צריך תמיד להקשיב או להגיד כן לכל מה שהוא אומר. מעל הראש של תושבי עפולה לא ינחתו 24/7 מטוסים".
בתוך כך, יוסף ממשיך את קמפיין הבחירות שלו ולדבריו הוא מרגיש, על פי השטח, כי הוא מתחזק וכי יותר ויותר תושבים מצטרפים אליו. "תושבי עפולה רוצים כבר ראש עיר חדש ושינוי כיוון", הבהיר שוב את המסר שלו.