זו הפכה להיות מכת מדינה: קשה להתעלם מכתבי האישום שמוגשים לאחרונה במח"ש (המחלקה לחקירת שוטרים) בקצב מוגבר כנגד שוטרים אלימים במסגרת העבודה וכן מחוץ לשעות העבודה. המעשים האלה בהחלט לא מייצגים את המשטרה כולה, אבל חלקם חמורים מאוד.
2 צפייה בגלריה
שוטר
שוטר
שוטר בפרשה קשה
(צילום המחשה: shutterstock)
מעצר בפרשה מזעזעת במיוחד התרחש לפני כעשרה ימים: מדובר בשוטר מהצפון שנעצר יחד עם אחיו בעבירות מין מהקשות בספר החוקים, שביצעו השניים על פי החשד באחותם בת השמונה.
ולא רק זאת, השוטר ואחיו נעצרו בעקבות סרטוני תועבה שבהם הם חשודים שביצעו באחות הקטנה מעשי סדום. הסרטונים המחרידים האלה אף הופצו ברשת. על פי החשד וכפי שעולה מהחקירה, בילדה בוצע גם אונס.
השוטר ואחיו נעצרו ונחקרו, אולם מספר שעות לאחר מעצרם שוחררו למעצר בית אצל קרובי משפחה בכפר אחר בצפון. במשפחתם אמרו על החשדות: "אנחנו יודעים שהם עצורים על אונס האחות. אבל זה עבר. לא באנו להגן עליהם. אבל אם זה קרה, זה גם עבר".

קראו גם:

האירוע החמור הזה מצטרף לשורת אירועי אונס ואלימות בתקופה האחרונה שהאחראים להם היו שוטרים. בחודש שעבר הוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד אביה סטמקר, בן 28, שוטר סיור מתחנת המשטרה בבירת הנגב שהיה מעורב בטיפול בעניינן של 3 נשים שנזקקו לסיוע של המשטרה, אבל הוא ניצל את תפקידו ואנס אותן בביתן ובניידת המשטרה.
ומקרה נוסף מהחודש האחרון: חבלן משטרה תושב עכו הגיע למרפאה בעיר שעל פי הכללים, לא ניתן להיכנס אליה חמוש. "המאבטח פנה אליו והסביר לו כי יש באפשרותו להפקיד את הנשק, אך הוא סירב", סיפרו במח"ש.

2 צפייה בגלריה
המלחמה הגיעה עד אלינו
המלחמה הגיעה עד אלינו
אלימות שוטרים
(צילום המחשה: canva)

לאחר שהמאבטח ביקש מהחבלן מספר פעמים להפקיד את נשקו, דחף אותו המאבטח אל מחוץ למרפאה. השוטר הגיב בחניקת המאבטח בצווארו, ואף תקף מטופל נוסף שהיה במקום וביקש להפריד בין הנצים. גם נגד השוטר הזה הוגש כתב אישום בעבירה של 'תקיפה הגורמת חבלה של ממש'.
באירוע אלימות נוסף, מדובר בשוטר מתחנת יבנה שלא שלט בעצמו. קטין שהגיע עצור לתחנה ניבל את פיו כלפי השוטר, שבתגובה הפיל את הקטין ארצה, בעט בגופו כשהוא שוכב על הארץ וסטר לו, עד אשר הורחק על ידי שוטרים אחרים שנכנסו למשרד ושמעו את צעקות השבר. בהמשך, לאחר שהתרומם הקטין כפי שהתבקש, סטר לו שוב השוטר עד שהורחק על ידי חבריו למשרד.
והכל כאמור רק מהחודש האחרון. כתבי האישום האלה שהוגשו במח"ש עשויים לסייע בתהליך השבת האמון של הציבור במשטרה, כל עוד זו לא תעלים עין ותקיא משורותיה את השוטרים הסוררים. במשטרה לא צריכים לחכות שהדברים ייחשפו, אלא להשקיע משאבים בריכוז מידע על כל שוטר אלים ובריון.
פורסם לראשונה: 12:37, 26.09.23