עו"ד חן שאול, שפרש השבוע מחברותו במועצת העיר מגדל העמק, מצהיר לראשונה בעיתון 'ידיעות העמק' כי בבחירות 2023 יתמודד על ראשות העיר, גם אם ראש העיר אלי ברדה יחליט להתמודד לקדנציה שישית. כזכור, אחרי בחירות 2018 הודיע ברדה כי זו תהיה הקדנציה האחרונה שלו. יצוין כי שאול הוא המתמודד השני שמצהיר על התמודדות לראשות העיר אחרי חבר מועצת העיר יקי בן חיים.
3 צפייה בגלריה
עו"ד חן שאול
עו"ד חן שאול
עו"ד חן שאול
(צילום: גיל נחושתן)
"נולדתי במגדל העמק, התחנכתי כל חיי במקום האהוב הזה, ילדיי כולם מתחנכים בעיר והגיע הזמן להחזיר לעיר. התמודדותי על ראשות העיר נובעת מתוך תחושת שליחות ואהבה לעיר ולתושביה", הצהיר שאול.

רכש ניסיון מוניציפאלי

ביום שני השבוע מסר חבר מועצת העיר, עו"ד חן שאול, את מכתב הפרישה ממועצת העיר לראש העיר אלי ברדה. ברדה הודה לשאול על שמונה שנות שותפות ועשייה בניהול העיר ועל היותו חבר מועצה ענייני הנוהג בממלכתיות ומתוך כבוד למען בוחריו, ואף איחל לו בהצלחה בהמשך דרכו.
"החלטתי לפרוש ממועצת העיר כי גברה מבחינתי ההבנה שאוכל להשפיע באופן משמעותי ביותר על חיי תושבי העיר מתוך עמדה של ראש עיר. סוד גלוי הוא כי באמתחתי תוכניות סדורות להנעת תהליכים במגוון תחומים חשובים וכן שמירה על ההישגים כמו בתחומי ההשקעה בחינוך", אמר שאול.
עו"ד שאול הוא בן לאחת המשפחות הוותיקות והמכובדות במגדל העמק. הוא נולד במגדל העמק להוריו, יוסף ז"ל ונדרה תבל"א, וילדותו ונערותו עברו עליו ברחוב העצמאות בעיר. הוא למד בבית הספר היסודי 'שלום עליכם' ובתיכון אורט רוגוזין. "אני תוצר של מערכת החינוך המצוינת שיש במגדל העמק. גם ארבעת ילדיי - רוני, מאיה, אסף ומיכאלה - לומדים כולם במגדל העמק מתוך בחירה מודעת של רעייתי דקלה ושלי".
3 צפייה בגלריה
ראש העיר מגדל העמק אלי ברדה
ראש העיר מגדל העמק אלי ברדה
ראש העיר מגדל העמק אלי ברדה
(צילום: שרון צור)
עו"ד שאול הוא עו"ד מוכר ומוערך במגדל העמק והאזור, ואף הרחיב את משרדו הממוקם בעיר. "ההחלטה להתמודד על ראשות העיר היתה באוויר כל הזמן, הרצון לפעול למען תושבי העיר בוער בי. לפני שמונה שנים התחלתי את המסע שלי לעבר היעד, חשתי חובה ללמוד את רזי העבודה המוניציפאלית, רכשתי ניסיון משמעותי וכעת בשלה העת לממש את שליחותי למען תושבי העיר. אני חש שהתהליך אותו עברתי בתחנות חיי השונות יהיה לי לעזר רב כשאבחר לראשות העיר".
תתמודד גם אם ברדה יחליט להתמודד שוב?
"אני מאחל לברדה את הטוב ביותר אך גם אם לבסוף מסיבות שונות יחליט ברדה להתמודד שוב לתפקיד, הוא ימצא אותי בהתמודדות. הגיע הזמן שלי לקיים את השליחות ולהביא את העשייה בכל התחומים לקדמת החזית".

לשמור על הסטטוס קוו

כאמור, עו"ד שאול משבח את ההשקעות הרבות בתחום החינוך אך סבור כי בתחום חזות העיר הדרך עוד ארוכה ומחייבת השקעות משמעותיות. "בכל פעם מחדש מנסים להשוות בין מגדל העמק לבין נוף הגליל או עפולה, השכנות שלנו, ואני סבור שזוהי השוואה לא ראויה היות שלכל עיר יש את האופי הייחודי לה ומיפוי צרכים המיוחד לה. מגדל העמק בראשותי יחד עם הכוורת האיכותית עליה אני עמל בימים אלה תהפוך לפנינת העמק על כל המשתמע מכך".
יש לך קשר טוב עם הציבור החרדי בעיר?
"המסורת טבועה בי כמי שינק אותה משחר ילדותו בבית שעיגן אותה כחלק מוביל בחינוך. אני נמצא בקשר מצוין עם רבני העיר ורבני הקהילות השונות. מורכבותה וייחודיותה של העיר מגדל העמק מחייבות שמירה על הסטטוס קוו בנושא הדתי, הגרי"ד גרוסמן והגרי"א מנחם כמו סרגיי אוקלנדר הם תמונת המראה של העיר ועליה בכוונתי לשמור מכל משמר מתוך כבוד והערכה. אני מאמין כי נכונה לנו עבודה משותפת בשנים הבאות מתוך ההבנה בייחודיותה של מגדל העמק כעיר עם מסורת מכבדת".
3 צפייה בגלריה
עו"ד חן שאול
עו"ד חן שאול
שאול. יקדם פתיחת מתחם תרבות, פנאי וספורט
(צילום: גיל נחושתן)
קראו גם >>>
ביום כניסתו ללשכת ראש העיר, כך הוא מקווה שיקרה, מתכוון עו"ד שאול להניח על שולחנו שלושה תחומים לביצוע מיידי: תוכנית לשיפור חזות העיר, תוכנית לטיפול משמעותי תוך מיפוי הצרכים של אוכלוסיית הנוער, הצעירים והאקדמאים ותוכנית מקיפה לרווחת האוכלוסייה הוותיקה.
"המטרה החשובה בעיניי היא הישארות הדור הצעיר והאיכותי שלנו במגדל העמק", מבהיר, "כעת אני מצוי בתחנה המשמעותית בפעילותי הציבורית, ההתמודדות על המקום שבו אשפיע ביותר על האופן שבו תתפתח העיר מגדל העמק, למען תושביה היקרים ובכוונתי להיות שם, עבורם".
האם לדעתך צריך להקים קאנטרי קלאב לעיר?
"אפעל בכל כוחי עם חבריי להנהגת העיר להקים במגדל העמק מתחם תרבות בילוי וספורט. קאנטרי זה מושג של שלשום. במגדל העמק של המחר יהיה מתחם עתידי אשר ייתן מענה ראוי לכל מבקש תרבות בילוי וספורט".
אם תיבחר תשקיע יותר בקבוצת הכדורגל במטרה שתעלה לליגה הלאומית?
"קבוצת כדורגל היא מדורת שבט ייחודית בהוויה הישראלית בפרט ובעולם בכלל. אני רואה את קבוצת הכדורגל העירונית כאבן שואבת לפעילות מגוונת של נערות ונערים בתחומי ספורט מגוונים. כמי שמאמין בתושבי העיר אעודד את הכוחות המקומיים כדי להצמיח קבוצה ראויה שתמשוך קהל ותציג חוויה ספורטיבית ראויה. ברור כי לצורך מימוש קבוצת הכדורגל יש לדאוג לתקצוב ראוי ולהשקעה בהון האנושי ניהולי של הקבוצה. כמו כן אפעל להרחבת ענפי הספורט באשר הם".
איך בכוונתך לשמר על מעמדו של אזור התעשייה בית גבריאל?
"אזור התעשייה גבריאל הוא אבן יסוד במרחב התעסוקתי לתושבי מגדל העמק ולאזור כולו. מעמדו של אזור התעשייה גבריאל הוא טוב מאוד ובכוונתי לשומרו ולהמשיך לפתח בו בעיקר את תעסוקת ההייטק".