טורניר הכדורגל המסורתי מליחי בעפולה, לזכרם של שאול ומרדכי מליחי ז"ל, יערך מחר (שני, 18.4), לראשונה מאז פרוץ משבר קורונה. הוא יתקיים במעמד ראש העיר אבי אלקבץ.
1 צפייה בגלריה
שלמה מליחי עם השופט אבי פרץ והשוער לשעבר גולן מלול
שלמה מליחי עם השופט אבי פרץ והשוער לשעבר גולן מלול
שלמה מליחי עם השופט אבי פרץ והשוער לשעבר גולן מלול
(צילום: פרטי)
הטורניר הנערך בכל חול המועד פסח, מתקיים מאז שנת 1970 כבר במשך 50 שנה (למעט הפסקה של השנתיים האחרונות בשל משבר קורונה) והוקם לזכרם של שאול ומרדכי מליחי ז"ל.
שאול מליחי ז"ל היה שחקן כדורגל בבית"ר עפולה ונספה בשנת 1969 בתאונת אופנוע בגיל 21. עם מותו יזמו חבריו פתיחה של טורניר כדורגל כדי להנציח את זכרו. ליוזמת ההנצחה הצטרף בהמשך גם אחיו של שאול, מרדכי מליחי ז"ל, לשעבר חבר מועצת העיר עפולה ושחקן כדורגל בעצמו בבית"ר עפולה שהמשיך לקיים ולנהל מידי שנה את הטורניר.
עם פטירתו של מרדכי ממשיך כיום בן דודם שלמה מליחי, המכהן כחבר מועצת העיר, לקיים את הטורניר בשותפות עם עיריית עפולה עד שבמרוצת השנים הפך הטורניר להיות לחלק מפעילות פסח של העיר.
טורניר 'מליחי' הוא הפנינג משפחתי של שכונת עפולה עלית ומעל עשור נכלל במסגרת פעילות פסח שנתית של העירייה והמתנ"ס. משה מרציאנו מנהל הטורניר הקבוע נמצא בחופשה ונבצר ממנו להגיע השנה. את מקומו יחליף בניהול הטורניר, מנהל אגף הספורט בעירייה שלומי אלבז יחד עם צוות עובדיו.
בטורניר ישתתפו ילדי ביה"ס לכדורגל של הפועל עפולה ולאחר מכן יערכו שני משחקי ראווה של בוגרים. בסיום יערך טקס חלוקת גביעים במעמד בני המשפחה. הציבור מוזמן להגיע.
חבר מועצת העיר שלמה מליחי אמר לקראת חזרת הטורניר: "זו התרגשות גדולה עבורי ועבור משפחת מליחי המורחבת לחזור ולהיות חלק מהטורניר המרגש הזה. שנתיים ללא הטורניר ואני מזהה צימאון של תושבים בעיר לחזור לפעילות שלנו. הטורניר הזה הפך למסורת ואני מברך על כך. לא פשוט להרים אירוע שנה בשנה כבר 50 שנה, והנה בכל זאת אנו מצליחים לארגן טורניר מכובד וססגוני עם משתתפים רבים. פשוט תעודת כבוד לכולם. מאחל לכולנו חג פסח כשר ושמח ונתראה בטורניר".