לפני כחודש וחצי כשהשמועות על הגעתו של ערן לוי להפועל עפולה הלכו וגעשו הרמתי אליו צלצול לבדוק האם יש דברים בגו'. לוי הכחיש, אך לא סגר את הדלת. 'אני לא מעוניין להתייחס. אין כלום. אם יהיה משהו דברי איתי בהמשך בכיף'. חצי שעה אחר-כך פורסם שהוא חתם בהפועל אום אל פאחם. כנראה חושיו המנוסים אותתו שהרומן עם ברקו' לא יחזיק מעמד לאורך זמן. רצה הגורל ואותו לוי מוצא את עצמו מתחיל את העשור החדש דווקא בבירת העמק. כן, בגיל 34 ערן לוי, אחד מגדולי השחקנים שיש לכדורגל הישראלי להציע, מגיע ללהטט באצטדיון ה'סוכריה' בעפולה עילית. פייר מתרגשת.
1 צפייה בגלריה
ערן לוי (צילום: שרון צור)
ערן לוי (צילום: שרון צור)
ערן לוי (צילום: שרון צור)
"עילאי תעשה ערן לוי". זה משפט שיוצא מפי בדרך קבע כשאחיין שלי מתאמן בבעיטות לשער. סביר להניח שאת המשפט הזה מוציא כל הורה שרואה את בנו עם הכדור או בכל פעם שמישהו בשכונה מניף את הרגל ממרחק ודמותו של לוי עוברת בראש.
אז איך בכל זאת דווקא הוא, השחקן עם רגע שמאל הכי אימתנית שהייתה פה, זה שעד לפני שנתיים היה על גג העולם ואף קיבל זימון מוצדק לנבחרת ישראל והצית דמיון של כל אוהד כדורגל באשר הוא. דווקא הוא, יושב בבית כבר שנה וצריך להתחנן לקבוצות שייקחו אותו. האמת זו כבר היסטוריה, על כך דנו ודשו כבר קודמיי. כעת לוי צריך לעשות ריסטארט ולהבין שנפלה בחלקו הזדמנות אולי לא להציל את הקריירה אבל כן להינות ממה שנשאר ממנה.
בהפועל עפולה של העונה זה יהיה לוי ועוד עשרה. הפעם צריכים אותו לא פחות ממה שהוא צריך את הקבוצה. עפולה משוועת למנהיג אחרי עזיבתו של אדריאן רוצט' שהותירה בור גדול. לוי הוא היחיד שיכול להיכנס למשבצת הזו. השחקן שאליו יהיו נשואות העיניים בשעת משבר והכדור יחפש רק אותו. אבל בניגוד לקודמו שפשוט השתלב עם הזרם בשביל שחקן כמו לוי צריך לשנות שיטה ומערך. צריך להתאים את הקבוצה אליו. שלומי דורה יודע שבמקרה הזה אין לו יותר מידי מה להפסיד. עם היכולת שחניכיו מציגים מתחילת העונה יהיה קשה לשרוד וגם אדי המוטיבציה של דורה מתחילים כבר להיגמר. אחרי התיקו הביתי מול לוד התסכול רק גבר. לכן טוב יעשה המאמן אם ייתן לקשר את המפתחות במרכז המגרש. תעמידו אותו במרכז 25-30 מטר מהשער והוא כבר יידע מה לעשות. אחרי ההרפתקה הכושלת עם גיא לוזון בבית"ר שניסה להעביר אות לחוד, חלוץ הבנו שהוא לא ולרדוף אחרי מגן על הקו בגיל 34, כנראה שהנסיעות חזרה הביתה לקריות ייקחו יותר מהר.
דורה צריך להבין שאם הוא רוצה להצליח באתגר המטורף שלקח על עצמו הוא חייב את ערן לוי איתו ובשביל כך המאמן שגם כך ממלא את תפקיד המוטיבטור בקבוצה יצטרך להיות אחראי גם על בלוטת החשק של לוי ולרענן לו אותה מידי פעם, כי לשחקן שהיה רגיל לשחק מול ובשביל הקהלים הכי גדולים בליגת העל, להופיע פתאום מול קאובוי אחד ושני תופים עייפים שמעטרים את האצטדיון יהיה קשה לעשות את הסוויץ' הנדרש.
אם יצליח בכך דורה יבקש שישדרגו לו את תעודת הפרו, למאמן, מנטור והאיש שהחיה את אחד השחקנים הכי מלהיבים שהיו לנו בעשור החולף. ולוי? אומרים שעפולה עילית זו שכונה בתוך עפולה. אז העצה שלי אליו שישכח את העבר, ישאיר את התסכול מהקריירה הדועכת בצד ופשוט יגיע לשחק כמו בשכונה. בשביל הכיף. אותו כיף שהיה רגיל אליו במשך כל כך הרבה שנים אבל כבר לא חווה שנתיים. כי אם נהיה כנים, עם כל הכבוד לשחקנים שמתרוצצים על הדשא מידי שישי ושני בליגה הלאומית, ערן לוי זה לבל אחר. כשהוא רוצה הוא באמת גדול על הליגה הזו, על הכדורגל בכלל. רק שירצה.