הפועל עפולה מציגה את פתיחת העונה הגרועה ביותר שלה מזה שנים רבות. בתום שמונה משחקים לקבוצה רק שתי נקודות והיא במקום האחרון בטבלה. עפולה גם נושאת בתואר המפוקפק – 'הקבוצה היחידה של ניצחה העונה'.
אתמול הפסידה עפולה בפעם החמישית ברציפות למוליכה מכבי פתח תקוה. משחק, שעל פי האירועים בו, עפולה היתה ראויה לפחות לנקודה. מאמן הקבוצה עידן בר און, שעדיין לא הצליח לשנות את מסלול ההתרסקות של הספינה, מנתח את המצב.
2 צפייה בגלריה
המאמן עידן בר און. מנסה לייצב הרכב (צילום: שרון צור)
המאמן עידן בר און. מנסה לייצב הרכב (צילום: שרון צור)
המאמן עידן בר און. מנסה לייצב הרכב (צילום: שרון צור)
"מאז שבאתי לקבוצה היו לה את המשחקים הכי קשים", מסביר בר און את המצב, "משחק ראשון נגד אום אל פחם שנמצאת במומנטום אדיר, אחריו קטמון שגם במומנטום ואתמול פתח תקוה – הקבוצה החזקה בליגה. בכל אחד משלושת המשחקים היינו שווים נקודה. זה לא מנחם אותי כי הקבוצה חייבת להביא נקודות. כולם בונים על ינואר, אבל חשוב להגיע לינואר כשהראש שלנו מעל המים. חייבים להשיג נקודות כמה שיותר מהר. עפולה תייצר נקודות במצב הזה בעיקר נגד יריבות שהן פחות או יותר ברמה שלה. בכל משחק אפשר לנצח בליגה הזו ואף פעם לא וויתרנו מראש, אבל אנחנו צריכים להפסיק לקבל מחמאות ולהתחיל לקחת נקודות".
מה הבעיה המקצועית המרכזית של הקבוצה?
"שלא רץ סגל והרכב קבועים מתחילת העונה. רק עכשיו מתחיל ההרכב להתגבש ולרוץ באופן קבוע. להרכיב קבוצה תוך כדי תנועה זה אף פעם לא בריא. הקבוצה עברה טלטלה במשחקים הראשונים של העונה. עכשיו יש הרכב פחות או יותר יציב. נצטרך להתחבר מהר".
מה הרגשת בסיום המשחק נגד מכבי פתח תקוה?
"לא טוב כי שיחקנו טוב. לא התבטלנו מול היריבה ולא הצגנו יכולת של קבוצה שנמצאת במקום האחרון. אם אנתח את המשחק איינוגבה בקושי נגע בכדור. ככה היה גם נגד קטמון. היו לי תחושות קשות כי לא הגיע לקבוצה להפסיד. יצאתי מהמגרש מתוסכל, אבל עם אופטימיות להמשך. אנחנו נביא נקודות. נסע למשחק נגד כפר קאסם ונחזור עם שלוש נקודות".
בסיום המשחק הושמעה ביקורת על בר און על חילופו של הקשר ג'יק רוזינסקי, שהיה השחקן המסוכן היחיד של הקבוצה בהתקפה, דווקא אחרי שפתח תקוה היתה ב- 10 שחקנים. "השיקול היה נטו עייפות", מסביר בר און, "הוא נתן את כל כולו בהגנה ומבחינה טקטית" .
יובל שאוט לא השפיע על המשחק. יש לך הסבר?
"יובל מודע לזה שהוא צריך לתת מספרים וכרגע הוא לא במצב הזה. הוא שחקן חשוב ואין ספק שהוא ייתן לנו את המספרים שהוא רגיל לתת בשנים האחרונות. הוא יוכיח את עצמו".
איך מרימים קבוצה עם מאזן של חמישה הפסדים ברציפות?
"התרופה לכדור השלג הזה הוא רק ניצחון. כמובן שצריך להמשיך לעבודה קשה, לעבוד מנטלית, לדאוג לחדר הלבשה בריא ושאר הקלישאות, אבל מה שיוציא אותנו מהמצב הזה הוא רק ניצחון".
איך אתה מסתדר עם ההנהלה בסיטואציה שנוצרה?
"ההנהלה נותנת שקט תעשייתי לעבוד. האנשים מבינים את המצב. יש חיבור טוב וכימיה טובה בין המאמן, לשחקנים ולהנהלה. מצד שני יש לחץ גדול. עפולה לא רגילה להיות בסיטואציה הזו. מי שיגיד שאין לחץ הוא שקרן. רק ניצחון ישחרר את הלחץ ויוציא אותנו לדרך חדשה".