הגיע הזמן שבהפועל נצרת עילית ישימו את עונת 2018/19 מאחור וימשיכו הלאה. 'הטריו' שהוביל את הקבוצה בשנתיים האחרונות התפרק ומי שיוביל את הקבוצה מעתה הם ה'דו מגרין'' – המנכ"ל גיל ברעם והמנהל המקצועי רועי כהן.
2 צפייה בגלריה
'הדו מגרין' - גיל ברעם ורועי כהן (צילום: שרון צור)
'הדו מגרין' - גיל ברעם ורועי כהן (צילום: שרון צור)
'הדו מגרין' - גיל ברעם ורועי כהן (צילום: שרון צור)
המשימה הראשונה והמיידית של 'ברעם-כהן' הוא מינוי מאמן לעונת 2019/2020. זו עבורם החלטה לא פשוטה מאחר וישנו שיקול כספי שמטלטל את מחשבותיהם. אז הוא ממש לא צריך לטלטל אותם. אני מאמין שהרכש הכי חשוב בקבוצה הוא המאמן. המשפט הזה אומר הכל, אין מה לפשט או להסביר אותו.
אוהבים עובדות? זוכרים היסטוריה? אז הנה אתחיל להסביר את הטיעון שלי. בתשע השנים האחרונות אימנו את נצרת עילית לא מעט מאמנים. מבלי לפגוע באף אחד מהם, עובדתית רק שלושה הצליחו והובילו את נצרת עילית לפלייאוף העליון ופעמיים כמעט לעלייה לליגת העל – דני גולן, אלדד שביט וירון הוכנבוים. מה משותף לשלושתם? שלושתם מאמנים בכירים.
אז מי צריך לאמן את הפועל נצרת עילית בעונה הבאה? רק מאמן בכיר. ושוב, רק מאמן בכיר. בשנתיים שהמנהל המקצועי רועי כהן לקח את המושכות הוא כמעט ולא עשה טעויות מקצועיות. אפשר להגיד שבמונחים של כדורגל הוא בכלל לא טעה. לכן, חשוב מאוד שכהן וברעם ימצאו פתרון יצרתי, בגלל המגבלות הכלכליות, כדי להנחית ב'גרין' שוב מאמן בכיר.
2 צפייה בגלריה
ראש העיר רונן פלוט (צילום: שרון צור)
ראש העיר רונן פלוט (צילום: שרון צור)
ראש העיר רונן פלוט (צילום: שרון צור)
ראש העיר רונן פלוט הוא לא איש כדורגל, אבל הוא איש חכם מאוד. הוא יודע שבראש כל מערכת צריך תמיד להעמיד את הטובים ביותר. אני בטוח שהוא יתמוך במהלך למנות מאמן בכיר למרות העלות הגבוהה בעונה שהוגדרה כפיננסית. כי שוב - הרכש הכי חשוב בקבוצה הוא המאמן.
לא חסרים מאמנים בכירים בשוק הפתוח. יש את שלומי דורה, דני גולן, מוטי איווניר וגם אחרים.
ועוד דבר, הגיע הזמן שבנצרת עילית יתחילו לבנות מאמנים לקבוצה הבוגרת והעונה הקרובה היא הזדמנות טובה להתחיל בזה, כשהמטרה צנועה – מקום בפלייאוף העליון. יש למנות עוזר מאמן שהמועדון מסמן אותו כמי שיכול בעתיד הקרוב לאמן את הקבוצה הבוגרת. לבנות אותו להיות מאמן בכיר וכהן וברעם יודעים היטב איך לעשות את זה. לעשות מעשה איזי שרצקי בהפועל 'איתוראן' בקרית שמונה. לא אציע שמות. אני בטוח ש'הדו מגרין' יודע בדיוק מי יכול להתאים ומי ראוי.