ספורט בכלל וכדורגל בפרט הוא חינוך בלתי פורמלי אולי הכי טוב שיש. ילד שמשחק כדורגל מקבל ערכים שאפילו בית הספר הכי טוב בעולם לא יוכל לתת לו. הוא טומן בחובו סגולות חברתיות וחינוכיות רבות. זה לא רק לבעוט בכדור ולרוץ. ראש עיריית עפולה אבי אלקבץ וראש עיריית נצרת עילית רונן פלוט הם שני ראשי הערים המובילים בצפון בקידום הספורט ככלי חינוכי. הם משקיעים בקבוצות הבוגרות של מועדוני הכדורגל בעיקר כדי להניע את כל התהליך. כל העניין הזה אצלם הוא לא גחמה פוליטית או חיפוש אחר אהבת הקהל, אלא משהו אידיאולוגי, שורשי, חלק מתפיסת עולמם החינוכית.
2 צפייה בגלריה
ראש העיר נצרת עילית רונן פלוט (צילום: שרון צור)
ראש העיר נצרת עילית רונן פלוט (צילום: שרון צור)
ראש העיר נצרת עילית רונן פלוט (צילום: שרון צור)
ראש העיר עפולה אבי אלקבץ הפך את עפולה לפני יותר מעשור לכוח עולה בכדורגל האזורי והארצי. הוא השקיע במתקנים, בקידום מחלקת הנוער ובשדרוג הקבוצה הבוגרת. הוא הקפיץ את הענף שהיה תקוע ומדשדש במשך שנים, לענף מצליח, משגשג, ששמו הולך לפניו ושכל מאמן ושחקן רוצה לעבוד בו. אילו היה נבחר ב-2013 לקדנציה שלישית ברציפות, הפועל עפולה היתה ככל הנראה כבר חווה את המעמד ההיסטורי של עלייה לליגת העל. לפני כמה חודשים נבחר שוב ואת מה שהפסיק לפני חמש שנים הוא הולך להשלים בקדנציה הקרובה.
ראש העיר נצרת עילית רונן פלוט נכנס לתפקידו לפני כמעט שלוש שנים. תחילה הוא התפנה לטפל בעניינים יותר בוערים על סדר יומה של העיר, אך לאחר שנבחר לקדנציה שנייה הקפיץ את הספורט בכלל והכדורגל בפרט לצמרת רשימת המשימות שלו. בעוד פחות מחודש אצטדיון 'גרין' יכנס לשיפוץ נרחב בהשקעה של 18 מיליון שקל. הוא יעבור מתיחת פנים משמעותית, כשבין היתר יבנה בתחומו מגרש סינטטי לקיום משחקים עד ליגה א'. לצד זה הוא סייע משמעותית לאזן את מצבו הפיננסי של המועדון. ולאחרונה יזם פרויקט 'כדורגל רובעים' – מסגרת שבה בכל רובע בעיר ילדים ונערים ישחקו באופן קבוע כדורגל.
פלוט ואלקבץ הם משענת דרמטית וחשובה לכדורגל. הם רוצים בהצלחת הקבוצות הבוגרות כי הצלחתן תהיה אבן שואבת למאות ילדים להצטרף לשחק כדורגל, לעשות ספורט, לקבל ערכים של מוסר עבודה, השקעה, חברות, מחויבות, קבלת האחר ועוד ועוד. הדוגמא הטובה לכך נמצאת בגלבוע. לפני כעשור דני עטר, אז ראש המועצה האזורית הגלבוע והיום יו"ר קק"ל, יחד עם ירון אוחיון הביאו לגן נר את קבוצת הכדורסל הפועל גליל עליון והקימו את הפועל גלבוע/גליל. המהלך הזה של עטר הפך את הגלבוע למעצמת כדורסל בגילאי הילדים, הנערים והנוער. אלפי ילדים מאז שיחקו כדורסל וקיבלו ערכים של ספורט. זו היתה מהפכה חינוכית בלתי פורמלית חסרת תקדים של עטר, שעד היום הגלבוע נהנה ממנה.
2 צפייה בגלריה
ראש העיר עפולה אבי אלקבץ (צילום: שרון צור)
ראש העיר עפולה אבי אלקבץ (צילום: שרון צור)
ראש העיר עפולה אבי אלקבץ (צילום: שרון צור)
יצא הגורל ושתי הקבוצות שפלוט ואלקבץ כל כך עמלים לקדם ייפגשו ביום ראשון ב'גרין' למשחק ראש בראש על העלייה לליגת העל. שניהם יודעים היטב אילו השלכות חיוביות דרמטיות יהיו על ענף הכדורגל בכלל ועל העיר בפרט אם בעונה הבאה הנציגות שלהם ישחקו בליגת העל. לפלוט ולאלקבץ, לעפולה ולנצרת עילית, לספורטאים הצעירים והבוגרים משני הערים, לאוהדים ובכלל לאזור מגיע להיות בעונה הבאה בליגת העל.
עם שני ראשי ערים כאלה, שתומכים כל כך בספורט, משאלת הלב היא שהעונה הזו תסתיים בשמחה כפולה. ששתי הקבוצות יחד יחגגו עלייה לליגת העל. דרבי גם בליגת העל זה בהחלט חלום שיכול להתגשם.