מאמן הפועל עפולה יגאל אנטבי לא מצטרף למקהלה שצועקת בימים האחרונים 'ליגת העל, ליגת העל' ונשאר עם הרגליים על הקרקע. וזה לא סתם שהוא לא מתפתה להיכנס לאופוריה, כי מחר מחכה לו משחק קשה מאוד נגד הפועל איכסל מהתחתית.
1 צפייה בגלריה
יגאל אנטבי (צילום: שרון צור)
יגאל אנטבי (צילום: שרון צור)
יגאל אנטבי (צילום: שרון צור)
"אני לא מדבר על עליית ליגה בכלל כי יש עוד המון משחקים והכל צפוף מאוד בטבלה", אמר אנטבי, "אם נהיה שם עוד חודש אז נתמודד על זה. המטרה מבחינתי גם עכשיו היא תמיד להתקדם גם כקבוצה וגם בטבלה, תמיד לשאוף ולעלות למעלה. אנחנו מבחינתנו נעשה הכל כדי לשמור על זה. מצפה לנו משחק מאוד קשה נגד איכסל והמטרה היא לבוא ולנצח".
אתם אומנם לא מוכנים לדבר על עלייה כרגע, אבל את הדיבורים מסביב אי אפשר לעצור, זה משהו שבכל זאת מתחיל לחלחל אצל השחקנים?
"גם נגד קטמון וגם נגד אשקלון אמרתי לשחקנים שאלה המשחקים שאני הכי אוהב, משחקי צמרת, לחץ חיובי, מדברים עליכם, אתם מופיעים בתקשורת ומראיינים אתכם. זה הדבר הכי כיף שיכול להיות לשחקן. אז אמרתי להם תשמרו על זה כמה שאתה יכולים ואל תפספסו את זה. ובינתיים הם עושים את זה ואני מקווה שימשיכו ככה ושזה לא יגמר".
על העובדה שעפולה כרגע נראית הכי טוב מבין קבוצות הצמרת אמר המאמן: "הסוד הוא שאנחנו יום אחרי משחק יורדים לקרקע ולא עושים חגיגות אחרי ניצחון. שמחים באותו יום ובזה נגמר. מבחינתי אני מנסה להביא את השחקנים הכי מוכנים שאפשר לכל משחק. העובדה שגם כל המורחקים והפצועים חזרו וברוך השם יש לי סגל רחב ואפשרות לתמרן, זה דבר טוב ובריא לקבוצה".
העובדה שאף אחד לא ספר אתכם כמועמדים לעלייה ואין לכם את הלחץ הזה כמו אצל שאר הקבוצות עוזרת לכם?
"בתחילת העונה הציפיות היו לעשות קפיצת מדרגה ואף אחד לא דיבר על עלייה. עכשיו אנחנו כבר שם, בצמרת וברור שכן יש איזשהו לחץ, אבל אני מקווה שהשחקנים ינתבו אותו באופן חיובי במשחקים. זה מה שאני תמיד אומר לשחקנים שישחקו בכיף, כדורגל שמח וייהנו מהתקופה הזאת".
ומבחינה אישית? קיבלת הזדמנות להוביל קבוצה פעם ראשונה בקריירה ופתאום אתה מוצא את עצמך במאבקי צמרת, לחץ חיובי מבחינתך?
"כל החיים שלי כשחקן הייתי במשחקי צמרת ובמעמדים גדולים אז מבחינתי אני נהנה מהלחץ הזה. זה הכי כיף שיכול להיות. ומה שאני יכול להעביר מזה לשחקנים אני מעביר".
מאמין שהסגל של עפולה מספיק רחב וכישרוני בשביל להתמודד עם היריבות שלכן עד הסוף?
"יש לי סגל טוב ושחקנים איכותיים וכישרוניים. כמו שאמרתי עכשיו אנחנו שם אם נהיה שם גם עוד חודש אז בוודאי שנתמודד על עלייה. אני לא אגיד שאני לא רוצה להיות שם, אבל כרגע זו לא המטרה. הרצון זה להשיג עוד ניצחון ולהתקדם עוד ועוד. בינתיים אנחנו רוצים להמשיך ליהנות".