שי מוסינקו (21), קשרה האחורי של הפועל נוף הגליל, הוא סיפור של אמונה, עבודה קשה ואחד שלא זז לרגע מהמטרה שהוא מציב לעצמו. לפני כשבוע הוא כבש את השער היחיד במשחק מול הפועל רמה"ש, שער שסידר לקבוצה שלו שלוש נקודות סופר חשובות והקפיץ אותה לצמרת הגבוהה של הלאומית עם חלומות על כרטיס חזרה לליגת העל.
4 צפייה בגלריה
שי מוסינקו
שי מוסינקו
שי מוסינקו
(צילום: שרון צור)

מוסינקו, תושב מגדל העמק, הוא שחקן בית של נוף הגליל, עוד מימי נצרת עילית, ששיחק באגודה מקבוצות הילדים ועד הבוגרים. מה שמאפיין אותו יותר מכל זה התמדה, השקעה והרבה מאוד עבודה קשה. הוא השתפר מעונה לעונה, הפך למשמעותי יותר ויותר ולמנהיג שאי אפשר לוותר עליו.
לפני שנה וחצי הגיע מוסינקו לצומת דרכים משמעותית בקריירה שלו. ברגע שסיים גיל נוער הודיעו לו במועדון כי הם רוצים להשאיל אותו לקבוצה מליגה א' על מנת שיצבור דקות משחק וניסיון, ואולי בעתיד יחזור טוב יותר. אלא שהקשר, באופן מפתיע אולי, לא הסכים לעזוב ואמר כי בכוונתו להישאר ולהילחם על מקום בקבוצת הבית שלו. בחלקים גדולים של העונה שעברה הוא התנדנד בין ההרכב לספסל, בחלק מהמשחקים הוא אפילו לא התלבש, אבל מוסינקו לא התייאש ולא שקע בדיכאון. ההפך הוא הנכון, הוא עבד קשה יותר, נלחם אימון ועוד אימון כדי להוכיח שהוא ראוי לצ'אנס ולדקות משחק, ובחלק האחרון של העונה הוא היה אחד השחקנים הבולטים במסע ההישרדות של נוף הגליל בליגה הלאומית.

4 צפייה בגלריה
מנכ"ל נוף הגליל גיל ברעם
מנכ"ל נוף הגליל גיל ברעם
מנכ"ל נוף הגליל גיל ברעם
(צילום: שרון צור)

העונה מוסינקו הפך לשחקן סופר משמעותי אצל מוטי איוניר, באנקר עם מקום של קבע בהרכב. הוא אחד השחקנים הכי אהובים בקבוצה, שקט, חברותי, לא נכנס לעימותים, לא מתווכח ולא מסתכסך עם אף אחד. אחד השחקנים בקבוצה מספר: "שי הוא שחקן שיגיע לרמות הגבוהות בזכות עבודה קשה. הוא משקיע, מגיע לכל אימון לעבוד קשה, הוא אוהב ללמוד ותמיד עושה אקסטרות, אחד כזה שלא עושה לעצמו הנחות אף פעם".

אופי של מנהיג

המנכ"ל גיל ברעם תמיד האמין במוסינקו: "אני מתפלל כל שנה לעשרה ילדים כאלה, אישיות מדהימה, חרוץ מאוד, כישרון שעובד קשה, התמדה, אין דברים כאלה, פשוט תענוג. אם אני מתחבר לכדורגל, זה בגלל שחקנים כאלה. שי גדל אצלנו מגיל אפס, כשהוא סיים את הנוער רצינו להשאיל אותו לליגה א', אבל הוא התעקש להישאר, היה נעול מטרה. בסיום העונה שעברה הוא לקח את ההזדמנות בשתי הידיים, והעונה הוא שחקן מרכזי. אין לי צל של ספק שהוא יגיע לליגת העל בקרוב, ואני רק מקווה שזה יהיה איתנו".

4 צפייה בגלריה
מוטי איוניר
מוטי איוניר
מוטי איוניר
(צילום: אבי רוקח)

מנו הרוניאן, שאימן אותו בנערים א', שם החל בפריצה המקצועית שלו, מספר: "הוא ילד מאוד מאוד חיובי, עובד קשה, בעל ראיית משחק ובעיטה מדהימה. יש לו משחק מאוד בוגר, האמנתי בו מהרגע הראשון, ומיניתי אותו לקפטן הקבוצה. בשנה הראשונה בנוער הוא לא שיחק הרבה, אבל תמיד אמר לי שהוא לא יוותר לעצמו בחיים. הוא עבד מאוד קשה, לא הרים ידיים. יש לו אופי מאוד חזק, אופי טוב, אחד שתמיד רואה את חצי הכוס המלאה, מאוד חיובי, יש לו אופי של מנהיג".

4 צפייה בגלריה
מנו הרוניאן
מנו הרוניאן
מנו הרוניאן
(צילום: שרון צור)
קראו גם:

סמי מיכאלי, שאימן את מוסינקו בקבוצת הנוער, מוסיף: "תמיד האמנתי בו, הכנתי אותו מהנערים. ראיתי ילד כישרוני, עם סגנון משחק מאוד מיוחד, לא כל מאמן יכול היה להבין אותו. ראיתי את הכישרון שלו ועליתי איתו ליגה. תמיד סמכתי עליו, היה לי מאוד מעניין לראות איך אפשר לפתח את הכישרון להצלחה. מה שמייחד אותו זה חוכמת משחק, המחשבה, וגם עבודה קשה. הוא אוהב לעבוד, משחק תמיד בשביל הקבוצה. הוכחתי למערכת שיש שחקני בית ששווה להאמין ולהשקיע בהם. יש לו סגנון משחק שמזכיר את נטע לביא, הוא מניע את הכדור עם ראיית משחק נהדרת, מצטרף למשחק בצורה חכמה, אני מאושר שהאמינו בו ושהוא פורח עכשיו".