זוהר מזרחי בן ה־16 מעפולה זכה בשבוע שעבר בגביע המדינה לנוער ב־ MMA או במילים פשוטות אמנויות לחימה משולבות. הנער השאפתן, התחרותי והנמרץ עשה את זה שמונה חודשים אחרי שהתחיל להתאמן במועדון 'סול פייטרס' תחת המאמן יריב ביטון.
5 צפייה בגלריה
זוהר מזרחי
זוהר מזרחי
זוהר מזרחי
(צילום: שרון צור)
בדרך לזכייה בתחרות, שנערכה בפתח תקוה, ניצח מזרחי שלושה יריבים קשוחים. כל קרב שלו היה קשה ומותח שדרש ממנו ריכוז מקסימלי והצגת כל היכולות והאיכויות שלמד. מזרחי הוכיח כי הוא לוחם ללא חת. הוא לא ויתר גם כשהיה קשה ובסוף הביא את ההישג - מקום ראשון
אמנויות לחימה משולבות הוא ספורט לחימה שבו מותר להשתמש במגוון רחב של שיטות לחימה גופניות. ענף לחימה זה ייחודי בכך שמותר בו קרב קרקע לצד מגוון רחב של טכניקות הכאה, כאשר ברוב ענפי הלחימה מותר רק אחד מהשניים.
זוהר איך הגעת לספורט הזה?
"ראיתי ביוטיוב מלא סרטונים וזה משך אותי ללכת לאימון ניסיון. מהאימון הראשון התחברתי לספורט הזה ולמאמנים. זה כמו ג'וק שנכנס לי למוח וכל היום לא יוצא לי מהראש. כל היום רציתי להתאמן ב־MMA. כבר אחרי החודש הראשון הבנתי שאני אוהב את זה ונכנסתי לשגרת אימונים".

5 צפייה בגלריה
זוהר מזרחי
זוהר מזרחי
מזרחי עם מאמנו יריב ביטון
(צילום: שרון צור)

מהאימון הראשון קלט מזרחי שיש לו חיבור טוב לענף הזה ולכן השילוב הזה בין רצונו העז להצליח ומצד שני הרצון לעבוד קשה ולעשות דרך הפכו אותו מהר מאוד ללוחם עם פוטנציאל. "אני טוב בזה כי אני מקפיד, משקיע, מגיע לאימונים, נותן את הכל מעצמי", סיפר, "המאמנים עוזרים ותומכים בי. גם ההורים עוזרים לי מאוד. אני גם מאוד כישרוני בזה, אני מאוד חזק ואתלט וזה עוזר לי מאוד".

ביטחון עצמי

כדי להצליח בענף הזה מזרחי מתאמן כל יום במהלך השבוע. אימון נמשך כשעה וחצי והוא כולל גם אימוני כוח. "כרגע אין לי מאמן אישי אני מתאמן בקבוצה עם עוד מתאמנים וזה מאוד מאתגר", ציין
יש שאיפות? אולי לעשות קריירה כאמן לחימה?
"כן יש שאיפות. אני רוצה להגיע הכי רחוק שאפשר ולהתחרות בחו"ל בתחרויות משמעותיות. אני מאוד רוצה ושואף להצליח בתחום הזה. אני מאוד מאמין שאני יכול לעשות קריירה כאמן לחימה, אני טוב בזה".

5 צפייה בגלריה
זוהר מזרחי
זוהר מזרחי
עם המדלייה
(צילום: שרון צור)

איך היה בתחרות בפתח תקוה?
"עשיתי שלושה סיבובים וניצחתי את כל השלושה. התמודדתי נגד לוחמים מאוד קשוחים, טובים וקשים. זו תחרות שנייה שלי. הגעתי מוכן כמו שצריך פיזית ומנטאלית ולקחתי את המקום הראשון בגאווה גדולה. הרגשתי כיף אדיר, זו פעם שנייה שאני מנצח. התרגשתי מאוד מהזכייה הזו"
איפה שמרת את המדליה?
"שמרתי אותה אצלי בחדר. אני כל היום מתגאה בה".

5 צפייה בגלריה
זוהר מזרחי
זוהר מזרחי
מוכשר מאוד
(צילום: שרון צור)

מה זה תורם לך לחיים? הגנה עצמית?
"דבר ראשון מדובר בהגנה עצמית. דבר שני זה משהו שאני אוהב וזה דרך חיים בעיני. הענף הזה דורש ממני משמעת עצמית, כבוד וערכים. מאז שהתחלתי להתאמן ב־MMA אני יותר מאושר. בנוסף, זה תרם לי לביטחון האישי, הוא עלה מאוד. אני מרגיש הרבה יותר בטוח עם עצמי מאז שאני מתחרה. כשאתה בתוך זה אתה מבין שאתה מקבל משהו לכל החיים. בכלל יש לי הרבה דרייב עכשיו".


5 צפייה בגלריה
זוהר מזרחי
זוהר מזרחי
חולם על קריירה בינלאומית
(צילום: שרון צור)
קראו גם:

כמה הספורט הזה שינה אותך?
"שינה אותי מקצה לקצה. ממצב שהייתי יושב בבית ולא עושה כלום, אפשר לומר אפילו עצלן, למצב שאני מחכה כל היום לשעת האימון. התרחקתי מהחברים מתוך החלטה להתרכז בספורט כי הבנתי שזה מאוד משמעותי עבורי. המשפחה שלי מאוד תומכת בי. אבא ואמא גאים על ההישגים שלי ועל כך שאני עקבי ומשקיע. מאז הזכייה בגביע המדינה אני מרגיש שהמשפחה המורחבת שמחה ומרוצה שאני מביא הישגים ובכלל מצליח".
איפה נראה אותך בעוד חמש שנים?
"אני מאמין שבעוד חמש שנים יכירו אותי הרבה מאוד אנשים. אני מקווה להגיע לאליפויות ולהיות שם דבר".