בימים אלה נכנס אריאל ירון מקיבוץ עין השופט לשנתו העשירית כמנהל מחלקת הספורט של המועצה האזורית מגידו. מאז נכנס לתפקיד הספורט במועצה הקטנה יחסית קיבל תנופה אדירה ויש יגידו התעורר לחיים חדשים.
2 צפייה בגלריה
אריאל ירון
אריאל ירון
אריאל ירון
(צילום: נחום סגל)
ירון בא לתפקיד מאהבה גדולה לתחום ועם תשוקה אדירה ועם הזמן התוצאות לא איחרו לבוא - כמות הילדים, הילדות, בני הנוער והמבוגרים שעוסקים בספורט גדלה משמעותית, נוספו ענפים חדשים, שודרגו מספר מתקנים וגם יש מספר הישגים להתגאות בהן.
"אנחנו עסוקים בהרבה עשייה כמו העצמת ענפי הכדורסל והכדורגל ומחלקות הנוער. קבוצת הכדורסל שלנו תקעה יתד בליגה הארצית ואנחנו מקדמים צעירים ממחלקת הנוער לבוגרים", סיפר ירון בגאווה, "יש לנו את מועדון הסייף מהגדולים בישראל. אלוף המדינה בבוגרים הוא מהמועדון שלנו, תושב קיבוץ רמות מנשה. אנחנו גם מקיימים פעילות ארציות כמו תחרויות אופניים - סובב עמק המרתון הגדול בישראל. לצד זה אנחנו ממשיכים לקדם מתקנים וזה בטעימה".

מפרסום לאימון

הוא בן 52, נשוי ליערה ואב לשני ילדים שחיים ספורט וספורטאים בעצמם: מיקה מתעמלת באקרובטיקה ועירד סייף רומח. לפני שהגיע לנהל את הספורט במועצה עשה קריירה בעולם הפרסום בו עבד כקופירייטר. אחרי שהרגיש מיצוי עזב את המרכז וחזר הביתה למגידו.
"מאז שאני זוכר את עצמי אהבתי ספורט. כשהייתי ילד בקיבוץ עסקתי במגוון ענפי ספורט – כדורסל, כדורגל, שחייה, טניס, אתלטיקה. שיחקתי בקבוצות של המועצה - רמות מנשה בכדורגל ורמת השופט בכדורסל. גם נסעתי לתחרויות שחייה בוינגייט והתאמנתי בבריכה המחוממת בעפולה. לאחר הצבא עסקתי בריצות ניווט וגם גלשתי על סנובורד", סיפר על עצמו.
אחרי שעזב את הפרסום וחזר לקיבוץ החליט על שינוי בחייו ועשה קורס מאמני כדורסל. "באותה תקופה הפועל מגידו בכדורסל הייתה בליגה הלאומית ושמחתי להיות חלק מהצוות המקצועי של המועדון. הקמתי את מחלקת הנוער בכדורסל של המועצה ושימשתי כעוזר מאמן בעונה ההיסטורית בה הפועל מגידו העפילה לליגת העל בכדורסל. לצערי, לא הצלחנו לממש את העלייה ולכן המשכתי לאמן כדורסל באזור ואף הגעתי יחד עם ילדות עמק יזרעאל למאבק על אליפות המדינה ולגמר גביע המדינה. באותו יום שהבת שלי מיקה נולדה זכינו בגביע המדינה וזו הייתה שמחה כפולה ומכופלת".

2 צפייה בגלריה
אריאל ירון. כל הזמן יוזם ומבצע
אריאל ירון. כל הזמן יוזם ומבצע
אריאל ירון. כל הזמן יוזם ומבצע
(צילום: נחום סגל)

אתה כבר תשע שנים מנהל מחלקת הספורט איך אתה מסכם את התקופה?
"אני נהנה מאוד מהעשייה ומפיתוח הספורט באזור שלנו. זו תחושה מאוד מספקת וכיפית לעשות למען הקהילה שלך ולהצליח להקים ולפתח ענפי ספורט קיימים וחדשים וגם להוביל אירועי ספורט ארציים בינלאומיים וגם אירועי ספורט יישוביים כמו ריצות ליל ירח מלא. אחד הדברים שאני הכי גאה בהם זה האפשרות להקים ולפתח מתקני ספורט חדשים ואיכותיים לטובת בתי הספר והיישובים. זה תהליך ארוך שדורש חזון, תכנון, ירידה לפרטים, מילויי המון טפסים וליווי בלתי פוסק עד שהכל מצליח. כשיש תוצאות בשטח אני מתמלא גאווה אדירה. יש סיפוק עצום בליצור יש מאין ולהקים מתקן ספורט חדש שמהווה בית לפעילות ענפה של ספורט לכל הקהילה. אני שמח כל יום מחדש לעבוד עם צוות מעולה של אנשים שברובם תושבי המועצה שלנו, שביחד בעבודת צוות מקדמים את תחום הספורט במועצה, בחוגים, בנבחרות ובאירועי הספורט השונים".

רוצה להתקדם

יש הרבה דברים שירון גאה בהם, אך נראה שמועדון הסיף שהקים הוא פאר גאוותו. "הסייף זה משהו שאנחנו בולטים בו, יש לנו אלופים בוגרים ונערים בישראל", הדגיש, "אנחנו תומכים בספורטאים ילידי מגידו גם אם הם לא נשארו באגודה אצלנו. הענקנו השנה 40 מלגות לספורטאים מצטיינים כדי לתמוך בהם. מהרגע שנכנסתי לתפקיד הבאתי שינוי גדול ביוזמה וברצון ליצור ולהיות בשטח ולקדם פעילויות. אני מתחיל את השנה עשירית בתפקיד ואני יכול להגיד שלא היה מתקן שלא שופץ או שודרג - בכל בית ספר יש מתקן ראוי לנערים ונוער; הקמנו מגרש סינטטי שבכל הצפון מתלהבים ממנו; יש לנו פרויקט של שבילי אופניים שנקרא שביל המרובע,; כל חודש מתקיימות ריצות והליכות שבהן משתתפים מאות; והחזרתי את צעדת יערות מנשה שבעבר היה מותג. השנה החייתי אותו מחדש ובו השתתפו 2,500 צועדים מכל הארץ".

קראו גם:

מה עוד אתה מתכנן לעשות?
"אני עובד על תוכנית חומש שכוללת בין היתר התקנת מזגנים בכל האולמות והוספת עוד שבילי אופניים כדי שכל יישובי המועצה יהיו מחוברים".
מה דעתך על ספורט מקצועני לעומת ספורט עממי?
"בסוף זה שילוב של שני הדברים. זה לא צריך לבוא אחד על חשבון השני. אנחנו מפתחים הרבה תחומי ספורט, נותנים חשיפה וערכים דרך הספורט ומי שרוצה להיתפתח לתחומים המקצועיים מאפשרים לו. נטע לביא ודגן יבזורי גדלו פה ככה שבמגידו אפשר להפתח ולהגיע למעמד של ספורטאי מקצועני וגם בכיר".
מה החלום הגדול שלך?
"בסוף החלום להיות מאושר וליהנות ממה שאני עושה. אשמח להגיע לתפקיד בכיר במועצה ולהמשיך להשפיע על כל תושבי מגידו, ילדים ומבוגרים".