ביום שלישי הקרוב יחגוג קשר הפועל עפולה ערן לוי את יום הולדתו ה-35. השאלה הגדולה היא האם זו תהיה מסיבה כפולה עם הישארות בלאומית שחתומה על שמו או ירידה לליגה א' שתשנה את האווירה.
3 צפייה בגלריה
ערן לוי
ערן לוי
ערן לוי
(צילום: אבי מועלם)
בעוד האוהדים מבירת העמק מחזיקים אצבעות ומכינים את העוגה, יש גם כאלה שמחכים בפינה. מהרגע שלוי ערך את הופעת הבכורה במכבי חיפה, ולאורך כל התחנות שלו בקריירה, תמיד היו את אלה שבעדו ואת אלה שנגדו. אבל על דבר אחד אף אחד לא מתווכח: מה שיש לו ברגליים זו יכולת שבשבילה אוהדים משלמים כרטיס כניסה לאצטדיון. רוקסטאר לטוב או לרע גרסת הכדורגל.
3 צפייה בגלריה
ערן לוי
ערן לוי
נתן הצגה נגד בני לוד
(צילום: שרון צור)
רק לפני שנתיים וחצי זומן לוי לראשונה לנבחרת ישראל כאשר הציג את הכושר הטוב בקריירה אך מאז ועד היום המצב השתנה ולרעה. המעבר לבית"ר ירושלים לא הוכיח את עצמו ולפתע חתימה בהפועל קטמון בליגה הלאומית הפכה לדבר לגיטימי.
גם בצד השני של עיר הבירה, הרגל השמאלית הקטלנית בישראל איבדה את הכיוון. זה הרגיש כמו תחילת הסוף של אימת השוערים והסאגה הקצרה מאוד באום אל פאחם הייתה בגדר דחיפה נוספת לכדור שלג שלילי שלא הפסיק להתגלגל.
במצב של הכול או כלום, חבר לוי פעם נוספת למאמנו בעבר שלומי דורה על תקן המושיע של הפועל עפולה. למרות הציפיות החיוביות, מהר מאוד התברר שגם ההחתמה הנוצצת ביותר של הקבוצה אי פעם לא תספיק. 44% הצלחה בתשעת המשחקים מאז הצטרפות לוי והכתובת היתה על הקיר: ליגה א' אנחנו בדרך.
3 צפייה בגלריה
לוי עם המאמן שלומי דורה
לוי עם המאמן שלומי דורה
לוי עם המאמן שלומי דורה
(צילום: שרון צור)
אלא שאז, כמו כל הספורט העולמי, הגיע נגיף הקורונה שטרף את הקלפים. התקווה להקפאת ירידות בלאומית ירדה לטמיון ובתום פגרה של כמעט שלושה חודשים הקבוצה שבה למגרשים. מי שחשב שהזמן יעשה את שלו התבדה. חמישה משחקים ללא ניצחון, כולל הפסד ביתי לבני לוד, ומחשבות על נסיעות למגרשים בכפר כנא וזלפה עלו בראש באופן טבעי.
לוי, שמהווה חלק דומיננטי בחדר הלבשה לחוץ במיוחד, נעדר באופן סימבולי בעקבות כרטיסים צהובים ברגע הדרמטי של העונה עם ניצחון מהסרטים באשקלון. התסריט המתעתע קיבל תפנית נוספת בעלילה עם הכניסה של שחקני בני לוד לבידוד, אך דווקא באותו רגע הגיע הזמן של לוי לקחת אחריות. שלושה בישולים נגד הפועל פ"ת, שער ניצחון על נוף הגליל וכמובן המוציא לפועל ההתקפי עם שער ובישול בקרב ההישרדות מול בני לוד.
כעת, כאשר הפועל עפולה תלויה בעצמה, זה הזמן שלה להשאיר את הצרות שליוו אותה במשך עונה שלמה. תמונת מצב לא ברורה של ההנהלה, מאמן שלישי שעומד על הקווים וחדר הלבשה בסימן שאלה גדול. כל התשובות לסוגיות הבעייתיות הללו צריכות לזוז הצידה במשחק הקרוב מול מרמורק.
אחד הגורמים שחייב להתעלות מעל כולם הוא ערן לוי שגורלו הוא כגורל הקבוצה. ניצחון ייתן זמן לחשוב מסלול מחדש כמו שצריך. הפסד לעומת זאת עלול להוביל לכיוון שאין ממנו דרך חזרה.