המכללה האקדמית כנרת הנה מוסד להשכלה גבוהה המציע לימודי תואר ראשון (ב.א.) ולימודי תואר שני (מ.א.).
המכללה נוסדה בשנת 1967 בשם "מכללת עמק הירדן". שנה לאחר מכן, נפתחו תכניות לימוד אקדמיות בחסות אוניברסיטת בר-אילן. בשנת 2004 המועצה להשכלה גבוהה הכירה במכללה כעצמאית, שמה שונה ל"מכללה האקדמית כנרת" ואז החלה ההוראה של תכניות עצמאיות לתואר ראשון, כאשר הראשונות היו " ניהול תיירות ומלונאות" ו"הנדסת חשמל ואלקטרוניקה". מאז ועד היום נפתחו במכללה תכניות לימוד עצמאיות במגוון תחומים.
המכללה האקדמית כנרת ממוקמת על חופי הכנרת ממנה נשקף נוף עוצר נשימה של הכנרת המוקפת בהרי הגולן והגליל. אזור זה מאופיין בהיסטוריה עשירה המהווה חוליה חשובה בערש התרבות האנושית.
כהמשך לרוח החלוצית שאפיינה את ההתיישבות באזור והטביעה את חותמה על הסביבה והאוכלוסייה, נוסדה המכללה כמוסד להשכלה גבוהה באזור עם מחויבות למצוינות הן לאוכלוסייה המקומית, והן לכל הבא בשעריה.
3 צפייה בגלריה
צילום: מכללת כנרת  - עמק הירדן
צילום: מכללת כנרת  - עמק הירדן
צילום: מכללת כנרת - עמק הירדן
המכללה האקדמית כנרת מציעה תכניות לימודים לתואר ראשון במגוון תחומים. בית הספר להנדסה מציע תארי B.SC. בתחומים: הנדסת חשמל ואלקטרוניקה, הנדסת איכות ואמינות, הנדסת תוכנה, הנדסת תעשיות מים, והנדסת אנרגיה, גז ונפט. בית הספר למדעי החברה והרוח מציע תארי B.A. בתחומים: ניהול תיירות ומלונאות, תקשורת, מדעי ההתנהגות, לימודי ארץ ישראל, ניהול משאבי אנוש, חינוך וקהילה, ולימודים רב-תחומיים. לימודים לתואר שני, M.A., מוצעים בניהול תיירות ומלונאות ובלימודי ארץ ישראל. תכניות לימודים נוספות לתואר שני ייפתחו בהמשך.
המכללה ממוקמת באחד האזורים התיירותיים הפעילים ביותר בישראל. כאן ניתן למצוא אתרי צליינות כמו אתר הטבילה של ירדנית, כפר נחום, טבחה, הר האושר ועוד. כאן ממוקמים אתרי עליה לרגל יהודים כמו קבר הרמב"ם וקברו של רבי מאיר בעל הנס.
האזור עשיר באתרי מורשת של התיישבות יהודית מראשית הציונות, באתרי טבע רבים ובחופים מרהיבים. משום כך האזור פופולארי הן לתיירות נכנסת והן לתיירות פנים ישראלית. בירת האזור היא טבריה עם קרוב ל-4500 חדרי מלון, כאשר אליהם מתווספים כ-7000 חדרי אירוח כפרי באזור. מסיבות אלה המכללה האקדמית כנרת הנה מקום אידיאלי ללמוד ניהול תיירות ומלונאות, כאשר ניתן לרכוש ניסיון מעשי תוך כדי הלימודים לתואר.
תכנית M.A. בניהול תיירות ומלונאות
במהלך העשורים האחרונים, חלה עליה מתמשכת בתיירות העולמית, שלוותה גם בעליות מקבילות בתיירות לישראל. מדינת ישראל מראה מגמה מתמשכת של עליה בתיירות, ואשר מאוד הואצה בשנה האחרונה. ענף התיירות הוא בין ענפי הייצוא המובילים בעולם, וכגורם המקבל מטבע זר, יש לו השפעה על מאזן התשלומים של כל מדינה העוסקת בזה.
3 צפייה בגלריה
צילום: מכללת כנרת - עמק הירדן
צילום: מכללת כנרת - עמק הירדן
צילום: מכללת כנרת - עמק הירדן
ניהול התיירות כענף כלכלי, דורש, מעבר לרמת הניהול השוטף, הבנה בתהליכים מורכבים ובאסטרטגיות ניהול במרחב הגלובאלי (כולל השפעות הגלובליזציה והגלוקליזציה על כלכלת התיירות) ובתנאי אי-ודאות. לשם כך יש צורך בהכשרת דור של מנהלים בכירים המצוידים בכלי מחקר וניהול מתקדמים שיילמדו בקורסים מתאימים.
מכלול הנושאים הנלמדים יאפשר לבוגרי התוכנית הבנה עמוקה של התהליכים המשפיעים על תכנון, פיתוח וניהול תיירות בסביבה גלובאלית ויאפשר ליישם את הידע בניהול הדורש ראייה אסטרטגית ארוכת טווח בכל ענפי התיירות והמלונאות ובתהליכי קבלת החלטות ברשויות האזוריות והלאומיות.
תכנית הלימודים הנה בשפה האנגלית, ומוצעת במסגרת של יום מלא בשבוע במשך שנתיים אקדמיות או של יומיים מלאים בשבוע במשך שנה אקדמית אחת. בשנה אקדמית שני סמסטרים. התכנית הנה ללא תיזה, אך נדרש מהסטודנטים לבצע פרויקט גמר.
תאריכים:
תחילת השנה האקדמית ב-21 לאוקטובר 2018.
תנאי קבלה
  • ציון ממוצע של לפחות 80 בלימודי תואר ראשון.
  • רמת אנגלית מספקת בהתאם לקריטריונים שנקבעו (מבחני TOFEL או IELETS) או בחינה פנימית של המחלקה לניהול תיירות ומלונאות והשגת ציון מעבר ללימודי תואר שני וראיון אישי באנגלית אשר בו תיבחן, בין השאר, רמת האנגלית.
שכר לימוד אוניברסיטאי
קיימות ארבע אפשרויות תשלום:
  • תשלום במזומן בתאריכים המצוינים בשובר.
  • 12 תשלומים בעזרת הוראת קבע.
  • 12 תשלומים בעזרת שוברי חיוב.
  • תשלום בעזרת כרטיס אשראי (מספר התשלומים לפי חברת כרטיס האשראי).
אפשרויות ב', ג', ד' כוללות ריבית.
3 צפייה בגלריה
צילום: מכללת כנרת - עמק הירדן
צילום: מכללת כנרת - עמק הירדן
צילום: מכללת כנרת - עמק הירדן
סביבת הלימוד
הלימודים במחלקה לניהול תיירות ומלונאות כוללים מחד דרישות אקדמיות גבוהות ובלתי מתפשרות, ומאידך חוויית לימוד מעשירה המלווה בלכידות חברתית תוך עבודה בקבוצות. חברי הסגל האקדמי יחלקו עם הלומדים, מעבר להוראה פרונטלית והבנת תיאוריות, את ניסיונם העשיר במחקר ובייעוץ בתכנון וניהול תיירות בפרויקטים שונים בארץ ובעולם.
תשתיות ושירותים
ההוראה מתבצעת בכיתות קטנות ובאווירה אינטימית. לשירות הסטודנטים ספרייה עשירה עם נגישות אינטרנטית מכל מקום לכל מאגרי המידע. בספרייה אזורים שקטים עם פינות ישיבה למעוניינים לבצע מטלות לימוד. קמפוס המכללה מרושת כולו ב-WIFI. בקמפוס קיימת קפיטריה וכן חנות (במעונות הסטודנטים). סיוע ניהולי לסטודנטים יינתן על יד מזכירות המחלקה לניהול תיירות ומלונאות.
לסטודנטים המעוניינים בלינה, קיימות שפע אפשרויות לינה באזור (בתי מלון, כפרי נופש, אירוח כפרי) אשר לחלקם הסדר עם המכללה. למידע נוסף בהקשר לכך יש לפנות למזכירות המחלקה. חניית כלי רכב פרטיים בחניון בית גבריאל הגובל במכללה, תמורת תשלום.
מוכנים לעתיד של נופש ותיירות? לחצו כאן