בשנים האחרונות התייצבה עפולה במקום הראשון כמעט בכל המדדים בהשוואה לערים אחרות בצפון ובתוכם הגירה חיובית וביקוש גובר לדירות.
2 צפייה בגלריה
שכונת רובע יזרעאל
שכונת רובע יזרעאל
שכונת רובע יזרעאל
(צילום: דוברות עיריית עפולה)

מערכת חינוך מצטיינת, שכונות חדשות ומודרניות, שירותי רפואה מתקדמים, תעסוקה מגוונת ותרבות ופנאי איכותיים הפכו את עפולה לעיר מובילה בצפון. תוסיפו לכך את החזית המתוחה בשנה האחרונה בגבול הצפון ותקבלו את התשובה כיצד הפכה עפולה ליעד המועדף עבור אזרחים רבים ברחבי המדינה שהעתיקו בשנים האחרות את מגוריהם לעפולה בכלל ומערי ויישובי הצפון בפרט, בשנה האחרונה.
על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו לאחרונה, חלה ירידה חדה במספר העסקאות במחצית הראשונה של 2024 ביישובים סמוכי גדר וכאלה שנרשמו בהן אזעקות ונפילות מאז החלה הלחימה בצפון. לעומת זאת, ביישובים שמרוחקים יותר מהגבול, או כאלה שנתפסים כמסוכנים פחות - נרשם דווקא גידול במספר העסקאות בשנת 2024 (בהשוואה לתקופה המקבילה של שנת 2023).

2 צפייה בגלריה
שכונת לב העמק
שכונת לב העמק
שכונת לב העמק
(צילום ארכיון: יוסי וקנין)
קראו גם:

עפולה שומרת על מקומה בצמרת הערים בצפון בביקוש לדירות עם נתון של כ-800 דירות (זהה לנתונים של שנת 2023) ואחריה ניצבת העיר טבריה עם כ-650 דירות, נהריה עם כ-540 דירות ונוף הגליל עם כ-400 דירות.
עוד עולה מהנתונים שבעפולה נרכשו במחצית הראשונה של השנה 757 דירות, כ־14% מכלל המחוז. בשונה מהיישובים האחרים, בעפולה חל גידול דווקא ברכישת דירות יד שנייה (של 10%) וירידה ברכישת דירות חדשות (12%). הסיבה לכך היא ריבוי בנייה חדשה בעיר ב־15 השנים האחרונות (בעיקר בשכונת רובע יזרעאל) מה שיצר היצע נאה של דירות יד שנייה שכבר עומדות בסטנדרטים של מיגון (ממ"דים) וסטנדרט בנייה גבוה ואיכותי.



שכונת רובע יזרעאל המבוקשת צילום: עיריית עפולה