17 חופי רחצה בין חיפה דרום לראש הנקרה בצפון קיבלו את הדגל הכחול, תו סביבתי בינלאומי הקובע כי הם עומדים בקריטריונים מחמירים בתחום איכות הסביבה, התחזוקה, הבטיחות והנגישות. מבין 157 חופים ברחבי הארץ 61 חופים ו-3 מרינות יזכו לקבל את התו הסביבתי הבינלאומי. שני חופיה של קרית ים לא זכו השנה לתו התקן הזה.
3 צפייה בגלריה
חוף נאות בקרית חיים
חוף נאות בקרית חיים
חוף נאות בקרית חיים
(צילום: גיל נחושתן)
תוכנית "הדגל הכחול" הפועלת בכ-50 מדינות בעולם, מציינת 37 שנה לראשית פעילותה הגלובלית ו-12 שנים מאז החל המיזם בישראל. מדובר באחד מתווי התקן המוכרים והמוערכים ביותר בעולם בתחום איכות הסביבה, המוענק לחופים, מרינות ולמפעילי סירות תיירותיות בנות קיימא.
החופים הזוכים לקבל את התו הסביבתי היוקרתי, נדרשים לעמוד מדי שנה בקריטריונים בינלאומיים מחמירים השמים דגש על נושאים כגון איכות המים, ניקיון ותחזוקת החוף, פעילויות חינוך סביבתי, בטיחות, נגישות וניהול סביבתי. מי שמפעילה את תוכנית הדגל הכחול בישראל מטעם ארגון The Foundation for - FEE Environmental Education העולמי היא עמותת אקואושן (EcoOcean), הפועלת לשימור והגנה על הסביבה הימית של ישראל. "הדגל הכחול הוא תקן סביבתי-חברתי מחמיר לניהול חופים ומרינות", אמרה מנהלת המחלקה לניהול סביבתי בעמותת אקואושן, הדס גן-פרקל.

3 צפייה בגלריה
חוף קרית חיים
חוף קרית חיים
חוף קרית חיים
(צילום: נחום סגל)

"כשאדם מגיע לחוף דגל כחול הוא יודע שיגיע לחוף נקי ומתוחזק היטב העומד בקריטריונים מחמירים של שמירה על הסביבה וניהול סביבתי, לרבות ניקיון, תחזוקה, נגישות ופעילויות חינוך סביבתי. אני מברך את הרשויות המקומיות שזכו השנה בדגל הכחול ואת מנהלי האתרים. גם השנה תמשיך עמותת אקואושן ללוות את הרשויות המקומיות ולסייע להן לשמור על הים ועל החופים".

וזו רשימת החופים הצפוניים שזכו השנה לתקן המחמיר:


חיפה 12 חופים: חופי יהודית נאות 2-3, בת גלים מערב, בת גלים מזרח, כרמל 1-2, דדו זמיר 1-6
נהריה 2 חופים: חוף גלי גליל דרום, חוף סוקולוב
עכו 2 חופים: חוף ארגמן צפון, חוף ארגמן מרכז
מטה אשר: חוף שבי ציון

3 צפייה בגלריה
חוף אמיגוס, קרית ים
חוף אמיגוס, קרית ים
קרית ים לא נכללה במדד. חוף אמיגוס
(צילום: מיכל ראובן)

שני חופיה של קרית ים לא נכללו במדד. מעיריית קרית ים: "קרית ים נכללה שנים רבות וארוכות בתוכנית דגל כחול.
בשנים האחרונות, נתגלה כי התוכנית אינה תורמת לשימור החופים ואינה מספקת ערך מוסף משמעותי למשתתפים בה, מלבד כותרת סימבולית. אין שום משמעויות לחופי קרית ים להיכלל בתוכנית.

קראו עוד:

"חשוב לציין שהתוכנית אינה ממשלתית ומנוהלת על ידי עמותה חיצונית. חופי קריית ים עומדים בתקנות המחמירות ביותר ובבדיקות קבועות של המשרד להגנת הסביבה, ומקבלים מדי שנה ציון לשבח על ניקיון ועמידה בתקנות".