בק"שיות בדם: טוראי דורין טנלדר ממושב עין העמק שבמועצה האזורית מגידו סיימה החודש את הכשרתה כבקרית שליטה ימית (בק"שית) והתייצבה לשרת בזירת ים סוף, הזירה שמאז ומתמיד חלמה להגיע אליה. הסיבה: גם אמא שלה אלין וגם אחותה הגדולה עדי שירותו באותו התפקיד ובאותו המקום.
2 צפייה בגלריה
הבק"שיות לבית טנדלר. להיות העיניים של המדינה
הבק"שיות לבית טנדלר. להיות העיניים של המדינה
הבק"שיות לבית טנדלר. להיות העיניים של המדינה
(צילום: פרטי)

תפקיד הבק"שית הוא אחד התפקידים המאתגרים והקריטיים שקיימים ובמיוחד במהלך מלחמה ולאור האיומים מצד תימן. "זה תפקיד שגדלתי עליו", מספרת דורין, "מגיל אפס שמעתי עליו מאמא ואחר כך מאחותי שנהנתה מאוד בצבא. רציתי לחוות את מה שהן חוו ותמיד היה לי ברור שזה מה שאני רוצה לעשות בצבא".
טוראי דורין התגייסה במאי 2023 ואחרי תקופת הכשרה ארוכה היא הגיעה, כמו אמה ואחותה, לבסיס באילת שאחראי על זי"ס – זירת ים סוף. "בק"שית זו תפקיד חשוב. זה לשמור על גבולות המדינה מהים. אנחנו סורקות את הים, מחפשות דברים חשודים ומסכלות פח"ע או ניסיון חדירה לגבולות שלנו דרך ים סוף, מצרים, ירדן וסעודיה. זה תפקיד במשמרות, שבה אסור להזיז עיניים מהמסך וכל הזמן להיות דרוכות. העיניים של המדינה מהצד הזה".
האחות עדי רונן התרגשה מאוד שאחותה המשיכה את השושלת המשפחתית. "אני הכי שמחה בשבילה שהיא גם סגרה מעגל והגיעה לתפקיד הזה", אמרה עדי, "אני נהניתי בשירות הצבאי עד כדי כך שבכיתי שהשתחררתי ולא מאושר. חיל הים זה חיל עם הרבה פאסון, אהבה, תחושת שייכות ומשפחתיות. אמא דיברה איתנו הרבה על הצבא וכבר כילדה הכרתי הרבה מושגים. להיות בק"שית זה לעשות שירות משמעותי וברמה אישית זה גם תורם המון לבגרות ולעצמאות. תפקיד שיש בו הרבה אחריות כמו להכווין חובל לנקודה חשודה או לאשר להכניס לנמל אוניית סוחר. אין באילת גורם אזרחי שעושה את זה. מי שעושה את זה היא בק"שית בת 19".

2 צפייה בגלריה
מימין: האם אלין, הבת הגדולה עדי והבק"שית החדשה דורין
מימין: האם אלין, הבת הגדולה עדי והבק"שית החדשה דורין
מימין: האם אלין, הבת הגדולה עדי והבק"שית החדשה דורין
(צילומים: פרטי)
קראו גם:

האם אלין שירתה בתפקיד בין השנים 1988-1990 כשהוא עוד נקרא מוכמת חוף. "זה היה תפקיד מדהים שהשאיר לי זיכרון טוב", סיפרה האם המאושרת, "כשהבנות שלי נולדו זה היה חלק מהאווירה בבית - האהבה לחיל הים וגאוות היחידה. אפשר להגיד שהסללתי אותן לתפקיד הזה. כל פעם שעברנו ליד הים הסברתי להן מה הן רואות. מגיל קטן הן למדו להסתכל על הים, לתצפת. להבין מה זה עוגן, אוניית סוחרת עמוסה או לא עמוסה, איך נראה מצוף וכולי. מן הסתם זה גם גרם להן לאהוב את הים. הן הכירו את בסיס זי"ס עוד לפני שהגיעו אליו".
על העובדה ששתי בנותיה הלכו בעקבותיה הוסיפה: "אני אמא גאה. אמרתי לשתיהן שתמיד צריך לאהוב את מה שהן עושות ושייהנו מהתפקיד הזה ויגדילו ראש. זה תפקיד שתורם גם לאישיות כי הוא מפתח המון משמעת עצמית. יש רק טוב בתפקיד הבק"שית".