העיר קריית שמונה מרכינה ראש עם קבלת ההודעה על נפילתו של סמ"ר איתן דישון ז"ל בן 21, לוחם סיירת גבעתי שנפל בקרב ברצועת עזה.
2 צפייה בגלריה
סמ"ר איתן דישון ז"ל
סמ"ר איתן דישון ז"ל
סמ"ר איתן דישון ז"ל
(צילום באדיבות עריית קריית שמונה)
סמ"ר איתן דישון ז"ל הגיע לפני 4 שנים מירושלים ללמוד בישיבת ההסדר בקריית שמונה. (תלמיד שיעור ד' מחזור מ"ד). מאז הוא למד בישיבה והתגורר בקריית שמונה.
לאחר שחרורו משירות סדיר, חזר לעיר בחודש ספטמבר האחרון כדי להמשיך את לימודיו בישיבת ההסדר בקריית שמונה. בשמחת תורה, ביום שבת 7.10.23 הוקפץ סמ"ר איתן דישון מהישיבה היישר לפעילות סיירת גבעתי ונלחם בגבורה למען עם ישראל עד שנפל אמש בקרבות בעזה.

2 צפייה בגלריה
סמ"ר איתן דישון ז"ל
סמ"ר איתן דישון ז"ל
סמ"ר איתן דישון ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
קראו גם:

הלוויה של איתן דישון הי"ד תתקיים היום יום שני ז' בכסלו 20.11.23 בשעה 19:30 בהר הרצל בירושלים. המשפחה תשב שבעה בביתה ברחוב חיים קוברסקי 3 בירושלים (נוף ציון). עיריית קריית שמונה וישיבת ההסדר ילוו את המשפחה בשעותיה הקשות.
"רק ביום שלישי האחרון, הוא ביקר אותנו בישיבת נחלים, שם אנחנו מתארחים", סיפר בכאב ראש ישיבת קריית שמונה הרב אריאל ברקאי, "שוחחנו על נושא שהוא התמודד איתו במלחמה ולאחר מכן הוא התעקש ללמוד יחד עם תלמידים נוספים. לאיתן היה שילוב של חוסן מאוד גדול מצד אחד ומצד שני חיבור לתורה. הוא היה מנהיג בשקט ומוביל והכאב גדול מאוד. בערב שמחת תורה, הוא לשמש כגבאי בישיבה. בליל שמחת תורה אנחנו מוכרים את דפי הלימוד והוא עודד את כל הישיבה לקנות ולקבל על עצמם את דפי הלימוד. בבוקר הזעיקו אותו והוא נסע ואף אחד לא שוכח את האירוע הזה שהוא הוביל".
ראש ישיבת קריית הרב ישראל קירשטין הוסיף: "איתן הוא מבכירי תלמידינו. דמות בולטת ומאוד משמעותית בישיבה. היה אהוב על כולם, מצטיין בלימודים ודמות מופת והשבר הוא גדול מאוד. איתן תמיד היה מאיר פנים לכל אחד, מוכשר מאוד ואישיות מאוד דומיננטית, הוא תמיד היה ממגנט את כולם סביבו והבוקר התבשרנו על נפילתו והכאב גדול מאוד ולא נתפס אצל כולנו ובמיוחד אצל התלמידים. יש לנו קבוצה גדולה של תלמידים שמשרתים בגבעתי, שהיו מהכוחות הראשונים שנכנסו פנימה ללחימה".
מהישיבה התיכונית "אור תורה נווה שמואל" מבית רשת אור תורה סטון באפרת נכתב הבוקר: "בוקר של בשורות קשות וברוך דיין האמת. בית הישיבה מודיע בצער על נפילתו של בוגרנו איתן דישון, הי"ד, בן כיתה של יהונתן סמו, הי״ד"