ראש העיר עפולה אבי אלקבץ והנהלת העירייה ביקרו בשבוע האחרון בשלושה מפעלים באזור התעשייה 'אלון תבור' שנמצא בבעלות מנהלת אזורי התעשייה 'עפולה-יזרעאל'.
1 צפייה בגלריה
ראש העיר אבי אלקבץ בסיור באחד המפעלים
ראש העיר אבי אלקבץ בסיור באחד המפעלים
ראש העיר אבי אלקבץ בסיור באחד המפעלים
(צילום: דוברות עיריית עפולה)
מהעירייה נמסר כי בטרם פרץ נגיף הקורונה ליינו נהגו אלקבץ וחברי הנהלת העירייה לסייר במפעלים הנמצאים בתחומי הרשות המקומית. חידוש הסיורים השבוע נועד לחזק את הקשר עם התעשיינים, לשמוע על הצרכים וכן לחשוף בפניהם שתי יוזמות חדשות.
על פי הודעת העירייה, היוזמה הראשונה היא הקמת 'לשכת תעסוקה עירונית' בעיקר לצעירים, יוזמה אותה יובילו באגף קהילה ובמרכז הצעירים 'פוקוס' שירכזו את רשימת המשרות של המפעלים בעיר אותה יפרסמו באופן ראשוני לצעירי העיר במטרה לסייע להם למצוא עבודה איכותית בעיר.
יוזמה נוספת שנמצאת בחיתוליה והוצגה לראשונה במהלך הסיור תחת השם תו 'אחריות חברתית' למפעלים באזורי התעשייה שבתחומי העיר. את היוזמה עתידה להוביל מחזיקת תיק קהילה הפעילה החברתית יאנה קריספיל.
קראו גם >>>
ראש העיר אלקבץ הסביר לבעלי המפעלים והמנהלים את החשיבות של התגייסותם לתו 'אחריות חברתית' במסגרתו כל מפעל יתרום לפי ראות עיניו לעפולה בתחום שיבחר כגון חינוך, קהילה, ספורט וכו'. כמו כן הביעו בעלי המפעלים שביעות רצון מהקמת 'לשכת התעסוקה העירונית' אליה יוכלו להפנות בקשות לגיוס עובדים, בעיה גדולה ממנה סובל ענף התעשייה בשנים האחרונות ובייחוד בזמן משבר הקורונה.
מחזיקת תיק קהילה, יאנה קריספיל אמר: "בשטחי העיר עפולה, נמצאים חברות ומפעלים, שמשפיעים ביחסי גומלין על הסביבה ועל חיי התושבים שלה, הם מהווים כחלק אינטגרלי מהפסיפס העירוני ומושפעים גם באופן ישיר ממה שקורה בה ומאיכות החיים בה. הרעיון הוא להקים פורום שירכז ויאתר רעיונות לפעילויות ושיתופי פעולה בין המפעלים, עיריית עפולה על שלל אגפיה וגורמי הקהילה".