הזמר והבדרן חופני כהן הלך לעולמו אתמול (שני) בגיל 76 בבית החולים שיבא בתל השומר. הידיעה הזו העציבה מאוד את יוסי שמואלי מקיבוץ טירת צבי שבעמק המעיינות, שכן לפני חמש שנים תרם שמואלי לחופני כליה.
2 צפייה בגלריה
יוסי שמואלי וחופני כהן
יוסי שמואלי וחופני כהן
יוסי שמואלי וחופני כהן
(צילום: דוד עינב)
מאז ששמואלי תרם לחופני כליה הם הפכו לבני משפחה. "הייתי איתו בקשר כל שבוע במשך חמש השנים האחרונות", סיפר שמואלי בצער, "הייתי בשתי החתונות של הבנות שלו ולאחרונה, כשהתחיל להיות חולה ביקרתי אותו שלוש פעמים. הוא היה אצלי כמה פעמים בבית ואני הייתי אצלו. הכנתי לו בתי מזוזה וקבעתי לו במשקופים בבית. הפכנו למשפחה".
איך היה המפגש האחרון איתו?
"זה היה ביום רביעי לפני כשבוע. הסוכרת לאט לאט גמרה אותו. הרופא שם אמר הכליה פועלת טוב כל השאר לא. הוא כבר לא היה יכול לדבר. הוא הביע תודה שאני מבקר אותו. הוא לחץ לי את היד כמה פעמים. זה היה נראה שזה כבר הסוף".

2 צפייה בגלריה
יוסי שמואלי וחופני כהן
יוסי שמואלי וחופני כהן
שמואלי וכהן. דיברו כל שבוע
(צילום: דוד עינב)
קראו גם:

על הפרידה ממנו עם דבר מותו אמר שמואלי: "הייתה לו כל הזמן שמחת חיים. הבדיחות היו לו כל הזמן. כאב לו שהוא כבר לא היה יכול לשיר. היום אני מרגיש שחלק ממני הלך מהעולם. נתתי את חלקי בשבילו למשך חמש שנים. נתתי לו את מה שיכולתי. כשמדברים על אחדות של עם ישראל, בלי להיכנס להם ואנחנו, צריך לזכור שכולנו רקמה אנושית אחת. הוא לא דתי, אבל אני דתי. רציתי לתרום כליה ליהודי. אני רוצה שתהיה אהבת חינם בעם ישראל. זה מה שיכול לבנות אותנו - רק אהבת חינם".
חופני כהן היה זמר ובדרן ישראלי, שזכה לכינוי 'סולימאן הקטן'. אחיו הצעירים הם הזמרים פיני, יזהר וורדינה כהן. שירו המפורסם ביותר הוא 'בת הזמן' המוכר גם כ'כשהשמש עולה'. בשנת 1984 שיחק בתפקיד הראשי בסרט הקולנוע 'כאסח', שם ביצע את יחד עם הזמר דקלון את שירו של אביהו מדינה 'לשיר בקול ערב', שיר שזכה להצלחה גדולה. בשנת 2015 זכה בפרס מפעל חיים מטעם אמ"י.