מחלקת הדוברות בעיריית עפולה החלה לאחרונה להיערך לקראת חגיגות ה־100 לעיר, שיחלו ב־1 בינואר 2025 וימשכו לאורך כל השנה.
1 צפייה בגלריה
עפולה בשנות ה־30. שדרות ארלוזורוב
עפולה בשנות ה־30. שדרות ארלוזורוב
עפולה בשנות ה־30. שדרות ארלוזורוב
(צילום: מאוספי ביתמונה)

עפולה הוקמה בשנת 1925, אך לא ידוע באיזה יום בדיוק. מבדיקה שערכו בעירייה בחודשים האחרונים, כדי לאתר את היום המדויק בו ראשוני המתיישבים עלו על הקרקע, נערך חיפוש מעמיק בכתבים היסטוריים. על פי מה שנמצא בהם עולה כי עפולה הוקמה בסוף חורף 1925, בין התאריכים ה־25 בפברואר 1925 ל־31 במרץ 1925. בדיקה נוספת לגבי היום המדויק תתקיים בקרוב במטרה להטמיע אותו בלוח האירועים השנתי.
במסגרת ההכנות לחגיגות תוקם ועדה בהשתתפות הציבור שהיא תקבע את התוכן. בקרוב יתפרסם 'קול קורא' בנושא וכל תושב שירצה לקחת חלק יגיש את מועמדותו. השאיפה ליצור ועדה שתורכב ממגוון אנשי מקצוע.
כאמור מחלקת הדוברות כבר החלה לפעול כשכבר עכשיו נקבעו מספר דברים: הקמה מחדש של וועדת השימור שתערוך סקר מבנים לשימור; החייאת הלב ההיסטורי של העיר; התקשרות עם חברת מיתוג לבניית מערך תקשורתי, עיצובי ומיתוגי לעיר בכלל ולציון חגיגות המאה בפרט; עריכת וכתיבת ספר עפולה 100; קריאת שדרת הגיבורים, בדרך לבית העלמין, על שם נופלי יום כיפור וכלל נופלי עפולה; הקמת שביל ה100- - השביל ההיסטורי של עפולה בירת העמק; הקמת מוזיאון לתולדות העיר.

קראו גם:

עוד עלו כרעיונות לשנת המאה: חידוש מצעד צבאי ברחובות העיר בהובלת חטיבת כפיר, החטיבה שהעיר מאמצת; קיום טורניר נוער בינלאומי; הענקת מפתח העיר לאנשים פורצי דרך בתחומם שנולדו וגדלו בעיר.
מאיפה יגיע התקציב? כמובן שהעירייה תממן חלק נכבד ממנו, אך יחד עם זאת היא תפעל לגייס כספים ממשרדי ממשלה כמו משרד המורשת, משרד התיירות והמשרד לתרבות ולספורט.