בימים אלה שוקד מ"מ ראש המועצה האזורית הגליל התחתון, אופיר שיק, על האפשרות להקמת שלוחת מכינה קדם צבאית ראשונה בגליל התחתון.
1 צפייה בגלריה
ראשי מוא"ז גליל תחתון עם נציגי קק"ל
ראשי מוא"ז גליל תחתון עם נציגי קק"ל
ראשי מוא"ז גליל תחתון עם נציגי קק"ל
(צילום: דוברות הוא"ז גליל תחתון)
שיק, אשר ייסד את המכינה הקדם צבאית 'תבור' בנוף הגליל לפני אחת עשרה שנים יחד עם חברו עמיחי שיקלי, כיום חבר כנסת, מאמין כחלק מתפישתו הכוללת בשילובים ובחיבורים בחברה הישראלית כערובה לחוסנו של עם ישראל.
לאחר שראש המועצה ניצן פלג ושיק קיבלו פניות רבות מצד יזמים המעוניינים להקים מכינות קדם צבאיות, הם כינסו דיון בנושא שבו סוכם כי המודל המשלב דתיים וחילונים הוא המודל המתאים למועצה. בהמשך לקביעה זו, השבוע הגיעו ראשי המכינה המעורבת בנטור, אשר ברמת הגולן, לסיור בהזמנת שיק וכדי לעמוד מקרוב על המקום המוצע כאפשרות לקביעת שלוחת המכינה בתחום יער לביא ולבחינת האפשרות לשיתוף פעולה עם קק"ל בעניין.
קראו גם >>>
"החיבורים והשילובים בעם ישראל על מורכבותם ואתגריהם הם מהנושאים החשובים ביותר בעיניי שיש לעסוק בהם ולפעול למענם", אמר שיק, "על כן, הקמת שלוחת מכינה קדם צבאית ייחודית אשר בה ילמדו דתיים וחילוניים ולחלקם זה יהיה המפגש הראשוני, הרציני והמשמעותי עם חלקים שונים בעם, הנה בעלת ערך אדיר למרחב שלנו ולחברה בכלל".
יצוין כי ראש המועצה פלג וסגנו שיק החלו בתהליך הקמת צוות היגוי לקראת בדיקת היתכנות והנעת תהליך ההקמה.