תלמידים מכיתות ה'-ו' בבית חינוך ארזים ביקנעם עילית החלו השנה לימודי העצמה דרך צילום בסמארטפון, זאת במסגרת סל מענים חברתיים - רגשיים של מערכת גפ"ן במשרד החינוך. מפתחת ומנחת התוכנית היא רחלי מנין-חי.
בתחילת השנה נחשפו התלמידים לסוגי צילום ולמדו מושגים מעולם הצילום כמו: קומפוזיציה, חיתוכים, תאורה, רקע, זוויות, סטיילינג. כמו כן הם קיבלו נושא, 'יומן אישי', שלפיו הם היו צריכים לצלם משבוע לשבוע ולהתקדם בתהליך אישי על פי תחום צילום שאליו התחברו. בהמשך הם תרגלו בבית הספר תאורת פנים, חוץ, הקמת סטודיו לחפצים, פורטרטים וצילומי מזון.
המטרה המרכזית של התוכנית היתה להקים תערוכה אמיתית בסיום המחצית, כשלכל תלמיד היה תפקיד: צוות שחיבר את הטקסט על התערוכה, צוות שעזר בתלייה, צוות שעזר לאצור את התמונות, צוות שהיה אחראי על שמות התמונות - גזר והדביק, וצוות צילום שצילם את התהליך ואת יום פתיחת התערוכה. "כל אחד מהתלמידים עבר תהליך משמעותי והגיע לעבודה מגובשת. הילדים נפגשו עם המנחה ויחד בחרו את התמונות הסופיות. חלקם אף נועצו יחד עם חברי הקבוצה", נמסר מבית הספר.
בבית ספר ארזים ציינו כי מעבר למטרה המרכזית היו מטרות נוספות: פיתוח היצירתיות, חיזוק הערכה ואמונה עצמית, פיתוח מיומנויות חברתיות ועבודה כצוות, עמידה בלוחות זמנים, קבלת ביקורת בונה ומכבדת ונתינת ביקורת בונה ומכבדת, שימוש במונחים מעולם הצילום.
קראו גם >>>
"ההנאה מהדרך ולאו דווקא מהתוצאה הסופית היתה עוד מטרה וגם התבוננות - דברים שעוברים על ידם עשרות פעמים פתאום נראו להם אחרת, באור אחר", אמרו בבית הספר, "חלק מהילדים צילמו תמונות מחצר בית ספר והיה קשה לנחש שזה משם".
ביום פתיחת התערוכה החגיגית הגיעו קרובי משפחה וחלקם היו מופתעים מתמונות שראו בפעם הראשונה ומהרמה הגבוהה של התערוכה.
כחלק מהעצמת התלמידים קיימו לכיתות ה'-ו' שיח גלריה במספר סבבים שבו הסבירו על התהליך וענו על שאלות.