אהבה בין כותלי בית חולים העמק: בני הזוג יאנה (36) ועידן (37) חקון, תושבי עפולה, עובדים יחד ב'העמק' - עידן כאח במחלקת הילדים ויאנה כאחות במחלקה ההמטואונקולוגית.
2 צפייה בגלריה
יאנה ועידן חקון
יאנה ועידן חקון
יאנה ועידן חקון
(צילום: דוברות המרכז הרפואי העמק)

האהבה בין השניים, שבשבוע שעבר ציינו 12 שנות נישואים, פורחת כבר הרבה שנים. הם הכירו בבית הספר היסודי, אבל רק כשהיו בתיכון הם הפכו לזוג. מה שחיזק את הקשר ביניהם הייתה המשיכה לעולם הרפואה. זה התחיל בהתנדבות במד"א והמשיך בשירות צבאי כחובשים. אחרי השחרור היה להם ברור שזה מה שהם יעשו בחיים והתקבלו ללימודי סיעוד בסיומם החלו לעבוד ב'העמק'.
"יש לנו הרבה שיחות בנושאים משותפים. אנחנו מבינים אחד את השני מבחינת הקשיים בעבודה ומבחינת הסיפוק", אומר עידן. ויאנה משלימה: "זה כיף שעידן יכול להבין אותי ואני יכולה להבין אותו".
יוצא לכם להתראות בבית חולים מדי פעם?
עידן: "כמעט ולא, אבל יצא לי מדי פעם באמצע יום עבודה להעביר לה משהו או לדבר איתה בארבע עיניים אבל כמעט ואין לנו הפסקות".
האתגר העיקרי של עידן ויאנה הוא האיזון בין המשמרות בעבודה לבין המשפחה והילדים. "זה לא פשוט, יוצא לפעמים שאנחנו לא מתראים יומיים, אבל אנחנו לומדים להסתדר עם זה", אומר עידן, "בסופו של דבר אנחנו מבינים את הצורך של העבודה שמאוד דורשת מאיתנו, אבל לצד זאת אנחנו מוצאים את הזמן להיות ביחד ולשלב את הזוגיות ואת חיי המשפחה".
יש לכם הומור משותף?
יאנה: "יש לנו המון על מה לשוחח וגם על דברים מצחיקים. יש את הבדיחות שלנו של העבודה שאנחנו מבינים אחד את השני".
עידן: "אנחנו משתדלים להימנע מלדבר בבית על העבודה, כי יש גבול כמה אפשר להתעסק בעבודה גם בבית, אבל אם קורה חס וחלילה שנפטר מטופל במחלקה של יאנה שהיא טיפלה בו המון אז היא באה ומספרת לי".

2 צפייה בגלריה
יאנה ועידן חקון. משתדלים לא להביא את העבודה לבית
יאנה ועידן חקון. משתדלים לא להביא את העבודה לבית
יאנה ועידן חקון. משתדלים לא להביא את העבודה לבית
(צילום: דוברות המרכז הרפואי העמק)
קראו גם:

בעבודה ביחד בבית החולים יש יתרונות לצד חסרונות. "אנחנו יכולים לדבר בבית על העבודה ולפרוק. הרבה יותר קל לי להבין את הצורך של יאנה בעבודה וגם היא מבינה אותי", מסביר עידן.
יאנה: "יש גם קשיים ודברים לא פשוטים שאנחנו נתקלים בהם, במיוחד עם חולים אונקולוגיים".
עידן: "יש גם חיסרון שהעבודה שואבת אותך והגבולות מיטשטשים. אנחנו מוותרים לפעמים על העקרונות שלנו, אבל כבר התרגלנו לזה".
מה הטיפ שלכם לזוגיות בריאה?
עידן ויאנה: "קודם כל להיות חברים טובים. יותר הקשבה ותמיכה אחד בשני. לתת לכל אחד את המקום שלו ללמוד, להתפתח ולחוות דברים חדשים".