ביום רביעי, ה-20 באפריל, חול המועד פסח, תתקיים צעדת יערות גבעת המורה בסימן 'מחזירים את הבנים' - סגן הדר גולדין מחטיבת גבעתי, סמ"ר אורון שאול מחטיבת גולני ואברה מנגיסטו, שמוחזקים בשבי החמאס.
2 צפייה בגלריה
  אברה מנגיסטו, הדר גולדין ואורון שאול
  אברה מנגיסטו, הדר גולדין ואורון שאול
אברה מנגיסטו, הדר גולדין ואורון שאול
(צילומים: באדיבות המשפחה)
זהבה שאול, אימו של אורון שאול מפוריה עילית, שמוחזק בידי החמאס כבר 8 שנים מקווה שהצעדה תעורר את המודעות אצל הממשלה שתפעל להשבתו של בנה ושל הדר גולדין וכן את האזרח אברה מנגיסטו. "הכול תלוי בראש הממשלה והוא לא מוכן להחזיר אסירים כדי לעשות חילופי שבויים, אני לא מבינה את המדינה. הם ידעו לקחת את אורון ולהכניס אותו לעזה אבל הם לא יודעים להחזיר אותו. אני יכולה רק ללחוץ עליהם אבל זה לא עוזר. עשינו צעדות ומסע אופנועים לא מזמן של 60 אופנוענים שהגיעו למצפה של אורון, אבל המסע הזה לא עורר מספיק את המודעות ואני מקווה שהצעדה הזו תצליח יותר להעלות את המודעות".
כבר שמונה שנים חלפו מאז צוק איתן. מה עבר עלייך מאז?
"אני לא ישנה בלילות. אני לא אוהבת שבתות וחגים, החג הזה בשבילי הוא לא חג. גם אורון איננו וגם הרצל בעלי שנפטר מרוב צער שנתיים אחרי צוק איתן. אני מתפללת כל הזמן ומקווה לבשורות טובות, אולי יהיה נס והחמאס יפחית מהבקשות שלו".
2 צפייה בגלריה
צעדת גבעת המורה
צעדת גבעת המורה
צעדת גבעת המורה
(צילום ארכיון: דוברות עיריית עפולה)
קראו גם >>>
יוסף בן חמו, מהפעילים הבולטים במאבק להשבת הבנים, אמר לקראת הצעדה: "כל פעילות המעלה מודעות ושמה על נס את עניין השבת הבנים היא מבורכת. לצערי, בממשלת ישראל, הנוכחית והקודמת, שכחו את משפחות שאול, גולדין ומנגיסטו - וכל מי שהתיימר והבטיח לסייע בפתרון הסוגיה - נעלם כלא היה. אנו מודים לאבי אלקבץ ראש עיריית עפולה ולשלומי אלבז מנהל מחלקת הספורט על היוזמה המבורכת וקוראים לציבור להגיע, לתמוך במשפחות ולדרוש את השבת הבנים".
הצעדה תכלול מספר מסלולים: מסלול מסורתי ואתגרי באורך 10 ק"מ ביערות עם נוף עוצר נשימה; מסלול משפחתי באורך 6 ק"מ בסימן 'מחזירים את הבנים' שיכלול מגוון רחב של פעילויות, תחנות, הפעלות ומוסיקה; מסלול משפחות ולגיל הזהב באורך 2 ק"מ עם המון תחנות הפעלה, מוסיקה ופעילויות; מסלול שייתן טעימה צבאית בשיתוף חטיבת כפיר, החטיבה שמאומצת על ידי העיר עפולה.
יציאה לנקודת הזינוק בהסעות מהפארק העירוני החל מהשעה 7:30 ועד השעה 9:45.