המועצה האזורית מגידו הפכה מאז פרוץ המלחמה לאזור מבוקש עבור מפונים וזאת עקב היותה במקום שקט יחסית והרצון הטוב של היישובים לקלוט מפונים מהדרום והצפון.
1 צפייה בגלריה
היום הראשון לבית הספר החדש
היום הראשון לבית הספר החדש
היום הראשון לבית הספר החדש
(צילום: דוברות מחוז צפון במשרד החינוך)
על פי הערכות מנכ"ל המועצה, אברהם אזולאי, כמות התושבים המתגוררים כעת במועצה עלתה בכ-20 אחוזים ופועל יוצא מכך הם כמות התלמידים, כשחלק מהתלמידים המפונים כבר נקלטו בבתי הספר היסודיים ובמסגרת נפרדת בתיכון.
לפיכך, השבוע נפתח בית ספר חדש - 'גלעד' שמו, בקיבוץ גלעד וזאת ביוזמת מחלקת החינוך במועצה בראשות קרין שטרן ומחוז צפון של משרד החינוך. בבתי הספר לומדים תלמידי כיתות על יסודי והוא מופעל בידי צוות מתנדב שבראשו עומדת שרי שרון, דמות חינוכית מוכרת במועצה שכיהנה במשך שנים רבות כסגנית מנהלת בית ספר עומרים ויצאה לאחרונה לפנסיה, אולם גויסה מחדש למשימת הקמת בית הספר.
"כשפנו אליי מהמועצה וביקשו שאנהל את בית הספר, לא היססתי לרגע", מספרת שרון, "התחלנו ממש מאפס, קיימנו שיחת הורים על מנת שיכירו ויידעו איך בית הספר מתנהל. תוך שלושה ימים הרכבנו צוות מאנשים שונים, מדריכות ובנות שירות לאומי ובעזרת אירה בידני מהמועצה, שרית גיציס המפקחת מטעם משרד החינוך, המפקחת האחראית הדס בן נחום, ויו"ר וועדת החינוך של קיבוץ גלעד, שהוא גם מורה בשנת שבתון, יצאנו לדרך".
הקמת בית הספר הייתה מהירה במיוחד. מחוז צפון במשרד החינוך בראשות ד"ר אורנה שמחון, העניק את המשאבים והתמיכה וגם הפדרציות היהודיות באטלנטה וסנט לואיס נרתמו למשימה וסייעו ברכישת ציוד משלים. ליום הראשון הגיעו כ-40 תלמידים המתגוררים ביישובי המועצה, כאשר מערך ההסעות שמפעילה המועצה דאג לאסוף אותם מהיישובים. "יש דאגה למצבם הרגשי והנפשי של הילדים", אומרת המנהלת שרון, "השגרה מאד עוזרת להם ויום הפתיחה היה בהחלט יום מרגש".

קראו גם:

מנהלת מחוז צפון במשרד החינוך, אורנה שמחון: "במחוז צפון נפתחו שישה בתי ספר חדשים לטובת מפונים מהצפון והדרום ואחד מהם הוא בית הספר גלעד במועצה האזורית מגידו. משרד החינוך מעמיד לרשות התלמידים את כל המשאבים הנחוצים על מנת לקיים שיגרה בחירום. מערכת לימודים תומכת חברתית ורגשית היא תנאי הכרחי לשמירה על החוסן החברתי. לשם כך אנו נדרשים ועושים הכל על מנת לייצר סביבה מיטבית לתלמידים ולמשפחות המפונים".
ראש המועצה האזורית מגידו איציק חולבסקי הוסיף: "אני מברך את קיבוץ גלעד ואת מחלקת החינוך של המועצה על יוזמה חשובה, נכונה ומבורכת מאוד. המועצה האזורית מגידו והיישובים יוזמים כל הזמן תמיכה וחיזוק לתושבים מהדרום ומהצפון שנאלצו לעזוב את בתיהם. כל בתי הספר של המועצה שותפים בקליטת ילדי מפונים וזה ערך חינוכי עצום בפני עצמו".