אתר הטבע עין יזרעאל, שנמצא בשטח המועצה האזורית הגלבוע, הוא אחד היעדים הפופולריים לבילוי בקרב תושבי האזור ומטיילים מכל רחבי הארץ, במיוחד בתקופת האביב והקיץ. אך למרות היותו פנינה תיירותית מבוקשת טרם דאגו הרשויות להסדיר למקום כניסה בטיחותית שאינה מסכנת את חיי המטיילים.
2 צפייה בגלריה
עין יזרעאל
עין יזרעאל
עין יזרעאל
(צילום: פרטי)

כידוע, עין יזרעאל הוא מעיין נקבה שנמצא בתוך חורשת איקליפטוסים למרגלות הר הגלבוע. במקום ישנה בריכה בעומק של כמטר ובמרכזה בית משאבות שכבר לא פעיל. הבריכה מלאה כל השנה במים נקיים וקרירים ולכן ניתן לשחות בה. בחורשה יש שולחנות פיקניק רבים מה שהופך את המקום הקסום לאתר אידיאלי לבילוי מושלם בחיק הטבע.
הכניסה לעין יזרעאל נמצאת על כביש 675. חשוב לציין כי מדובר בציר מרכזי במועצה האזורית הגלבוע, שנפח התנועה בו גדול מאוד. למעשה, אין צומת כניסה למקום או סוג של כניסה מוסדרת. באמצע כביש ראשי היכן שמופיע שלט קטן ישנה כניסה לא בטיחותית ואף מסכנת חיים לדרך עפר שמובילה לחניה של עין יזרעאל.
"איך יכול להיות שעדיין לא הסדירו כניסה ראויה ובעיקר בטוחה לעין יזרעאל", שאל בתמיהה תושב האזור שהגיע לאחרונה לבילוי במקום והוסיף: "כביש 675 הוא כביש עם הרבה תנועה. היה מאתגר מאוד להשתלב בו כשיצאנו מעין יזרעאל. גם כי רכבים נוסעים בו מהר וגם כי בין דרך העפר לכביש הסלול יש מדרגה גבוהה. הגיע הזמן שאחרי עשרות שנים הרשויות ידאגו להקים צומת כניסה בטוח לעין יזרעאל".

2 צפייה בגלריה
הכניסה לעין יזרעאל
הכניסה לעין יזרעאל
הכניסה לעין יזרעאל
(צילום: פרטי)
קראו גם:

מהמועצה האזורית הגלבוע נמסר בתגובה: "לאחרונה הוקמה בגלבוע מינהלת שטחים פתוחים, אשר תהיה אמונה על פיתוח תוכניות וניהול מרחבי השטחים הפתוחים בשיתוף כלל בעלי העניין בהם קק"ל, רשות ניקוז, רט"ג ועוד. פיתוח עין יזרעאל והמרחב שסביבו יעלה לדיון במינהלת במסגרת תוכנית אזורית כוללת".
גורם שבקיא בתוכנית האזורית הכוללת אמר השבוע כי בכוונתו של ראש המועצה האזורית הגלבוע דני עטר להעלות את סוגיית הגישה לאתר והסדרי בטיחות במסגרת הליכי התכנון.
מקק"ל נמסר: "הכניסה אינה בשטח מקרקעי היעור ולא בתחום אחריות של קק"ל".