בהתאם למדיניות שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, רכבת ישראל משדרגת את השירות הרכבתי במספר תחנות רכבת, ומעבה את השירות הרכבתי בשעות הבוקר בתחנות דימונה, בית שאן-דוד לוי, עפולה רפאל איתן, מגדל העמק כפר ברוך ויוקנעם כפר יהושע.
החל מיום ראשון 19.1.24 תתוגבר תנועת הרכבות בשעות הבוקר בקו העמק ובקו דימונה-באר שבע ואל הרכבות הקיימות תתווספנה הרכבות הבאות:
רכבת נוספת (מספר 61) תצא מתחנת בית שאן-דוד לוי בשעה 6:02, עפולה רפאל איתן 6:14, מגדל העמק כפר ברוך 6:20, יוקנעם כפר יהושע 6:28 וחיפה מרכז השמונה (תחנה אחרונה) 6:46.
בכך תגדל תדירות הרכבות בתחנות קו העמק לשתי רכבות בשעה לאורך כל שעות שיא הבוקר (6:00-9:00).
לנוסעים מומלץ להתעדכן במידע המלא אודות זמני הרכבות ומסלולן באתר האינטרנט של רכבת ישראל, היישומון, או מוקד השירות הטלפוני במספר *5770.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "הרחבת השירות הרכבתי בערי ויישובי הפריפריה, היא בשורה משמעותית לתושבי הדרום והצפון. החיבור בין הפריפריה למרכז, אותו אני מקדמת במסגרת פרוייקט 'מחברים את ישראל', הוא השקעה בצמיחה כלכלית, בשוויון הזדמנויות ובאיכות החיים של התושבים. הוספת רכבות הבוקר מדימונה, בית שאן, עפולה, מגדל העמק ויוקנעם מאפשרת לעוד ועוד תושבים להגיע למקומות תעסוקה, לימודים ותרבות במרכז הארץ. אנחנו ממשיכים לפעול כל העת, למען חיזוק מערך התחבורה הציבורית בכל רחבי הארץ ולחיבור הפריפריה למרכז".
מנכ״ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן-זקן: "היוזמה להוספת רכבות הבוקר, היא חלק ממהלך רחב, של שיפור והרחבת השירות בתחבורה הציבורית בישראל, שמובילה שרת התחבורה, מירי רגב. תוספות השירות החדשות, יביאו מגוון רחב של אפשרות לאלפי אזרחים מהפריפריה, בתחומי התעסוקה, הבילוי והפנאי. משרד התחבורה ממשיך כל העת לעקוב אחר הביקושים ולהתאים את השירות, תוך שימת דגש על אמינות, דיוק ותדירות גבוהה".
קראו גם:
יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, עו"ד משה שמעוני: "בד ובד עם ביצוע הפרויקטים הלאומיים שיאפשרו שיפור דרמטי של השירות בכל חלקי הארץ בדגש על חיבור הפריפריה, אנו פועלים מידי יום לשדרוג השירות הן בהיבטי תדירות, קיצור זמני הנסיעה, שילוב טכנולוגיות מתקדמות שדרוג התחנות ועוד. אני מברך על עיבוי השירות בתחנות אלה, ואנו ממשיכים לפעול לשיפור השירות גם בקווי רכבת אחרים".
מנכ"ל רכבת ישראל, שיקו זנה: "הודות לחזרתם של חלק מהעובדים אשר תרמו למאמץ המלחמתי במגוון דרכים, ולמרות אילוצים תפעוליים רבים, כגון מחסור בתשתיות מסילה, משרד התחבורה ורכבת רואים חשיבות רבה בחיזוק קצוות הארץ כיעד מרכזי וחשוב בפעילות הרכבת. אנו בוחנים מידי יום כיצד ניתן לתגבר את השירות הרכבתי הקיים ולשפר את השירות לנוסעים שלנו. בהתאם לחזון משרד התחבורה, אנו פועלים היום לחיבור כל חלקי הארץ עם מסילות רכבת, בדומה לקו העמק".