אולם התרבות היחיד בבית שאן 'מופת' סגור כבר כמעט שנה ועדיין לא ברור מתי ייפתח שוב. האולם, הכולל כ־400 מקומות ישיבה, הוא המקום הסגור היחיד בעיר שבו יכולים להתקיים מופעי בידור, הופעות של להקות וזמרים והצגות.
2 צפייה בגלריה
אולם התרבות מופת בבית שאן
אולם התרבות מופת בבית שאן
אולם התרבות מופת בבית שאן
(צילום: פרטי)
בעקבות סגירת האולם תושבי העיר שרוצים לצרוך תרבות כמו הופעות סטנדאפ או לצפות בהצגות, צריכים לנסוע לרשות השכנה עמק המעיינות או להרחיק יותר ולנסוע עד עפולה, מצב שאינו מכבד את צורכיהם. אז איך יכול להיות שהמוסד התרבותי הכי חשוב בעיר וגם היחיד בבית שאן לא פועל כבר תקופה כל כך ארוכה?
חבר מועצת העיר רפי בן שטרית טוען כי הובטח לשפץ את האולם, אך זה לא קרה. "לפי מה שהבנתי לא מצליחים להשיג אישור כיבוי אש להפעיל אותו", אומר בן שטרית, "מדובר במחדל חמור מאוד של העירייה בראשות ז'קי לוי שאין מקום בעיר להצגות תיאטרון ומופעים, לאירועים ולטקסי סיום של בית הספר. זה פוגע בתושבים בזה שאין אירועי תרבות והצגות ואם מישהו רוצה הוא נאלץ לנסוע לאולם הקימרון בעמק המעיינות".
אתה חושב שדבר כזה היה יכול לעבור בשקט במקום אחר?
"בשום עיר אחרת דבר כזה לא היה עובר בשקט. הדממה, שתיקת הכבשים של התושבים כאן, היא לא מובנת לי. התושבים אדישים ומיואשים, אין להם כוח להתלונן מרוב הייאוש שאוחז אותם, הם השלימו עם מר גורלם. ראש העיר לא מסוגל לדאוג לתפעול שוטף של אולם תרבות. העיר נמצאת במצב גרוע, שממה תרבותית גדולה. בכל עיר נורמלית חיי התרבות עשירים ושופעים ובית שאן לא רק שהיא לא מתקדמת ומתפתחת, היא הולכת אחורה בצעדי ענק".
אחת מתושבות העיר לא מבינה מדוע אולם התרבות היחיד בבית שאן סגור חודשים רבים. "באמת חבל שלא מטפלים בזה ולוקח כל כך הרבה זמן לשפץ אותו", היא אומרת, "היה לי מנוי של הצגות לתיאטרון בשנים האחרונות. סגרו לנו את התיאטרון ומצאו לנו חלופה וחיברו אותנו עם אולם הקימרון בעמק המעיינות. זה חבל. אין לי ילדים קטנים, אבל אני בטוחה שמשפחות עם ילדים מרגישות את המחסור הזה שאולם המופעים בעיר סגור".
2 צפייה בגלריה
ראש העיר ז'קי לוי
ראש העיר ז'קי לוי
ראש העיר ז'קי לוי
(צילום: שרון צור)
חבר מועצת העיר מוריס מיארה מחדד את המצוקה שאליה נקלעו בעקבות סגירתו של האולם. "כל בית ספר היום שעושה מסיבת סיום צריך לכתת רגליו לאולם הקימרון ולשלם שם כמה אלפי שקלים על כל פעילות. כואב הלב", אמר מיארה, "אנחנו עיר של כ־20 אלף תושבים, איך זה שאין לנו היכל תרבות? חבל שזה המצב. התושבים מאוכזבים שאין פה תרבות".
מעיריית בית שאן נמסר בתגובה: "אולם מופת נמצא בבעלות ההסתדרות הכללית ולצערנו התגלו בו ליקויי בטיחות חמורים שלא אפשרו את המשך הפעילות באולם. לשמחתנו ובהמשך לפניות שהעברנו בנושא אישרה ההסתדרות שיפוץ ושדרוג כולל בהיקף של כ־7 מיליון שקל שיבוצע בשנה הקרובה ואנו מודים להסתדרות ולעומד בראשה, ארנון בר דוד, על כך.
קראו גם >>>
"תושבי בית שאן נהנים בשנים האחרונות משפע של אירועי תרבות לכל המשפחה ואלפים מצביעים ברגליים ומגיעים לכל אורך השנה להופעות, לחוגים ולאירועים השונים שמתקיימים בפארקים, במרכז הנוער, במתנ"ס נווה הנחל, בספרייה העירונית, בקונסרבטוריון, במוזיאון בית שאן ובשכונות העיר".
יו"ר מרחב עמקים של ההסתדרות כנרת נחמן שלו מסרה בתגובה: "אולם מופת סגור לרגל שיפוצים. הוא ייפתח תחת הטייטל של מועדון Friends. מועדוני Friends הם מועדונים שבחזונו של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד יביאו את התרבות לפריפריה. בית שאן היא על המפה בעניין הזה ואנחנו צפויים תוך שנה לפתוח את המועדון באולם מופת בבית שאן ולהביא את כל האומנים מהשורה הראשונה לעיר".