שרת התחבורה מירב מיכאלי נענתה לבקשתו של ראש העיר רונן פלוט לצרף את נוף הגליל לרשימה המצומצמת של הערים הנכללות בפיילוט הסכם גג לתחבורה.
1 צפייה בגלריה
ראש העיר רונן פלוט עם שרת התחבורה מירב מיכאלי
ראש העיר רונן פלוט עם שרת התחבורה מירב מיכאלי
ראש העיר רונן פלוט עם שרת התחבורה מירב מיכאלי
(צילום: דוברות עיריית נוף הגליל)
ההסכם כולל תשע ערים בלבד ובמסגרתו משרד התחבורה משקיע תקציבים מיוחדים להכשרת נתיבי תחבורה ציבורית, רשת שבילי אופניים ופרויקטים תחבורתיים שיעודדו הפחתת כלי רכב פרטיים בכבישים.
הבשורה על צירופה של נוף הגליל נמסרה לראש העיר, רונן פלוט, בסיכום ישיבה שקיים ביום רביעי השבוע בלשכתה של שרת התחבורה. ראש העיר הסביר כי נוף הגליל הינה עיר מחוז המשמשת כמרכז מסחר ועסקי גדול בצפון. "מדי יום מבקרים בעיר אלפי תושבים מכל הצפון", הסביר ראש העיר פלוט.
קראו גם >>>
השרה מיכאלי ציינה כי הסכם הגג לתחבורה יטפל ברשת התחבורה הציבורית במטרה להפחית את עומס כלי הרכב הפרטיים בכבישים ולהנגיש את השירות הציבורי לכלל התושבים. במסגרת ההסכם יושקעו תקציבים מיוחדים בהכשרת רשת תחבורה ציבורית, נתיבי נסיעה לאוטובוסים, מסלולי אופנים שיחברו ישירות למוקדי ביקוש בהם תעסוקה, חינוך, מסחר ופנאי.
התכנית תיתן העדפה לתשתית האוטובוסים באמצעות הקמת מסופים חדישים וכן תעודד הליכה בעיר באמצעות הצללת מדרכות.
במהלך הישיבה נידון גם קידום סלילת כביש המנהרות שיחבר את העיר ישירות למנהרות עפולה (יעקוף את צומת המנהרות בנצרת). שרת התחבורה מיכאלי בישרה כי הכביש מתקדם לשלב גמר תכנון עוד סוף השנה הנוכחית 2022 ולאחר מכן יחלו העבודות בהיקף של 135 מיליון שקלים.