'רה-תכנון' למבני הציבור במתחם המשטרה: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז צפון אישרה להפקדה בישיבתה בשבוע שעבר תוכנית להתחדשות עירונית במרכז העיר קרית שמונה.
2 צפייה בגלריה
תחנת המשטרה בקרית שמונה
תחנת המשטרה בקרית שמונה
תחנת המשטרה בקרית שמונה
(צילום: אביהו שפירא)
מדובר במבנה טיגארט ההיסטורי המיועד לשימור ומשמש כיום כתחנת משטרת קרית שמונה. על פי התוכנית החדשה, המתחם יהפוך לייעוד מעורב של תיירות, מסחר, מבני ציבור ומגורים תוך יצירת קישוריות לרחובות הסובבים ולמתחם רסקו הצמוד. כמו כן תינתן אופציה להקמת מלון בוטיק של כ־60 חדרים לצד שטחי מסחר, תעסוקה ו־78 יחידות דיור חדשות.
אופיר יחזקאלי, מ"מ וסגן ראש העיר ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, מסר: "התוכנית שהופקדה היא חלק מתוכנית אב להתחדשות מרכז העיר שהובילה ועדת התכנון והבנייה בראשותי בשנים האחרונות. אני רואה חשיבות רבה בקידום התיירות וקידום אופציות מגורים נוספות דווקא במרכז העיר. מדובר במבנה היסטורי יפהפה שנבנה כחלק משרשרת מצודות טיגארט בעבר ע"י הבריטים והחלום הוא בהחלט לחדש אותו ולהפוך אותו למלון בוטיק.

2 צפייה בגלריה
אופיר יחזקאלי
אופיר יחזקאלי
אופיר יחזקאלי
(צילום: רותם גולן)
קראו גם >>>

"מדובר בתוכנית ארוכת טווח", הוסיף יחזקאלי, "במסגרתה תחנת המשטרה תועתק למתחם חדשני במזרח העיר כיאה לתחנה משטרה מודרנית. עוד רבה הדרך למימוש, אבל כל מעשה מתחיל בחלום וההחלטה להפקיד את התוכנית בוועדה המחוזית היא חשובה ביותר. תודה לשותפים שלנו ברשות מקרקעי ישראל, משרד הבינוי והשיכון ומשרד התיירות על התמיכה".