הורים לתלמידי בית ספר היסודי 'נופים' בעפולה עילית זועמים על ההחלטה להעביר את תלמידי בית הספר לבניין שבו נמצא בית ספר היסודי 'אלומות' וכך, למעשה, לאחד ביניהם. עוד החליטו בעירייה כי מבנה 'נופים' ישמש החל מהשנה הבאה את בית הספר 'מעלות ניסים'.
1 צפייה בגלריה
בית ספר נופים
בית ספר נופים
בית ספר נופים
(צילום: שרון צור)
המהלך כמובן התקבל בהתנגדות גורפת מצד ההורים של תלמידי בית הספר 'נופים'. "השבוע התבשרנו שהרשות החליטה למזג את בית ספר 'נופים' עם 'אלומות' ולתת את המבנה של בית ספרנו לבית ספר 'מעלות' וכך פשוט לעקור את הבית החם השני של ילדינו. 'נופים' זה בית ספר של נשמה, של יכולת לראות כל ילד, להכיל, להעצים ולהעשיר. בשנים האחרונות, המנהלת מיכל שמה לה למטרה שילדים יבואו לבית הספר בשמחה ויהיה להם טוב וכך זה באמת. זה פלא שלא קורה בכל בית ספר, לא עם כל צוות חינוכי ובטח שלא עם כל מנהלת", אומרת יו"ר ועד ההורים בבית הספר 'נופים' חן בנאי, "התחושה שלנו כהורים שנאבקו כל השנים בעיקר על הסטיגמה המיותרת שדבקה בבית הספר היא אכזבה מהעיוורון של אנשי הרשות ומינהל החינוך, שבחרו לרמוס נפשות של ילדים ולתת לנתונים יבשים שלא נבדקו להוביל להחלטה עגומה".
ההורים לא מתכוונים לעבור בשתיקה על המהלך וינסו למנוע אותו. "חשוב שידעו ברשות שאנחנו ניאבק וההחלטה ההזויה הזו לא תעבור בשתיקה. אין לנו התנגדות להתמזג עם בית ספר אחר אבל במבנה שלנו עם הצוות שלנו ועם המנהלת שלנו ועם הדרך הדמוקרטית שבה בית הספר פועל בשנתיים האחרונות. הילדים שלנו לא יעברו למבנה ישן בן 70 שנה ויותר שחלקיו בסכנת קריסה. צריך לפנות משם גם את ילדי אלומות ולדאוג גם להם למבנה ראוי".
על הטענה למיזוג בתי הספר בשל דילול מספר התלמידים משנה לשנה אמרה בנאי: "הטענה היא שאין בשכונה מספיק ילדים כדי להיות בית ספר עם מספר ילדים תיקני בכיתה. כשמבינים מה הוביל לטענה הזו אנו נוכחים לדעת שלאט לאט מוחקים את קיומנו בשכונה והעירייה היא זו שהובילה לכך עם סגירתו של גן 'ענבל', שהזין למעשה את בית ספר 'נופים' ובעקבות כך תוכנית המעברים לכיתה א' לבית הספר לא התקיימה השנה. מדובר בגן שבמשך שנים הילדים בו המשיכו ישירות לבית הספר 'נופים' וכעת לאחר שהפך לגן 'פרפרים' התלמידים ממשיכים ממנו לבית ספר 'מעלות', דבר שמגדיל אוטומטית את מספר התלמידים מהציבור הדתי. כלומר כעת ישנם שני גנים לבית ספר 'מעלות' ושני גנים ל'אלומות' ולעומת זאת אף לא גן אחד שיזין את נופים. מהלך זה, שנעשה לטובת הציבור החרדי שמילא את השכונה, הוביל לכך שהיום ישנה כביכול הצדקה לסגירתו של בית ספר 'נופים'", מסבירה בנאי וממשיכה, "אחת הסיבות העיקריות לכך שאין מספיק ילדים שמזינים את בתי הספר והגנים בשכונות היא נטו כישלון נחרץ של הרשות הזו וגם של קודמתה, שלא יודעות לתת את המענה להרבה הורים בשכונה שבוחרים להוציא את ילדיהם לגנים מחוץ לעיר ובהמשך גם לבתי ספר חיצוניים, המאפשרים להורים נוחות לעבוד עד שעה סבירה ודואגים למערך הסעות מסודר".
מעיריית עפולה נמסר: "בעקבות שינויים דמוגרפיים וירידה משמעותית בכמות הילדים המתגוררים בשכונות הוותיקות לאורך השנים וזאת עקב התבגרות האוכלוסייה בשכונה, בונה העירייה בימים אלה רפורמה בשיתוף ההורים, עימם התקיימה פגישה הערב שתאפשר קיום מיטבי של בתי ספר חזקים ומשמעותיים והענקת משאבים שווים לכל תלמידי העיר. ברגע שהרפורמה תגובש באופן סופי נפרסמה במלואה".