ותיקי המועצה האזורית מגידו נרתמים למען החיילים. במיזם 'ותיקים למען חיילים' אותו מפעילה עמותת 'גילאור', תושבי ותושבות המועצה הוותיקים מכינים עוגות ושולחים אותם לחיילים בחזית.
1 צפייה בגלריה
חיילים שקיבלו את העוגות. תגובות מחממות
חיילים שקיבלו את העוגות. תגובות מחממות
חיילים שקיבלו את העוגות. תגובות מחממות
(צילום: פרטי)

"זה משמח את החיילים והאזרחים הוותיקים מאושרים לשמוע את זה", אומרת הדר ירון מהעמותה, "זה מחמם את הלב ונותן להם הרגשה שהם בעשייה ונותנים את חלקם".
הרעיון לפרויקט המיוחד עלה כשלושה שבועות לאחר תחילת המלחמה ומאז כבר יותר מחודשיים התושבים הוותיקים אופים עוגות ומאפים שנארזים ונשלחים לחיילים. "כשפרצה המלחמה בהתחלה היינו סגורים אבל מהר מאוד הרגשנו שיש צורך מאוד גדול של הוותיקים לצאת מהבית ולשמור על איזושהי שגרה", מספרת ירון שאחראית בתפקידה בעמותה על קידום הבריאות ומנהלת פרויקטים שונים. "כשחזרנו לשגרה זו הייתה הרגשה מוזרה, יש חלק מהוותיקים שאיבדו קרובי משפחה במלחמה. זה מאוד נוכח והייתה תחושה שרוצים לעשות משהו אבל היה חוסר אונים".
ההיענות לפרויקט הייתה מעל לציפיות, אומרת ירון. "אמרנו שאולי הם ירצו לאפות עוגות והצענו להם. פרסמנו ביום רביעי לפני שבועיים שמי שרוצה מוזמן ומוזמנת להביא עוגות והופתענו מהכמויות המאוד גדולות שהביאו".
הוותיקים מכינים את העוגות בבית ומביאים אותם למרכז יום של גילאור, שם הם אורזים אותם באריזה יפה, מצרפים פתק או מכתב ושולחים לחיילים. "ארזנו את העוגות בצורה מאוד אסטטית. משבוע לשבוע זה פשוט ממשיך ומקבל תנופה. יש פה ותיקות שעובדות בבית ומכינות עוגות הכי טובות שיש ומביאות בכמויות".
מה ההירתמות הזו עושה לוותיקים?
"האזרחים הוותיקים מאושרים לשמוע שזה משמח את החיילים. יש מקומות קבועים שאני מוסרת להם את העוגות ומקפידה שיהיה איזו תמונה או סרטון מהחיילים לאן זה הגיע. הרבה פעמים הם מכניסים איזה מכתב או פתק קטן. השבוע מישהי צירפה 'בתיאבון ותחזרו בשלום' ואנחנו מצרפות את הלוגו של המיזם שלנו לכל אריזה. היה מישהו שאמר שהוא לא יודע לאפות אז הוא תרם תרומה כספית לתחנת הרענון לחיילים בצומת יוקנעם".

קראו גם:

איך התגובות של החיילים שמקבלים את העוגות?
"אני מקבלת תגובות ממי שאני שולחת אתו של 'איזה כיף ותודה רבה'. זה נורא משמח ובעיקר כשאלו דברים מהבית, זה לא משהו שאנשים קנו. אפשר לקנות את העוגות הכי טובות אבל פה זה משהו ביתי ונותן הרגשה של בית".
ראש המועצה האזורית מגידו איציק חולבסקי: "המיזם מקסים, מרגש ומבטא את החיבור הנפלא של תושבי מועצה אזורית מגידו המבוגרים ובכלל עם חיילי צה"ל ועם המאמץ הלאומי האדיר בזמן מלחמה קשה מאד".