מחאת הרבש"צים עולה מדרגה: רכזי הביטחון הצבאי השוטף ביישובים התאגדו לאחרונה תחת ההסתדרות הלאומית ומאיימים בשביתה כוללת בדרישה ממשרד הביטחון שיסדיר את העסקתם וידאג להם לתנאים הולמים.
2 צפייה בגלריה
הפגנת הרבש"צים שנערכה השנה בתל אביב
הפגנת הרבש"צים שנערכה השנה בתל אביב
הפגנת הרבש"צים שנערכה השנה בתל אביב
(צילום: ההסתדרות הלאומית)
הדרישה העיקרית של הרבש"צים היא לפעול לפישוט תנאי העסקתם. כיום משכורתם של רכזי הביטחון עוברת כמה גלגולים: ממשרד הביטחון אל המועצה האזורית וממנה ליישוב שמעסיק אותם באופן ישיר.
במצב הזה נוצרים לדברי הרבש"צים מוקדי חיכוך בין הגורמים השונים האחראים לפעילותם. משרד הביטחון לדבריהם מתנער עד היום מהעסקתם הישירה למרות שבפועל הוא מספק את הציוד, את הנשקים ואת ימי המילואים של אימוני כיתות הכוננות. למעשה הרבש"צים רוצים להיות עובדי משרד הביטחון ולקבל את שכרם ישירות ממנו.
במכתב ששלח לאחרונה איתי הופמן ממעוז חיים, יו"ר ארגון הרבש"צים הארצי, לראשי היישובים ולמפקדי החטיבות הוא קרא להם להיערך לקראת סכסוך עבודה ושביתה כוללת. לדבריו "זה תקופה שאנו פועלים כדי להסדיר את תנאי העסקתנו אל מול משרד הביטחון. עד כה ניסינו בהידברות ובדרכי נעם, אך המערכת כולה גילתה אטימות וחוסר אכפתיות".

2 צפייה בגלריה
הפגנת הרבש"צים בגזרת חטיבת הבקעה והעמקים
הפגנת הרבש"צים בגזרת חטיבת הבקעה והעמקים
הפגנת הרבש"צים בגזרת חטיבת הבקעה והעמקים
(צילום: פרטי)

ההחלטה על מהלך של שביתה כוללת נעשה לדברי הופמן כאקט של חוסר ברירה. "כידוע, אנחנו הרבש"צים התאגדנו כולנו ברמה הארצית תחת כנפי ההסתדרות הלאומית. עובדה זו מאפשרת לי כיו"ר הארגון להחליט על מהלכים ארגוניים הכוללים שביתה כללית של הרבש"צים ברמה הארצית ומהלכים נוספים שעל הפרק", כתב הופמן במכתב, "ניסינו בכל דרך להגיע להסדרה אל מול משרד הביטחון, אך אלו לא משאירים לי ולרבש"צים ברמה הארצית ברירה, אלא להשבית את המערכת כולה. גם לנו, הרבש"צים, המהלכים כואבים וקשים, אך עלינו לקחת אחריות ולדאוג לתנאי העסקה הולמים. לצערי, עד היום, אף גורם לא באמת לקח אחריות על הרבש"צים".
רבש"ץ מושב שאר ישוב ארז סופר התייחס השבוע למצבם של הרבש"צים ואמר: "מצבנו הפך לחמור ובלתי נסבל, וגרוע מכך הוא פוגע בביטחון היישובים. השכר שאנחנו מקבלים לא השתנה כבר כעשר שנים. התפקיד שלנו במרחב הכפרי לא כולל רק ביטחון, אלא עוד תחומים כמו פלילי, רפואי ותיירותי.
"העבודה שלנו כוללת שבתות וחגים, 24/7. שביתה היא עניין של זמן. אם משרד הביטחון לא יבוא לשולחן המשא ומתן כדי לקדם את הנושא שלנו וימשיך בפגיעה באזרח זה יתפוצץ. משרד הביטחון צריך כבר לקחת אותנו תחתיו".

קראו גם >>>

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה: "משרד הביטחון מוקיר ומעריך את פועלם של הרבש"צים ואת תרומתם לחיזוק הביטחון ביישובים. הרבש"צים הם עובדי היישובים הנושאים באחריות הבלעדית להעסקתם. משרד הביטחון מסייע ליישובים במימון מרכיבי הביטחון, לרבות 'מרכיב ביטחון רבש"צ' ואף הגדיל את תקציב ההשתתפות בו".