אורן אלקבץ (42), פעיל קהילתי מעפולה, העוסק בין היתר גם ביזמות חברתית ומתנדב במחלקת הרווחה בעירייה, הוציא לפועל השבוע יוזמה מבורכת בדמות 'הארון הקהילתי' שהוצב ברחוב זלמן הוז בסמוך למתחם התחנה.
2 צפייה בגלריה
אורן אלקבץ
אורן אלקבץ
אורן אלקבץ. רגיש לנזקקים
(צילום: שרון צור)
"הארון הקהילתי נולד מתוך יוזמה של עמית אוזן שהקים את הארון הראשון באור יהודה. לאחר שראיתי את זה מיד הרגשתי צורך לעשות אחד כזה גם בעפולה", הסביר אלקבץ, שרתם למשימה לא מעט שותפים לדרך. החל מראש העיר אבי אלקבץ, מנכ"ל העירייה שלום שלמה, לילך קוש הפעילה החברתית ועוד רבים טובים. "לילך סיפרה לי על הצורך הגדול בתרומות ומשם פעלתי להקמת המיזם פה בעיר".
הארון הקהילתי למעשה יכיל בתוכו בגדים למסירה. כאשר כלל התושבים אשר יש בידיהם בגדים שאינם בשימוש וניתנים למסירה יוכלו להגיע ולתרום אותם. "על מנת לתת מענה מקיף ונגיש, תושבים ותושבות שצריכים בגדים יוכלו להגיע לארון בכל שעה ולקחת בצורה חופשית ואנונימית בגדים שתושבים אחרים ישאירו שם. בצורה כזו אנשים נזקקים לא יצטרכו לבוא, לבקש ולהעמיד את עצמם בסיטואציה לא נעימה, אלא פשוט יגיעו לארון וייקחו מה שהם צריכים. אף אחד לא צריך לדעת ולראות. הארון ממוקם מצד אחד במקום מרכזי, אבל מצד שני הוא נמצא בפינה מבלי למשוך תשומת לב יתרה".
עד כמה העובדה שהמיזם יצא לדרך בתקופה כה רגישה הייתה חשובה?
"לצערי השנה הזו העלימה את מעמד הביניים. גם מי שהיה עובד והצליח להתפרנס בכבוד פתאום צריך סיוע באוכל וביגוד. לכן אנחנו לא שופטים אף אחד ומי שצריך שפשוט ייגש וייקח. מכיוון שהמיזם הוקם בשיתוף פעולה עם העירייה, אז יש את סיירת ההורים והשיטור הקהילתי שמידי פעם יבדקו שהכל כשורה ואין וונדליזם במקום, אבל לא יהיה פיקוח ברמה של מי לוקח מה. זו אינה המטרה".
2 צפייה בגלריה
'הארון הקהילתי'
'הארון הקהילתי'
'הארון הקהילתי'. פתוח 24/7
(צילום: שרון צור)
עוד כתבות >>>
את הבגדים הראשונים לארון השיג אלקבץ באמצעות פוסט בפייסבוק שם סיפר על המיזם החדש ומיד אנשים רבים נרתמו למטרה. "התחלתי להיות מוצף עד לרמה שאני פותח את הדלת בבוקר ואני רואה שהכל מלא בדברים. אני אפילו לא יודע מי הגיע ומה הוא שם. אנשים פשוט הגיעו ותרמו וזה הדהים אותי. כתוצאה מהכמויות האלה פניתי לישראלה אלקבץ, אשתו של ראש העיר, ועוד שותפה בשם יפעת וביחד קיבלנו גם מקלט בחסות העירייה שיפעל כמאין גמ"ח. אנחנו עדיין בשלבי הקמה וזה ייקח עוד קצת זמן עד שנרים את זה".
עד כמה אתה נרגש שהמיזם יצא לפועל?
"מאוד מאוד. עבדתי על זה חודשיים ואני חושב שאין זמן מתאים מזה להקמת הארון. כל דבר שאני עושה בתחום החברתי זה משהו שמאוד ממלא אותי. אני תמיד אומר שרוצים יש זמן להכל".
עוד כתבות - חדשות מיינט העמק