בעקבות המלחמה בדרום, מצב הלחימה בצפון והחשש שהמלחמה תתרחב גם לאזור יקנעם עילית יזם ראש העיר סימון אלפסי הקמת מרכז לסיוע רפואי בשעת חירום, אליו ניתן יהיה לפנות פצועים מן העיר במקרה של אירועים ביטחוניים.
2 צפייה בגלריה
המרכז הרפואי החדש. גויסו כבר מתנדבים
המרכז הרפואי החדש. גויסו כבר מתנדבים
המרכז הרפואי החדש. גויסו כבר מתנדבים
(צילום: עיריית יקנעם עילית)

המרכז החדש הוקם במבנה שהכשירה העירייה בפארק התעשייה – הייטק פארק והוא שופץ, שודרג ואובזר במיטב הציוד כאשר חלק מהציוד נתרם וחלק מהציוד רכשה העירייה. המרכז יופעם באירועי חירום כאלו בהם צוותי ההצלה הרשמיים של המדינה לא יוכלו להגיע לעיר או עד להגעתם. במרכז יתקיימו מפגשי מתנדבים בשעת חירום. לאחרונה נערכה במקום הדרכה של מד"א בת 6 שעות במהלכה עסקו הצוותים בדרכי טיפול בסיסיים, עצירת דימומים, טיפול באדם שלא נושם ועוד.
בתוך כך יש לציין כי לאחר פעילות רבה של העירייה חולקה יקנעם לשישה רובעים שיתופעלו במצבי חירום. בכל רובע יתפקד צוות רפואי הכולל רופא, אח וחובש קרבי ואלו יתנו מענה לאותה השכונה.
בעקבות קול קורא להתנדבות שהוציאה העירייה לאחרונה בתחום הרפואה בשעת חירום הביאו את רצונם עשרות מתנדבים ומתנדבות להצטרף, ועשרות רבות נקלטו עד כה. המרכז לסיוע רפואי בשעת חירום הוקם בשיתוף עם משרד הבריאות ומד"א.
"שמחים להיות חלוצים גם כאן ולהוביל מיזם כה ייחודי", אמר ראש העיר סימון אלפסי, "הגעתי למסקנה שבשעת חירום מי שיוכל להתמודד עם מכלול הבעיות זו רק העירייה, ומאוד חשוב להיות מוכנים ולא לסמוך על אחרים כי לא ניתן לדעת איפה יהיו כוחות הביטחון בשעת חירום ואם בכלל יוכלו להגיע אלינו. המרכז הרפואי ייתן מענה בשעת חירום לתושבי העיר במקרה הצורך, וכפי שדאגנו לכוננות ביטחונית בהקמת כיתות כוננות ביטחון שונות אנו דואגים לצוותי רפואה לחירום בכל שכונה ולכוננות רפואית. אני מודה לד"ר אלחאנדרו ולמיכל דריהם שמובילים את הנושא. מי ייתן ולא נזדקק למרכז הזה בכלל".

2 צפייה בגלריה
ראש העיר יקנעם עילית סימון אלפסי
ראש העיר יקנעם עילית סימון אלפסי
ראש העיר יקנעם עילית סימון אלפסי
(צילום: שרון צור)
קראו גם:

המנהל הרפואי של הצוותים ד"ר אלחאנדרו לוקיאק הוסיף: "אני מברך על המודעות להצלת חיים. המלחמה בדרום והלחימה בצפון נתנו לנו דחיפה להקמת צוותים שכונתיים למתן מענה ראשני וזה הדבר החשוב ביותר. הקמת המרכז לסיוע רפואי היא יוזמה מבורכת. המרכז כשמו כן הוא, לחירום, והוא יהווה אופציה אחרונה לקליטת פצועים והדבר ייעשה בו רק במידה ושום אופציה אחרת של הגעת כוחות לעיר או פינוי לבתי חולים לא תוכל להתקיים. עברנו הדרכה ונמשיך עוד להתמקצע בכל התחומים. חשוב שהצוותים יהיו מוכנים לכל תרחיש".
מתאמת הבריאות העירונית מיכל דריהם הוסיפה כי בעקבות אירועי ה- 7.10 נדרשת ברשויות היערכות שונה ממה שהיה מוכר עד היום. "המקום ישמש כגיבוי לכוחות החילוץ וההצלה בזמן אמת", חידדה דריהם, "במקביל להכנת המבנה הוקמו גם צוותים לסיוע רפואי בחרום. צוותים אלו מורכבים מאנשי מקצוע הרפואה והבריאות ותפקידם להגיש סיוע בשכונות העיר. הצוותים מקבלים הכשרה ייעודית הכוללת הדרכה מבצעית ורפואית על ידי מד"א. את הקמת הצוותים מלווה יחד איתי ובמקצועיות רבה, שושן ברקן, מנהלת יחידת ההתנדבות בעיר".