עמותת 'אור ירוק' בדקה לרגל שבוע הבטיחות בדרכים, באילו ערים נפגעו הכי הרבה הולכי רגל בתאונות דרכים.
1 צפייה בגלריה
"מדינת ישראל מסוכנת להולכי הרגל"
"מדינת ישראל מסוכנת להולכי הרגל"
"מדינת ישראל מסוכנת להולכי הרגל"
(צילום אילוסטרציה: עמותת אור ירוק)
ניתוח נתוני היפגעותם נעשה על פני שלוש השנים האחרונות (2020-2018) לכל אלף תושבים, בערים מעל 50 אלף תושבים, וממנו עולה כי עפולה מדורגת במקום השלישי במסוכנות להולכי רגל.
מאור ירוק נמסר כי בעפולה נפגעו 102 הולכי רגל בשלוש השנים האחרונות – 1.73 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים בהשוואה לכל אלף תושבים. בת ים היא העיר שבה יש הכי הרבה נפגעים: 314 הולכי רגל נפגעו בשלוש השנים האחרונות - 2.43 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים בהשוואה לכל אלף תושבים.
תל אביב-יפו נמצאת במקום השני עם 1,074 הולכי רגל נפגעים בשלוש השנים האחרונות – 2.33 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים לכל אלף תושבים.
קראו גם >>>
בחינת הערים מהחברה הערבית מעלה כי בנצרת, העיר הערבית הגדולה בישראל, נפגעו 22 הולכי רגל בתאונות דרכים בשלוש השנים האחרונות – 0.28 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים לכל אלף תושבים, הכי מעט מהערים הגדולות.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הולכי רגל הם אוכלוסייה פגיעה במיוחד. אין להם שלדת הגנה או כריות אוויר שיגנו עליהם כמו בכלי הרכב. ולכן האחריות לבטיחותם מוטלת על משרד התחבורה והבטיחות בדו רכים ובעיקר על ראשי הרשויות והערים, הם יודעים היטב איפה נפגעים הולכי הרגל ומהן נקודות התורפה שמסכנות אותם. באותם מקומות יש לתת עדיפות לבטיחותם של הולכי רגל על פני כלי הרכב באמצעות ריסון מהירות הנסיעה ומיתון התנועה. מדינת ישראל מסוכנת להולכי הרגל ואת המציאות הזאת חייבים לשנות על ידי שינוי סדרי העדיפויות לטובת בטיחותם".