בעיריית יקנעם עילית יצאו למאבק נגד התכנית של משרד האנרגיה ומינהל התכנון הארצי לאישור העברת צינור גז לאתר חגית דרך פארק ההיי טק של היישוב.
1 צפייה בגלריה
פארק ההייטק ביקנעם עילית
פארק ההייטק ביקנעם עילית
פארק ההייטק ביקנעם עילית
(צילום: יוסי וקנין)

גורמים בעירייה ציינו השבוע כי הם נדהמו לקבל הזמנה לדיון בוועדה המחוזית כדי להשמיע את עמדת הרשות בנושא העברת הצינור וזאת מבלי שידעו, לטענתם, על התכנית ומבלי שנעשה מולם תיאום כלשהוא וזאת על אף שחלק מהצינור עובר בשטח השיפוט של העיר.
בדיון שנערך בוועדה המחוזית לקחו חלק ראש העיר סימון אלפסי ומהנדס העירייה אדריכל מייק סקה. אלפסי אמר בדיון כי העירייה בראשותו דוחה את התכנית ובכוונתה לניהול מאבק חסר פשרות בעניין, כפי שניהלה לפני מספר שנים באותו נושא כנגד הקמת צינור קונדנסט לחגית, וכי הוא לא יהסס לפנות לבג"צ.
בהקשר לכך ציין אלפסי כי העיירה כבר שכרה את שירותיו של משרד עורכי דין שמתמחים בתחום – משרד עו"ד רענן הר-זהב. בנוסף לכך בכוונת העירייה לקחת אנשי מקצוע שיוכיחו שיש חלופות אחרות להעביר את הצינור מבלי לפגוע ומבלי לסכן את משאבי הטבע, את פארק ההיי טק ואת הביטחון ביישוב.
"אנחנו נילחם כנגד התכנית בכל הכלים שעומדים לרשותנו ואין שום סיכוי שניתן אישור למעבר הצינור בשטח שברשות העיר", אמר אלפסי, "יקנעם היא עיר ירוקה ונקייה, עיר עם פארק הייטק ירוק ולא ניתן לאף אחד לפגוע בנו. אנחנו לא החצר האחורית של אף אחד. לא נהסס לפנות לבג"צ כפי שלא היססנו בעבר באותו נושא וניצחנו. כלום לא השתנה מאז והתוצאה אני מאמין תהיה אותה תוצאה".

קראו גם:

ממשרד האנרגיה והתשתיות נמסר בתגובה: "התכנית המוצעת, הנמצאת בהליך הפקדה להערות והשגות הציבור (תמ"א 37/ 3/ ד), מציעה רצועת תשתיות משולבת ממרחב תחנת הכוח חגית ועד לתחנת הגז הטבעי 'חיפה מפרץ' בצמידות לרצועת הגז הטבעי הקיימת, באופן שיאפשר הנחת תשתיות תת קרקעיות יחד ברצועה. תכנון התוואי עבר הליכי תיאום ארוכים, בחינת חלופות ועריכת מסמך סביבתי שקיבל חוו"ד של המשרד להגנת הסביבה. כאמור, התוואי נצמד לתשתית גז טבעי מצדו השני של כביש 6 באופן שלא עתיד להשית מגבלות על שכונות המגורים או על פיתוח של העיר. התמ"א כוללת הוראות מפורטות לעניין שמירה על כלל ההיבטים הסביבתיים, ובכללם היבטים הידרולוגיים, לרבות קבלת אישור של משרד הבריאות במעבר בתחומי קידוחי יקנעם.
ממינהל התכנון נמסר: "התוכנית מצויה בשלב שמיעת ההערות הוועדות המחוזיות והשגות הציבור ולכן לא נוכל להתייחס בשלב זה.
כמקובל בהליך התכנון, ההתנגדויות ישמעו, יידונו ותתקבל לגביהם החלטה במועצה הארצית לתכנון ולבנייה".